سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

شکارچیان پلنگ در لالی خوزستان دستگیر شدند

اهواز- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجد سلیمان از دستگیری عاملان کشتار یک قلاده پلنگ در شهرستان لالی در شمال خوزستان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، در هفته های اخیر فیلمی در قالب یک لوح فشرده از سه فرد مسلح، به پلیس اطلاعات شهرستان لالی رسید که در حال مثله کردن لاشه یک پلنگ شکار شده بودند.
بهروز نجاتی افزود: پس از اطلاع از این جریان ماموران این اداره با همکاری پلیس و دستگاه قضایی متخلفان را دستگیر کردند؛ البته با وجود تحقیقات گسترده پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان لالی، بدون همکاری مردم محلی، شناسایی این افراد امکانپذیر نبود.
وی با بیان اینکه سریال کشتار پلنگ های ایران ادامه دارد، افزود: بار دیگر با کشتار وحشیانه یک گونه کمیاب و در معرض انقراض در منطقه 'باباروزبهان' شهرستان لالی فاجعه دیگری برای محیط زیست منطقه رقم خورده است.
وی اضافه کرد: طی سال ها و ماه های گذشته اخبار متعددی از مرگ پلنگ در مناطق مختلف کشور منتشر شده و تعداد زیادی از این گونه براثر برخورد با خودروهای عبوری جان خود را از دست دادند و برخی نیز تنها لاشه آنها که به نظر زخمی می آمد در دل طبیعت توسط محیط بانان یافت شد.
نجاتی تاکید کرد: بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی محیط زیست جریمه نقدی شکار پلنگ 800 میلیون ریال بابت ضرر و زیان به محیط زیست است که متخلفان ملزم به پرداخت آن هستند و افزون بر آن، دادگاه نیز از لحاظ جنبه عمومی جرم، متخلف را به جریمه نقدی یا زندان محکوم می کند.
بر اساس این گزارش، پلنگ جانوری مهره دار از رده پستانداران، راسته گوشتخواران و خانواده گربه سانان است. پلنگ با وجود طیف گسترده خانواده گربه سانان در ایران لقب بزرگترین گربه را به خود اختصاص داده است.
متاسفانه هم اکنون به دلیل از بین رفتن زیستگاه ها، تخریب مناطق و تصادفات جاده ای، کاهش میزان طعمه ها و از همه مهم تر شکار این حیوان کمیاب و نادر به وسیله سموم و اسلحه این گونه در معرض انقراض در فهرست قرمز سازمان جهانی محیط زیست قرار گرفته است.
منطقه بابا روزبهان در 40 کیلومتری شمال لالی در خوزستان قرار دارد که آبشارهای بسیار زیبایی از کوه های اطراف سرازیر می شود و شکوه خاصی به منطقه می بخشد . وجود درختان بلوط ، انگور ، بادام کوهی و... زیبایی منطقه را بیشتر کرده است.
اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان، حوزه شهرستان لالی را نیز پوشش می دهد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد