سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

محرومیت در آبادان و خرمشهر بسیار بالا است

گلافی لنج سازی

شناسهٔ خبر: 3577172 -
آبادان- فرمانده قرارگاه کربلا سپاه گفت: با توجه به حجم بالای محرومیت در آبادان و خرمشهر باید در سال آینده در جهت انجام اقدامات با هدف رفع محرومیت ها از منطقه گام برداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد خادم سیدالشهدا عصر امروز چهارشنبه در آئین افتتاحیه پروژه های محرومیت زدایی شهرستانهای آبادان و خرمشهر در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده نفت آبادان با اشاره به تقدیم ۵۳ شهید خوزستانی مدافع حرم گفت: خوزستانی ها همچون زمان جنگ تحمیلی در بحث شهدای مدافع حرم نیز پیشتاز بوده بطوری که نیمی از شهدای مدافع حرم خوزستانی هستند.

وی با اشاره به اعزام یک هزار نفر از مدافعان حرم به سوریه افزود: ۲۵۰ نفر نیز در دفاع از حرم مجروح شده اند.

سردار خادم سیدالشهدا با اشاره به بزرگ منشی و روحیه شهادت طلبی مردم خوزستان و به ویژه مردم شهرستانهای آبادان و خرمشهر اظهار کرد: شهیدان طاهری، منیعات، عسگری و حسن زاده شهدای آبادانی و خرمشهری مدافع حرم بودند که در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق به شهادت رسیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از همراهی مسئولان شهرهای آبادان و خرمشهر در اجرای پروژه های تصریح کرد: از زمانی که کار لایروبی انهار را در روستاهای این دو شهرستان آغاز کردیم بهبود نسبی در وضعیت اشتغال و معیشتی مردم با انجام فعالیتهای تجاری، صید وصیادی و کشاورزی حاصل شد.

سردار خادم سیدالشهدا با تاکید بر وجود نهرهای فراوان برای انجام لایروی یادآور شد: با توجه به حجم بالای محرومیت ها در این مناطق، باید در سال ۹۵ با همراهی و کمک مسئولان شهری، استانی و کشور در جهت انجام اقدامات با هدف رفع محرومیت ها از منطقه گامهای موثرتر و بهتری را برداریم.

فرمانده قرارگاه کربلا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با تاکید بر انجام دو کار اساسی در برنامه ۹۵در سطح شهرستانهای آبادان و خرمشهر گفت: در بحث نهرها باید علاوه بر لایروبی، کار فنس کشی انهار را نیز به انجام برسانیم ضمن آنکه برای کاشت محصولات میانه کاری باید برنامه ریزی مدون و مناسبی صورت گیرد.

سردار خادم سیدالشهدا با اشاره به اینکه زمینه کار و تلاش در این منطقه فراوان است، افزود: قدردان مردمی هستیم که در دوران هشت جنگ تحمیلی همواره در کنار رزمندگان اسلام با تامین مایحتاج آنان در دفاع از آب، خاک و میهن اسلامی شان جانانه تلاش کردند.

وی اظهار کرد: مردم اروندکنار از سه ماه پیش از شروع عملیات والفجر ۸ با تخلیه و در اختیار قرار دادن خانه های خود به نیروهای نظامی زمینه حمله به دشمن و تصرف فاو را مهیا کردند.

سردار خادم سیدالشهدا تصریح کرد: جای جای شهرهای آبادان و خرمشهر به خون شهدا رنگین است، مردم آبادان هیچگاه شهرشان را ترک نکردند و خرمشهری ها تا آخرین لحظه جنگیدند.

وی یادآور شد: دولت و مسئولان باید دست در دست یکدیگر و با جدیت و پشتکار فراوان در جهت رفع مشکلات و زدودن چهره فقر و محرومیت از شهرهای آبادان و خرمشهر که زمانی سرآمد کشور بودند تلاش کنند، به طور قطع این کار شدنی است.

سردار خادم سیدالشهدا با اشاره به عزم جدی  مسئولان شهری و استاندار خوزستان در کمک به بهبود وضعیت مردم این مناطق ابراز امیدواری کرد تا با کمک عشایر غیور عرب منطقه بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد