سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بیش از ۱۵ هزار نفر امنیت سفرهای نوروزی خوزستان بر عهده دارند

سردار اسحاقی

شناسهٔ خبر: 3578858 -
اهواز ـ فرمانده انتظامی خوزستان گفت: بیش از ۱۵ هزار نفر امنیت و انتظامات مجموعه فعالیت های نیروی انتظامی استان را در دور اول و دوم سفرهای نوروزی بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا اسحاقی ظهر امروز در نشست خبری  بااصحاب رسانه در محل معاونت اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان اظهار کرد: ۶ میلیون زائر راهیان نور و مسافران نوروزی وارد استان خواهند شد و یک هزار نفر از همکاران و ۲۰۰ گشت محسوس و نامحسوس انتظامات مسیر تردد مسافران نوروزی و روان سازی کنترل ترافیک و ایمنی درون و برون شهری را بر عهده دارند.

وی افزود: درسال های  گذشته حوادث دلخراشی داشتیم ولی در مقایسه با سال های گذشته روند رو به کاهش دیده می شود که باید توسط خود جوانان و خانواده ها این حرکت به سمت اهداف اصلی اجتماعی خود رهنمون شود.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان تصریح کرد: بخش های اجتماعی و فرهنگی و متولیان امر و افرادی که جایگاهی در اجتماع دارند نیز باید بخشی از این فرهنگ سازی را بر عهده بگیرند.

توقیف خودروهای مخل آسایش عمومی، اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی

اسحاقی با اشاره به انجام حرکات نمایشی غیرقانونی و مخاطره آمیز توسط برخی رانندگان و توقیف این خودروها، اضافه کرد: با حرکات پرخطر با خودرو و افرادی که مخل آرامش عمومی باشند برخورد جدی خواهد شد و  خودروهای متخلف توقیف و سه ماه روی داربست قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه با  افرادی که در چهارشنبه آخر سال رفتارهای پرخطر داشته باشند تا پایان تعطیلات نوروز بازداشت خواهند شد، عنوان کرد: طرح های ارتقای امنیت اجتماعی و ایمنی و مجموعه ای از عملیات ها در همین راستا در دست اجرا است و امیدواریم رفتارهای قانون مدارانه مردم در رفتارهای ترافیکی شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم.

کاهش ۱۳ درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی، سیر نزولی ۱۰ ساله کاهش تصادفات

فرمانده نیروی انتظامی  خوزستان ادامه داد: در سال جاری شاهد کاهش تلفات حوادث رانندگی بودیم و این روند طی ۱۰ سال اخیر سیر نزولی داشته و طی ۵ سال اخیر کاهش مستمر تلفات را شاهد بوده ایم و این توفیق بزرگی است که نشان از همت و پشتکار تمامی مسئولان و مردم است.

اسحاقی با اشاره به اینکه در سال جاری نسبت به سال گذشته در مجموع ۱۳ درصد کاهش تلفات و کشته ناشی از حوادث رانندگی تجربه کردیم، افزود: در حوزه آموزشی تلاش های خوبی صورت گرفته اما حلقه مفقوده ای در این میان وجود دارد که باید برطرف شود. اینکه فرزندان از دوره تحصیلی راهنمایی وارد دبیرستان می شوند برخی از آموزش ها قطع می شود.

وی بیان کرد: طرح پیست خودرو در منطقه سه راهی تپه با وسعت ۸۰ هکتار زمینش را در حال تملک هستیم. طرح اولیه ارائه شده و حلقه مفقوده فوق را برای جوانان مرتفع خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه  در حوزه برخورد با سارقان در طول ۱۱ ماه و ۲۲ روز گذشته ۳۱ طرح در حوزه تشدید مبارزه با سرقت علاوه بر اقدامات جاری و روزمره انجام شد، ادامه داد: در همین راستا یک هزار و ۷۹۰ سارق دستگیر و در سرجمع هفت درصد کاهش سرقت و بیش از ۷۰ درصد کشف مجموع سرقت ها را داشته ایم و بیشتر اموال به مالباختگان تحویل داده شد.

اسحاقی عنوان کرد: ۱۷۴ باند سارق منهدم و ۵۵۶ نفر در قالب باند دستگیر شدند. در حوزه مواد مخدر نیز مجموعا چهار تن و ۷۰۳ کیلو انواع مواد مخدر کشفیات داشتیم که حدود پنج تا ۶ درصد افزایش داشته است. دو هزار و ۱۲۴ نفر خرده فروش در این رابطه دستگیر و ۸۷ باند توزیع مواد مخدر منهدم شده است.

وی یادآور شد: در حوزه جرائم سایبری، ۱۱ درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشتیم و ۵۰ درصد کل این جرائم نیز سرقت از حساب های بانکی است.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان گفت: بیش از ۱۵ هزار نفر امنیت و انتظامات مجموعه فعالیت های نیروی انتظامی استان را در دور اول و دوم سفرهای نوروزی بر عهده دارند. یک هزار نفر هم پلیس افتخاری سازمان یافته شده هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد