سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

عدم رعایت کیفیت؛ عمده‌ترین تخلف ساختمان‌سازی در خوزستان

یک کارشناس ساختمان گفت: یکی از مهمترین و بیشترین تخلفاتی که در حوزه ساخت و ساز انجام می‌گیرد مربوط به کیفیت ساخت و ساز است که این مساله توسط مهندسین ناظر، سازمان نظام مهندسی و شهرداری باید پیگیری شود.

مرادعلی واهبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: تخلفات ساختمانی چند دسته هستند که یکی از آن‌ها تخلفات در پروانه‌های صادرشده برای ساخت و ساز است که مالکین طبق این پروانه‌ها عمل نمی‌کنند و در کاربری، نقشه و زیربنا تغییراتی مغایر با مفاد پروانه اعمال می‌کنند.

وی افزود: اگر کسی خلاف مفاد پروانه‌های صادرشده عمل کند، شهرداری در کمیسیون ماده 5 به بررسی تخلفات می‌پردازد و جریمه‌ای برای این پروانه در نظر می‌گیرد. 

واهبی با اشاره به تخلفات کیفی که بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: نظارت بر تخلفات کیفی ساخت و ساز به حفظ سرمایه ملی و جانی مردم و به طول عمر ساختمان‌ها کمک می‌کند. 

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ادامه داد: در بحث کیفیت ساخت و ساز بیشترین تخلف مربوط به مصالح ساختمانی، نوع بتن، آرماتوربندی و جوشکاری است که این تخلفات باید توسط مهندس ناظر به شهرداری گزارش داده شود تا شهرداری به آن‌ها رسیدگی کند و مالکان را از ادامه کار غیرفنی خود باز دارد.

وی گفت: سازمان راه و شهرسازی به عنوان ناظر عالی ساخت و سازهای استان باید بر تمام بخش‌‌ها به صورت کلی نظارت کند و بین تمام بخش‌های متولی ساخت و ساز هماهنگی لازم را جهت بهبود کیفیت ساخت و نظارت، انجام دهد.

این کارشناس ساختمان خاطرنشان کرد: مهندس ناظر نمی‌تواند به تنهایی جلوی تخلفات را بگیرد زیرا در قانون قدرت اجرایی ندارند و باید مراتب را به شهرداری و اداره کار ارسال کند و آن ارگان‌ها به بررسی تخلفات بپردازند و سپس تصمیم‌گیری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد