سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

وزیر امور خارجه ایران در سخنانی در شهر مونیخ آلمان، برقراری رابطه ایران و آمریکا را امکان‌پذیر دانست و گفت "دیوار بی‌اعتمادی" بین دو کشور کوتاهتر شده است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ظریف: دیوار بلند عدم اعتماد میان ایران و آمریکا کوتاه تر شده؛ برقراری روابط امکان پذیر است

آسوشیتدپرس نوشت: وزیر امور خارجه ایران در سخنانی در شهر مونیخ آلمان، برقراری رابطه ایران و آمریکا را امکان‌پذیر دانست و گفت "دیوار بی‌اعتمادی" بین دو کشور کوتاهتر شده است.
به گزارش «انتخاب»، محمدجواد ظریف به همراه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه میهمان نشستی در حاشیه کنفرانس امنیت مونیخ بودند.
ظریف در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال برقراری روابط بین تهران و واشنگتن گفت "ما در شرایطی هستیم که امکان پذیر هست. زیرا توافق اتمی فرصتی را برای هر دو طرف فراهم آورده تا دیوار بلند ۴۰ سال گذشته عدم اعتماد کوتاه‌تر شده و به نظر من ایران سهم خود را زودتر از موعد هم در مورد توافق انجام داد."
وزیر خارجه ایران در ادامه گفت "به نظر من برای ایالات متحده هم خوب است اگر حسن نیت خود را نشان دهد و نه به عنوان تعهد حقوقی، بلکه به عنوان تضمین به مسئولیت خود عمل کند."
ظریف همچنین گفت که ایران و عربستان می‌بایست مشکلات در روابط خود را حل کنند و برای برقراری ثبات در سوریه با یکدیگر همکاری کنند. 
به گزارش رویترز، وزیر امور خارجه ایران گفته است: ما می‌بایست با یکدیگر همکاری کنیم. 
محمد جواد ظریف گفته است: ایران و عربستان سعودی نمی‌توانند یکدیگر را از منطقه کنار بزنند. 
وی اضافه کرده است: ما آماده‌ همکاری با عربستان هستیم و معتقدم عربستان و ایران می‌توانند منافع مشترکی در سوریه داشته باشند.

عراق به میگ-۲۹ مجهز می‌شود

نیروی هوایی عراق در اقدامی جهت بهینه سازی توان عملیاتی خود، در صدد خرید هواپیمای جنگنده میگ ۲۹ فالکروم است.

خبرگزاری فارس: عراق به میگ-۲۹ مجهز می‌شود                

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عراق از آمادگی خود برای خرید تعداد معدودی جنگنده «میگ -29 فالکروم» خبر داده است.

به نوشته وبگاه روزنامه روسی «کامرسانت» عراق قصد دارد برای تقویت توان رزمی‌اش، خود را به این نوع جنگنده‌های روسی مجهز کند. نیروی هوایی عراق چندی است که سرمایه گذاری قابل توجهی را برای احیا توان خود شروع کرده و در حال خرید انواع مختلف جنگنده‌های ویژه عملیات علیه اهداف زمینی و عملیات برد بلند و دفاع هوایی است.

بر اساس این گزارش، این خبر در آستانه سفر دو روزه «دیمتری راگوزین» معاون نخست وزیر روسیه به عراق برای افزایش همکاری‌های نظامی و اقتصادی بین دو کشور به میان آمده است.

نیروی هوایی عراق اینک مجهز به 6 جنگنده «اف-16 IQ فالکون»، 10 «سوخو-25 فراگ فوت» و برخی دیگر هواپیماهای سبک و آموزشی و چند فروند «سی- 130 هرکولس» است.

کامرسانت نوشت: با توجه به ویژگی‌ جنگنده‌های میگ 29 نیروی هوایی عراق می‌تواند به خوبی به اهداف زمینی داعش حمله کند، زیرا میگ 29 به 4 موشک‌ هوا به زمین «کایاک  AS-20» و مسلسل‌های 30 میلمتری «گریازوف» و «شیپونوف» و البته 4 بمب هدایت شونده «KKAB-500Kr » مجهز است.

روسیه برقراری آتش بس در سوریه را مشروط کرد

مسکو -ایرنا- «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه برقراری آتش بس در سوریه را مشروط به همکاری نزدیک نیروهای روسیه مستقر در این کشور و ائتلاف آمریکایی دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری روسیه24، لاوروف امروز (شنبه) در پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: آتش بس و سازش در سوریه بدون همکاری نزدیک و هماهنگی اقدامات نیروهای روسیه و ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا ممکن نیست.
لاوروف افزود: ابزار کلیدی برای حل وفصل مسایل مربوط به کمک های انسانی و به ویژه برقراری آتش بس در سوریه، برقراری همکاری روزمره و هماهنگی بین نیروهای آمریکایی به عنوان رهبری ائتلاف بین المللی و نیروهای نظامی فدراسیون روسیه است.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه هشدار داد: اگر به امور عملی مربوط به برقراری آتش بس می پردازیم باید تاکید کنم این امر بدون همکاری نزدیک نیروهای نظامی ما امکانپذیر نیست.
در حالی که لاروف شانس اجرای توافق در باره آتش بس سوریه را 49 درصد اعلام کرد، اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان 51 و فیلیپ هاموند همتای انگلیسی آن را نزدیک صفر اعلام کرد.
وزیر امورخارجه روسیه در ادامه سخنان خود بازیگران خارجی به ویژه طرف های غربی را از سیاهنمایی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برحذر داشت.
وی گفت: بر این باورم نباید نقش بشار اسد یا هر کس دیگر را در بحران انسانی در سوریه سیاهنمایی کرد و فقط گروه های تروریستی در بروز این وضعیت مسئول و مقصر هستند.
لاوروف خاطرنشان کرد: مسایل انسانی در سوریه فقط با همکاری و تعامل حل شدنی است.
وی خاطرنشان کرد: وضع کنونی سوریه با مسایل انسانی حل نشده و ادامه خشونت ها، مسیر منتهی به بن بست است و باید برای توقف جنگ و خونریزی در این کشور تلاش کرد.
وزیر امورخارجه روسیه همچنین در مونیخ اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه و آمریکا باید برای تسهیل ترک مخاصمه و دسترسی بشردوستانه مورد توافق قدرت های جهان در سوریه «همکاری زمینی» داشته باشند.
وی افزود: برای این امر، همکاری زمینی ارتش ها چه در مورد مسائل بشردوستانه و چه مسائل مربوط به اجرای آتش بس لازم است.
لاوروف گفت: از همان آغاز عملیات هوافضای روسیه در سوریه به دعوت دمشق، پیشنهاد تماس های نظامی بین روسیه و ائتلاف تحت رهبری آمریکا را دادیم.
گروه حامیان سوریه اخیرا در نشستی در مونیخ برای برقراری آتش بس در سوریه به توافق رسید که قرار است در طول یک هفته برقرار َشود و تلاش ها در این زمینه ادامه دارد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد جمعه ۱۲ فوریه گفته‌است که کشورهای عضو گروه حمایت بین‌المللی از سوریه بر سر طرحی برای برقراری آتش بس و ارسال کمک‌های انساندوستانه به شهر‌ها و مناطق تحت محاصره در سوریه به توافق دست یافته‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد جمعه ۱۲ فوریه گفته‌است که کشورهای عضو گروه حمایت بین‌المللی از سوریه بر سر طرحی برای برقراری آتش بس و ارسال کمک‌های انساندوستانه به شهر‌ها و مناطق تحت محاصره در سوریه به توافق دست یافته‌اند.
به گزارش «انتخاب»، نشست وزرای ۱۷ کشور عضو «حمایت بین المللی سوریه» شامگاه پنجشنبه در مونیخ آغاز شد و تا بامداد روز جمعه ادامه داشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری، بامداد روز جمعه در کنفرانس خبری پس از نشست کشورهای عضو حمایت بین المللی از سوریه گفته است: نشست وزرای کشورهای عضو گروه حمایت بین المللی سوریه بر سر پایان دادن کامل به خصومت ها طی یک هفته به توافق رسیدند.کری اضافه کرده است، اعضای این گروه توافق کردند طی یک هفته آتش بس سراسری برقرار شود.وی با این حال تصریح کرده است که آتش بس در سوریه شامل گروه داعش، و جبهه النصره نخواهد بود.
وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرده است که کشورهای حاضر در این نشست همچنین با تسریع و گسترش فوری کمک های انساندوستانه به شهرها و مناطق این کشور جنگزده در هفته جاری توافق کردند.
به گفته کری ابتدا این کمک به مناطقی که نیاز فوری به کمک های انسانی دارند، به ویژه ها شهر ها و مناطق تحت محاصره ارسال شده و سپس کمک های بشردوستانه در اختیار همه افراد نیازمند در سراسر کشور قرار خواهد گرفت.
یک دیپلمات غربی به رویترز گفته است: ما به توافقی برای پایان دادن به بمباران‌های روسیه در سوریه دست نیافتیم، اما بر سر فرایندی توافق کردیم که در صورت اجرا می‌تواند شرایط را عوض کند.  یک دیپلمات غربی دیگر نیز به «سی ان ان» گفته است: ۱۷ کشور عضو گروه حمایت بین‌المللی از سوریه در نشست خود مونیخ بر سر ارسال کمک‌های انساندوستانه به شهر‌ها و مناطق تحت محاصره از روز شنبه و همچنین برقراری آتش بس در هفته آینده توافق کردند.جان کری همچنین گفته است که مذاکرات بین نمایندگان حکومت سوریه و مخالفان آن به زودی از سر گرفته خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفارت عربستان در استرالیا به اتباع خود هشدار داد از پوشیدن لباس سعودی خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، پایگاه اینترنتی روزنامه سعودی «الریاض» نوشت: سفارت سعودی در استرالیا به اتباع کشور خود هشدار داد در اماکن عمومی و تجمعات از پوشیدن لباس سعودی اجتناب کنند و در اماکن مشکوک حضور نیابند.خارج نشدن از منزل در ساعت‌های آخر شب ، حضور نیافتن در جاده‌های خلوت و استفاده نکردن از وسایل حمل و نقل عمومی در شب از دیگر هشدارهای سفارت عربستان سعودی بود.
علت اعلام این هشدارها، حفظ سلامت و دوری از تعرض‌های احتمالی عنوان شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت: وزیر خارجه عربستان مدعی شد که تنها با برکناری بشار اسد می‌توان داعش را شکست داد.
به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت:‌ شکست داعش تنها با برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت امکان پذیر است. هدف ما برکناری اسد است و این هدف را محقق خواهیم کرد.
وی مدعی شد: اسد مهمترین عامل جذب تندروها و تروریست‌ها در منطقه است و برکناری وی برای بازگرداندن ثبات به سوریه ضروری است!
الجبیر ادعا کرد: بشار اسد کسی است که با آزادی تندروها از زندان‌هایش و اجازه دادن به تروریست‌های داعش برای اجرای عملیات خود بدون جنگ با آن‌ها در تشکیل داعش نقش داشته و حتی به همکاری با تروریست‌ها پرداخته است.
وی گفت: بدون تغییر در سوریه داعش همواره وجود خواهد داشت. ما یک ائتلاف بین‌المللی و داخلی داریم و این ائتلاف در بمباران کردن داعش از بیش از 15 ماه پیش فعال بوده است اما نتوانسته‌ایم آن را شکست بدهیم. رهایی یافتن از بشار اسد فضای مناسبی را که برای فعالیت‌های داعش به وجود آمده، از بین خواهد برد.
وزیر خارجه عربستان اظهار داشت که داعش سازمان تروریستی است و بر اساس هیچ دین و اخلاق مبتنی نیست و این که گفته شده آن سازمانی اسلامی است، مغایر با واقعیت است.الجبیر روز گذشته با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در حاشیه این نشست دیدار و درباره بحران سوریه و راه‌های پیشبرد حل سیاسی گفتگو کرد.
الجبیر همچنین درباره حل بحران یمن ابراز خوش بینی کرد و گفت: ما برای یک یمن یکپارچه و امن تلاش می‌کنیم.
وی در سخنان خود در نشست مونیخ درباره حقوق زنان در عربستان صحبت کرد و گفت: دادن اجازه رانندگی به زنان نیاز به زمان دارد.
الجبیر از سیاست کشورش در قبال زنان دفاع کرد و گفت که پیشرفتی در زمینه آموزش دختران حاصل شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد