سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تانکی‌های" آبادان را تخریب نکنید!

» سرویس: استان ها - خوزستان

مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهر گفت: مخازن فلزی ذخیره‌ آب جزوی از تاریخ شهر آبادان هستند که متأسفانه هر از چند گاهی مورد تخریب قرار می‌گیرند.

سیدامید نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان اظهار کرد: با ایجاد پالایشگاه در آبادان و گسترش شهر به منظور تأمین آب مناطق مختلف، سازه‌های فلزی که اصطلاحاً به آن‌ها تانکی‌ (تانکر) گفته می‌شود برای ذخیره‌سازی آب احداث شد که از نمادهای شهر آبادان محسوب می‌شوند.

وی با بیان این که تانکی‌ها سند تاریخی صنعت آب هستند افزود: مخازن ذخیره‌ آب جزو لاینفک تاریخ و هویت شهر آبادان و سند زنده و گویای صنعت آب هستند که باید مورد حفاظت، مرمت و بهره‌برداری مناسب قرار گیرند و تخریب آن‌ها صدمه جبران‌ناپذیری به هویت تاریخی شهر آبادان است.

مدیر انجمن دوستداران اُپاتان خاطرنشان کرد: پیش از این سه تانکی در مناطق ابوالحسن، کفیشه و امیری مورد تخریب قرار گرفته‌اند که مورد اعتراض دوستداران میراث فرهنگی و مردم آبادان قرار گرفت و اکنون نیز با شروع تخریب مجدد تعداد دیگری از تانکی‌ها این نگرانی‌ها به وجود آمده است که مراتب اعتراض خود را به مسؤولان در شرکت آبفای استان خوزستان اعلام کردیم و خواستار این هستیم تا از این روند جلوگیری به عمل آورند و اجازه ندهند سند تاریخی صنعت آب به وسیله آن‌ها از بین برود.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد