سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بارش هاى بیشتر در انتظار خوزستانى ها/رودخانه «دز» نگران کننده است

رودخانه دز
شناسهٔ خبر: 3598755 -
اهواز- مدیرکل هواشناسى خوزستان با بیان اینکه بارش های بیشتری درانتظار خوزستانی ها است گفت: تمام نگرانى هاى ما در حوزه آبریز روردخانه دز است.

کوروش بهادرى در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال رصد شرایط در کل استان هستیم و وضعیت جوى خوزستان با بارش هاى رگبارى پراکنده بهارى از شمال استان شامل رامهرمز، بهبهان و ماهشهر آغاز شده است.

وى افزود: انتظار داریم از بعد از ظهر این وضعیت شدت پیدا کند و اوج کار این سامانه بارشى از ساعت ۱۸ امروز عصر است و احتمالا تا ساعت دو بامداد فردا ادامه داشته باشد.

مدیرکل هواشناسى خوزستان تصریح کرد: بارش در شهرهای ایذه، باغملک، مسجدسلیمان و نوار شمال استان شامل بهبهان، آغاجارى و امیدیه از شدت ویژه برخوردار است.

بهادرى بیان کرد: در حوزه عمومى رودخانه کارون احتمالا بیش از ۷۰ میلی متر باران دریافت کنیم  ولى نگرانى اصلى ما در بخش دز است که اکنون وضعیت آن تثبیت شده ولى هر آوردى داشته باشد مجبور به تخلیه آن هستند.

وى عنوان کرد: با توجه به اینکه دبى خروجى زیاد است خروجى ها و مدخل های سد دز کفاف حجم آب ورودى را نمى دهد و متأسفانه در برخى روستاها شاهد آبگرفتگى خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان یادآور شد: این سامانه بارشى نشان می دهد که بارش نسبتا خوبى در راه داریم و میزان بارش ها حدود ۴۰ میلی متر پیش بینی می شود. از فرمانداران بخشداران مى خواهیم تدابیر لازم را به کار بگیرند و مردم نیز همکارى لازم را داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد