سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

۳۵۰ هزار هکتار کانون ایجاد ریزگرد درخوزستان شناسایی شده است

گرد و غبار در اهواز

شناسهٔ خبر: 3576809 -
اهواز- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: کارگروهی برای شناسایی کانون های ریزگرد در استان تشکیل و تاکنون ٣٥٠ هزار هکتار کانون شناسایی شده است.  

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم بالدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در کارگروه آموزشی مدیریت بحران که با حضور شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: با تغییر شرایط اقلیمی، بحران ها نیز تغییر می کنند. در این مبحث چهار مسئله مهم همچون پیش بینی، آمادگی، مقابله و بازسازی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: مسئله پیش بینی، نیازمند آموزش است و از اهمیت بسیاری برخوردار است. در همین خصوص جلسات متعددی در شهرداری ها برگزار شده است. سهم عمده مشکلات شهرها ناشی از توسعه غیر متوازن شهرهای ما است.

بالدی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی شهر اهواز در این زمان آبگرفتگی معابر در هنگام بارش باران است، گفت: این معضل باید به صورت جدی مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان اظهار کرد: در چند روز گذشته هماهنگی هایی با سازمان مدیریت بحران کشور در راستای تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرداری ها انجام گرفت. این جلسات باید با جدیت فراوان در کل استان برگزار شوند.  

وی تصریح کرد: شهرداران در هنگام تدوین طرح های جامع و تفضیلی شهری به مباحث مدیریت بحران توجه کنند. متاسفانه در برخی شهرستان ها توسعه شهری بر روی مسیر سیلابی انجام می گیرد.  

بالدی گفت: بحث فرسایش ساحل ها نیز بسیار با اهمیت است. متاسفانه معضلاتی در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه پدیده ریزگردها ابر بحران محسوب می شود، گفت: سلامت شهروندان خوزستانی با این معضل به خطر افتاده است. در همین راستا کارگروهی برای شناسایی کانون های ریزگرد در استان تشکیل که تا کنون ٣٥٠ هزار هکتار کانون شناسایی شده است.  

مدیرکل بحران استانداری خوزستان با بیان اینکه غلظت بالای ۱۰ هزار میکروگرم سلامت مردم را به خطر می اندازد، گفت: شهرداران بحث کمربند سبز را جدی بگیرند. مهار گرد و غبار در طول یک سال و دو سال انجام نمی شود. برای حل این مسئله باید با برنامه ریزی صحیح جلو بریم.  

وی تصریح کرد: در سال های اخیر نیز مشکلات بسیاری پس از بارش برخی باران های پاییزی برای شهروندان اهوازی ایجاد شده که گفته شده رشد یک درخت در شهر موجب آن بوده که البته این مسئله تائید نشده است اما شهرداران دقت لازم را در هنگام کاشت درختان در فضاهای سبز استان داشته باشند.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد