سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

افزایش 20 درصدی مراجعه بیماران تنفسی در آبادان، خرمشهر و شادگان

سرپرست مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: درپی ادامه پدیده گرد و غبار در روزهای اخیر، مراجعه‌کنندگان با مشکلات قلبی و تنفسی به بیمارستان‌های سه شهر آبادان، خرمشهر و شادگان 20 درصد افزایش یافته است.
 

دکتر شهرام مقام در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، با بیان این‌که میزان غلظت ریزگردها در آبادان امروز به 11 برابر حدمجاز رسیده است، اظهار کرد: متاسفانه در روزهای گذشته نیز این میزان غلظت گرد و غبار در آبادان به 19 برابر حد مجاز رسید ولی علی‌رغم خبرهای منتشر شده، آبادان و خرمشهر تعطیل نشد.

وی ادامه داد: با ادامه وضعیت گرد و غبار، پایگاه‌های بهداشت و فوریت‌های پزشکی آبادان و خرمشهر در حالت آماده‌باش هستند و متخصصان و بیمارستان‌ها برای مقابله با هر گونه بیماری مرتبط با شرایط جوی به صورت آنکال قرار دارند.

مقام افزود: تعداد مراجعه‌کنندگان با علایم مشکلات تنفسی در اثر گرد و غبار در روزهای اخیر به بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان 20 درصد افزایش یافته است، با این وجود، مورد حادی گزارش نشده است. اغلب افرادی که به بیمارستان و فوریت‌های پزشکی مراجعه می‌کنند، بیماران قلبی و تنفسی هستند.

وی با اشاره به ادامه وضعیت گرد و غبار گفت: توصیه ما به همه کارمندان، دانش‌آموزان و مردم این است که در فضای باز قرار نگیرند و پنجره‌های ادارات، خانه را ببندند تا از ورود ریزگردها به داخل اتاق‌ها و فضاهای بسته تا حدی جلوگیری کنند.

سرپرست مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به راه‌های پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و قلبی عنوان کرد: مایعات و میوه‌های دارای رنگ‌دانه می‌تواند با آلرژن‌های آلودگی و میکروب‌ها مقابله کرده و بدن را در برابر این عوامل ایمن‌تر کنند.

وی در خصوص استفاده از ماسک‌های متداول در شرایط نامناسب جوی نیز اظهار کرد: ماسک‌های سری p1 و p2، ماسک‌هایی هستند که از ورود ریزگردها به درون دهان و بینی جلوگیری می‌کنند و باید توجه داشت که ماسک‌های معمولی کارایی آنچنانی در مقابله با گرد و غبار ندارند. همچنین باید به نحوه صحیح استفاده از ماسک‌های مخصوص ریزگردها توجه داشت.

مقام افزود: جهت جلوگیری از آسیب‌های گرد و غبار، توصیه می‌شود که  بیماران قلبی و تنفسی با هر درجه‌ای از بیماری، سالمندان و کودکان تا جایی که امکان دارد از خانه خارج نشوند و در صورت لزوم شرایط ایمنی را برای خود فراهم کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد