سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اهالی روستاهای در محاصره سیلاب دزفول نجات یافتند

دزفول - ایرنا - معاون عمرانی فرماندار دزفول گفت:اهالی روستاهای گرفتار در سیلاب رودخانه دز با تلاش همه دستگاههای اجرایی از محاصره سیلاب نجات یافته و به محل امن منتقل شدند.

در پی طغیان رودخانه دز تعدادی از روستاهای پایین دست این رودخانه در محاصره سیلاب قرار گرفتند.
عبدالحسین پوررکنی پنجشنبه به ایرنا افزود:برای انتقال و جابجایی اهالی روستای عباس آباد و روستاهای زاویه دزفول علاوه بر تجهیزات و امکانات خودرویی دستگاههای اجرایی این شهرستان نیروهای بسیج ، سپاه و ارتش وارد عمل شدند.
وی اظهار کرد:خوشبختانه طغیان رودخانه دز تاکنون تلفات جانی نداشته اما خسارات سنگینی به تاسیسات شهری و روستایی و بخش کشاورزی وارد کرده که پس از فروکش کردن سیلاب میزان خسارات بررسی و اعلام می شود.
شهردار دزفول نیز در تماس تلفنی با ایرنا گفت:تمام ناوگان اتوبوسرانی ، خودرویی و تجهیزاتی شهرداری دزفول از چهارشنبه شب تاکنون در حال امداد رسانی به اهالی روستاهای گرفتار در سیلاب می باشند.
محمدرضا کرمی نژاد افزود:طبق استعلام صورت گرفته از سد دز دبی رودخانه دز در حال حاضر 4500 متر مکعب بر ثانیه می باشد و از این میزان بیشتر نخواهد شد.
وی افزود: از آنجا که قرار است در ساعات آینده دریچه های کشاورزی سد دز برای تخلیه رسوب پشت دیواره سد باز شوند لذا غلظت و کدری آب رودخانه دز عصر پنجشنبه افزایش می یابد.
شهردار دزفول همچنان از شهروندان خواست از نزدیک شدن به حریم رودخانه دز خودداری کنند و مسیر جاده ساحلی و خیابان های منتهی به ساحل رودخانه دز را برای امداد رسانی خودروهای امدادی و آتش نشانی باز کنند.
کرمی نژاد گفت:گودال 40 هزار متر مربعی برج طاووس اطراف میدان مادر مشرف بر رودخانه دز به دلیل گودبرداری عمیق مملو از آب شده و خطر ریزش دیواره و بخشی از جاده ساحلی دزفول را تهدید می کند.
وی همچنین خسارت وارده به امکانات ، تجهیزات و وسایل رفاهی و تفریحی شهرداری و بخش خصوصی در بوستان علی کله در پایین دست سد تنظیمی و نیز بوستان های علی مالک ، ولی عصر و رعنا را بسیار سنگین دانست و گفت:به رغم هشدار 48 ساعت گذشته به واحدهای تجاری بخش خصوصی در ساحل رودخانه دز تعدادی از واحدها وسایل و تجهیزات خود را جمع آوری نکردند و جریان سیلاب آنها را با خود برد.
در پی طغیان رودخانه دز و جاری شدن سیلاب در جاده ساحلی دزفول بسیاری از شهروندان از صبح پنجشنبه در اطراف ساحل این رودخانه و نیز بر روی پل های این شهر تجمع کرده اند.
وسایل و تجهیزات برخی واحدهای تجاری و روستوران های مستقر در ساحل رودخانه دز در سیلاب این رودخانه شناور می باشند.
بخشدار شهیون دزفول نیز گفت:به دلیل عدم آنتی دهی تلفن همراه در منطقه احمد فداله و دره کاید که از جمله مناطق سخت گذر و کوهستانی دزفول اطلاع دقیقی در دست نیست اما برخی اهالی از بارش شدید باران و تگرگ و طغیان مسیل ها در این بخش خبر دادند.
هوشنگ عبداللهی افزود:برای اطلاع از وضعیت عشایر و اهالی ساکن در این مناطق در خواست اورژانس هوایی شده اما به دلیل وزش باد شدید در منطقه امکان پرواز بالگرد تا این لحظه میسر نشده است.
وی اظهار کرد:به دلیل آبگرفتگی جاده روستای سزار و لیوس تردد در این جاده به سختی انجام می شود ضمن اینکه برق مناطقی از این بخش بر اثر وزش باد شدید و باران قطع شده است.
بارش شدید باران در مناطق بالادست سدهای کرخه و دز موجب افزایش حجم آب ورودی به دریاچه های این دو سد از روز چهارشنبه شده است.
درایچه سد دز از ساعات اولیه بامداد امروز لبریز شده و آب از ارتفاع 352 متری تاج این سد سر ریز شده است.
بارش باران و وزش باد نسبتا شدید از دقایقی پیش در دزفول آغاز شده و پیش بینی می شود تا روز جمعه ادامه یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد