سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

راه‌اندازی سامانه هوشمند بازرسی انتخابات در خوزستان

دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات خوزستان از راه‌اندازی سامانه هوشمند بازرسی انتخابات(سهبا) در خوزستان خبر داد.

سیدلطف‌اله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: به منظور تقویت و اثربخشی شبکه بازرسی انتخابات و در اجرای هرچه دقیق‌تر قوانین و مقررات و در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات با رعایت حق‌الناس، استفاده از سامانه هوشمند بازرسی انتخابات (سهبا) در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که این سامانه از سه جزء تشکیل شده است، ادامه داد: جزء اول این سامانه، فضایی است که به ارتباط مستقیم آحاد مردم به عنوان رای‌دهندگان با سامانه اختصاص یافته است و با رویکرد "هرشهروند، یک بازرس" و به منظور استفاده از گزارش‌های مردمی پیرامون نحوه برگزاری انتخابات راه اندازی شده است.

هاشمی افزود: در این جزء از سامانه برای هر یک از شهرستان‌های تابعه استان خوزستان، یک شماره پیامک اختصاصی در نظر گرفته شده است که به محض دریافت پیامک و گزارش در سامانه، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و از طرف هیات بازرسی پیگیری می‌شود.

مسئول کمیته امور حقوقی ستاد انتخابات خوزستان گفت: جزء دوم فضایی است که به ارتباط مستقیم نامزدهای انخاباتی و تعامل آنان با شبکه بازرسی انتخابات اختصاص یافته است و با رویکرد "تضمین حقوق نامزدها"، آماده دریافت نظرات و گزارش‌های آنان از نحوه برگزاری انتخابات از طریق پیامک است.

دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات خوزستان عنوان کرد: جزء سوم این سامانه نیز فضایی است که به ارتباط مستقیم بازرسان شعب اخذ رای با سامانه اختصاص یافته و با نظارت آن‌لاین، بر عملکرد بازرسان و پیشگیری موثر از وقوع تخلف در روز برگزاری انتخابات، آماده به کارگیری و دریافت گزارش‌ها از بازرسان است.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان گفت: آموزش‌های لازم جهت استفاده از سامانه سهبا به هیات‌های بازرسی شهرستان‌های خوزستان ارائه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد