سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

شورای نگهبان صلاحیت سیدحسن خمینی برای انتخابات خبرگان را تایید نکرد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازهم صلاحیت «سیدحسن» تایید نشد

منابع خبری از عدم تایید صلاحیت آیت الله سیدحسن خمینی خبر دادند.

به گزارش «انتخاب»، شورای نگهبان صلاحیت سیدحسن خمینی برای انتخابات خبرگان را تایید نکرد.

پیش از این سید حسن خمینی در مورد امکان اعتراض در مهلت قانونی اعلام شده، گفته بود: بر حسب قانون امکان اعتراض وجود دارد، ولی جداً معتقدم که در این میان نکته نامعلوم و مبهمی وجود ندارد و بنده هم فردی ناشناخته نیستم که اعضای محترم با بررسی مجدد بتوانند هویت و یا سندی را به دست آورند، لذا تلقی اینجانب آن نیست که شکایت مسیری جدید را بگشاید و لذا بر آن باورم که اگر آقایان نتوانستند از شهادت مراجع و علما و درس ها و نوشته ها به احراز برسند، بعید است بتوانند در آینده نیز به چنین مهمی دست یابند؛ اما تنها با توجه به درخواست عمومی مردم و برخی بزرگان حوزه و سیاست به این امر اقدام می کنم.

مهلت رسیدگی به اعتراض های داوطلبان تایید نشده انتخابات خبرگان رهبری بامداد چهارشنبه به پایان رسید .

شورای نگهبان پس از رسیدگی به این اعتراض ها، گزارش وضعیت تایید یا رد صلاحیت ها را بامداد امروز به وزارت کشور ارائه داده و وزارت کشور هم از طریق فرمانداری ها آن را به داوطلبان ابلاغ خواهد کرد.

سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد که ظرف یکی دو روز آینده اخبار بهتری درباره‌ بررسی صلاحیت‌ها شنیده شود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد که ظرف یکی دو روز آینده اخبار بهتری درباره‌ بررسی صلاحیت‌ها شنیده شود.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نتیجه رایزنی‌ها برای تایید صلاحیت‌ها به کجا رسیده است؟ اظهار کرد: امیدوارم ظرف یکی دو روز آینده اخبار بهتری در این زمینه بشنویم.

وی همچنین در واکنش به مطلبی درباره نحوه انتشار سخنرانی رئیس‌جمهور از صدا و سیما گفت: از سازمان صداوسیما با توجه به این‌که در سنوات گذشته هم صحبت‌های سران سه قوه را با توجه به دستورالعملی که داشت پخش می‌کرد، انتظار این است که طبق قوانین و مقررات‌شان عمل کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ تخلفات انتخاباتی اعضای دولت گفت:‌ آن‌چه در دولت تکلیف شده این است که جز آن وظایف قانونی که داریم هیچ مداخله‌ای در انتخابات نداشته باشیم. فراموش نکنیم کسانی که به دلیل مشاغل خودشان و جایگاه اجتماعی‌شان از مداخله در انتخابات منع شده‌اند در حکم امام در وصیت‌نامه‌شان و همچنین در قانون تعریف شده‌اند. قطعا اعضای دولت هیچ چیزی جز تکالیف قانونی خودشان در انتخابات انجام نخواهند داد. هر اقدام دیگری که افراد و کارکنان دولت انجام دهند حتما باید درچارچوب قوانین و مقررات باشد.

محمدمهدی شیرمحمدی مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان در جمع دانشجویان اظهار داشت: برای نخستین بار است که دو انتخابات بسیار مهم همزمان انجام می‌شود و ما برای اولین بار بود که با حدود 13هزار پرونده روبه‌رو شدیم که کار را برای ما تا حد زیادی پیچیده کرد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان با بیان "از رئیس‌جمهور می‌خواهیم در سخنرانی سالروز مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن تابع قانون باشد" گفت: البته در زمینه سخنرانی رئیس‌جمهور به‌عنوان داوطلب مجلس خبرگان رهبری در شورای نگهبان بحثی پیش نیامده است.

به گزارش «انتخاب»، محمدمهدی شیرمحمدی مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان در جمع دانشجویان اظهار داشت: برای نخستین بار است که دو انتخابات بسیار مهم همزمان انجام می‌شود و ما برای اولین بار بود که با حدود 13هزار پرونده روبه‌رو شدیم که کار را برای ما تا حد زیادی پیچیده کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از حضور زیاد داوطلبین نگران نبودیم بلکه از پایمال شدن حقوق افراد نگران بودیم.

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا سخنرانی رئیس جمهور در مراسم سالگرد 22 بهمن مصداق تخلف انتخاباتی است، گفت: از رئیس جمهور می‌خواهیم تابع قانون باشد، البته در این زمینه در شورای نگهبان بحثی پیش نیامده است.

در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه در نیو همپشایر و با شمارش نزدیک به ۴۰ درصد آرا، دونالد ترامپ با ۳۴ درصد اول، جان کیزیک، فرماندار ایالت اوهایو، با ۱۶ درصد آرا دوم و تد کروز با ۱۲ درصد آرا سوم شده اند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سی ان ان نوشت: در انتخابات مقدماتی در ایالت نیوهمپشایر در روز سه شنبه نهم فوریه سناتور برنى سندرز، در انتخابات مقدماتی درون حزبى دمکرات‌ها با پشت سر گذاشتن هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نیز با شکست رقبای جمهوریخواه خود به پیروزی رسیده‌اند.

به گزارش «انتخاب»، انتخابات در ایالت نیوهمپشایر آمریکا برای تعیین نامزدهای دو حزب دمکرات و جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر  ۲۰۱۶ ساعت ۱۹  روز سه شنبه به پایان رسید.

رسانه های خبری آمریکا حضور و مشارکت مردم در این انتخابات مقدماتی را بالا توصیف کرده اند.

با آغاز شمارش آرا شبکه های خبری سی ان ان و آسوشیتدپرس پیشی بینی کردند که برنی سندرز  از حزب دمکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه به پیروزی می رسند.

در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه در نیو همپشایر  و با شمارش نزدیک به ۴۰ درصد آرا، دونالد ترامپ با ۳۴ درصد اول، جان کیزیک، فرماندار ایالت اوهایو، با ۱۶ درصد آرا دوم  و تد کروز با ۱۲ درصد آرا سوم شده اند.

شمارش اولیه آرا حزب دمکرات نشان می دهد که برنی سندرز ۵۹ درصد آرا و هیلاری کلینتون ۳۹ درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

طبق این گزارش هیلاری کلینتون ضمن پذیرش شکست گفته است که دلایل نتیجه به دست آمده در انتخابات نیوهمپشایر را مورد بررسی قرار خواهد داد.

این نخستین پیروزی دونالد ترامپ در رقابت های درون حزب جمهوریخواه برای تعیین نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ است.

ترامپ در انتخابات مقدماتی هفته گذشته در ایالت آیووا به ۲۴ درصد آرا به مکان دوم دست یافته بود. دراین انتخابات سناتور تد کروز با ۲۸ درصد آرا اول شده بود.
​انتخابات برای تعیین نامزد نهایی هر حزب، در برخی ایالت‌ها به صورت انجمن حزبی (کاکس )، یعنی تجمع هواداران حزب، و در برخی دیگر از ایالت‌ها به صورت انتخابات مقدماتی، با رای مستقیم شهروندان، برگزار می شود.

انتخابات مقدماتی ایالت آیووا  هفته گذشته به صورت انجمن حزبی، کاکس، برگزار شد و انتخابات نیوهمشایر به صورت مقدماتی امروز برگزار شد.

 تاکنون انتخابات مقدماتی در دو ایالت آمریکا برگزار شده است و رقابت در این ماراتن انتخاباتی در تابستان سال ۲۰۱۶ در «کنگره‌های ملی» برای انتخاب نامزد نهایی هر حزب به اوج خود خواهد رسید.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مقامات ارشد جامعه اطلاعاتی آمریکا روز سه‌شنبه نسبت به امکان آزادسازی شهر موصل عراق در سال 2016 ابراز تردید کرد.

به گزارش فارس، مرکز استان نینوا با جمعیت دو و نیم میلیون نفری، از ژوئن سال 2014 تحت اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارد. موصل بزرگترین شهر عراق است که همچنان در تصرف داعش باقی مانده است. 

«وینسنت استوارت» ژنرال نیروی دریایی آمریکا که در کمیته نیروهای مسلح سنا صحبت می‌کرد، در حالی این پیش‌بینی بدبینانه را مطرح کرد که پیشتر چند مقام آمریکایی گفته بودند که احتمالا سال جاری میلادی، عراق شاهد آزادسازی موصل است.

با این حال، استوارت گفت: «آزادسازی موصل، عملیات پیچیده‌ای است... من نسبت به اینکه بتوانیم در آینده نزدیک این کار را انجام دهیم، خوش‌بین نیستم و شخصا اطمینان دارم که این اتفاق امسال رخ نمی‌دهد.»

به نوشته خبرگزاری رویترز، وی افزود: «شاید بتوانیم کارزار را آغاز کنیم یا شاید بشود برخی حملات در اطراف موصل انجام داد، اما آزادسازی یا بازپس‌گیری موصل، عملیات پیچیده‌ای است و چیزی نیست که به نظرم بشود ظرف یک سال یا چنین زمانی، انجامش داد.»

پیش از این، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق گفته بود که سال 2016، سال آزادسازی موصل است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد