سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: گزارش تعرض به سفارت عربستان سعودی آماده و تقدیم رهبر معظم انقلاب شده است.

به گزارش ایرنا، سردار حسین ذوالفقاری عصر سه شنبه در حاشیه مراسم ترحیم مادر سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسجد امام صادق(ع) افزود: اکنون منتظر تصمیمات در این خصوص هستیم.

وی ادامه داد: یک بخش از این گزارش مربوط به نیروی انتظامی است که مسئولیت حفاظت و حراست از سفارتخانه ها را برعهده دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ذوالفقاری گفته بود: در خصوص ماجرای حمله به سفارت عربستان، رییس جمهوری مسئولیت بررسی را به وزیر کشور دادند که در این راستا هیاتی تشکیل و تمام ابعاد و زوایای این قضیه روشن شد. 

وی با بیان اینکه همه ابعاد قضیه حمله به سفارت عربستان برای ما روشن شده است، گفت: خیلی از فعالیت ها در گوشه و کنار کشور انجام می شود که اساسا نمی دانیم این مسیر به کجا می رود. 

ذوالفقاری ادامه داد: به تعبیری که در برخی مراجع رسمی اعلام کردیم نوعی از فرقه گرایی یا فرقه سازی را شاهد هستیم که باید حواسمان به این موضوع باشد. 

وی ادامه داد: افرادی که این کار را کردند سازماندهی شده اند و بیش از 10 سال در کرج و تهران فعالیت دارند که محور فعالیت آنان امور خیریه و کارها و فعالیت های مذهبی است که دانسته و یا ندانسته نیز از سوی مسئولین تحت عنوان مسائل مذهبی و هیاتی به آنان کمک شده است. 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: البته سازمان‌ها، دستگاه ها و نهادهای سازمانی این‌ها را سازماندهی نکرده و همچنین افرادی تحت عنوان پایگاه بسیج این کار را نکرده اند. 
 
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: عامل بیرونی تعرض به سفارت عربستان در خارج از کشور دستگیر و به داخل منتقل شده و هم‌اکنون تحت بازجویی است. 

ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت امنیت داخلی در دو سال گذشته گفت: در ارتباط با جرائم عمومی اگر به درستی به آن توجه کنیم می بینیم که اگر مشکلات داخلی اعم از اجتماعی، اقتصادی و امنیتی داشتیم، شاید روی میز مذاکره مستقیما تاثیر می‌گذاشت.

میان تورم و سرقت رابطه وجود دارد

وی افزود: بر اساس بررسی روند جرائم مثل سرقت در 10 سال گذشته مشاهده کردیم که میانگین رشد سرقت حدود 32 درصد در سال بوده است و رابطه مستقیمی بین این جرم و شیب تورم وجود دارد. 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: سال گذشته روند جرایم حدود دو تا سه درصد بود و امسال نیز سه تا 3.5 رشد جرایم را داشته ایم. 

وی ادامه داد: یکی از افتخارات این است که با تدبیر، حدود 5 هزار تجمع صنفی و غیرصنفی در طول سال جاری مدیریت شد که اگر مدیریت نمی شد هر کدام از تجمعات ظرفیت امنیتی شدن را داشت. 

ذوالفقاری افزود: در ارتباط با مسائل امنیتی پیرامون نیز شاید نتوانیم برخی موضوعات که بنا بود اتفاقاتی در کشور بیفتد را با صراحت بیان کنیم اما چند مرحله تصمیم جدی در آن سوی مرزها در این زمینه وجود داشت. 

وی ادامه داد: در طول دو سال گذشته وضعیت اشراف اطلاعاتی کم نظیر بود و به لحاظ اقدامات اطلاعاتی اینطور بود که از زمانی که نطفه یک اقدام تروریستی در آن سوی مرزها بسته می شد همکاران اطلاعاتی گام به گام کنترل و رصد داشتند و خوشبختانه هیچکدام از آن برنامه ریزی آن سوی مرزها در داخل کشور رخ نداد. 

وی اضافه کرد: مکان هایی را مشخص و شناسایی کرده بودند و بنا داشتند هیمنه کشور را در یکی دو سال گذشته بشکنند اما موفق نشدند.

سرلشگر قاسم سلیمانی به ابراهیم حاتمی‌کیا انگشتر هدیه داد. هم اکنون عکسی در فضای مجازی در حال پخش است که نشان می‌دهد سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انگشتری را به ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم سینمایی بادیگارد هدیه می‌کنند. در ذیل این عکس مطرح می‌شود که سرلشگر قاسم سلیمانی انگشتر «مدافعان حرم» به ابراهیم حاتمی‌کیا هدیه داده است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و سازمان گردشگری باید جلوی سفر مردم به ترکیه را بگیرند، پولی که مردم خرج سفر به این کشور می‌کنند به جیب داعش ریخته شده و صرف مسلمان کشی می‌شود.
سید باقر حسینی در گفت‌‌و گو با خبرگزاری فارس با انتقاد از ادامه سفر گردشگران ایرانی به ترکیه و انفعال دولت برای جلوگیری و محدودیت این سفرها گفت: امروزه ترکیه کشور بسیار ناامنی است و باید همه هموطنان نسبت به این موضوع آگاهی لازم را داشته باشند چراکه داعش در ترکیه فعال است، همچنین ترکیه درگیری‌هایی با گروه‌‌های معترض دارد که هر لحظه ممکن است هر گوشه آنجا بمب گذاری انجام شود.
وی ادامه داد: به همه ایرانی‌ها توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان به این کشور سفر سیاحتی و گردشگری نداشته باشند و علاوه بر این اگر نا‌امنی آن را هم در نظر نگیریم پولی که در ترکیه هزینه می‌شود در جیب داعش ریخته شده و علیه مسلمانان به کار گرفته می‌شود بنابراین به این دلایل نباید حتی یک ریال از طرف ملت ما در کشور ترکیه هزینه شود چون این مبالغ صرف مسلمان‌کشی توسط داعش می‌شود.
این عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در این زمینه سازمان گردشگری باید برنامه و اقدام جدی داشته باشد و از سفر تورهای مسافرتی به ترکیه جلوگیری کند و در راستای منافع جهان اسلام باید تصمیمات جدی بگیرد و مردم را تشویق کنند که به شهرهای خودمان سفر کنند.
حسینی گفت: کشور ما آنقدر مناطق بکر و طبیعت زیبا دارد که توجه کمی به آنها می‌شود و بیشتر از اینکه زمینه را برای خروج مردم از کشور فراهم کنیم باید زمینه را برای تقویت گردشگری در داخل فراهم کنیم.
وی ادامه داد: البته نکته مهم‌تر این است که باید مسئولان اعتقاد به این موضوع داشته باشند وقتی برای سازمانی مانند سازمان گردشگری این موضوع مهم نباشد معلوم است که محدودیت و جلوگیری سفر به ترکیه را در دستور کار خود قرار نمی‌دهد و برای آن کار فرهنگی هم انجام نمی‌دهد، سازمان گردشگری باید برنامه ریزی داشته باشد و حساب شده اقدام کند مردم را آگاه کند که ترکیه به لحاظ اخلاقی و خانوادگی جای مناسبی برای سفر نیست و به لحاظ امنیتی و سیاسی نیز هزینه‌ها در جهت مسلمان کشی استفاده می‌شود سازمان گردشگری بسیار راحت می‌تواند بر روی این موضوع کار کند و تورهای گردشگری را به داخل کشور هدایت کند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: سازمان گردشگری در این زمینه وظیفه و مسئولیت دارد باید جلوی تبلیغات سفر به ترکیه را بگیرد، تورها و آژانس‌ها حتما به دنبال منافع خود هستند و برای مردم دل نمی‌سوزانند اما این سازمان گردشگری است که باید سیاست‌گذاری درستی داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رییس‌جمهور گفت: استراتژی کشور به‌سمت ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای کوچک می‌رود.

دکتر علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی که دوشنبه این هفته در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای هسته‌ای و افتخار آفرینان برجام از رییس‌جمهور نشان درجه یک شجاعت دریافت کرده بود، با حضور در برنامه تلویزیونی "حوالی فردا" شبکه 5 سیما گفت: «برای ساخت بیمارستان هسته‌ای در حال پیگیری هستیم و با توجه به سفر دکتر روحانی به ایتالیا و فرانسه افق‌های روشنی در این زمینه ایجاد شده است.»

او اظهار کرد: یک‌هزار میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان هسته‌ای نیاز است و شهرداری تهران زمین ساخت این بیمارستان را در اختیار قرار داده ‌است. ضمن اینکه همکاری با وزارت بهداشت و درمان نیز به خوبی پیش می‌رود.»

رییس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر این که بیمارستان هسته‌ای ایران یک بیمارستان ویژه در جهان خواهد شد، گفت: «این بیمارستان پیشرفته‌ترین تجهیزاتی را که با پرتو سروکار دارد در اختیار خواهد داشت و قرار است این بیمارستان فاز به فاز مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.»

صالحی تاکید کرد: «بیمارستان هسته‌ای کشورمان تنها یک بیمارستان نیست و یک مرکز تحقیقاتی هسته‌ای خواهد بود و مهندسان هسته‌ای در زمینه مسائل پزشکی در این بیمارستان فعالیت خواهند داشت.»

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه با اعلام این که، در حال مذاکره هستیم تا یک یا دو نیروگاه هسته‌ای در سواحل مکران ایجاد کنیم، از کلنگ‌زنی نیروگاه اتمی شماره 2 بوشهر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت:« با کشور دیگری در حال مذاکره هستیم تا دو نیروگاه کوچک 100مگاواتی در ایران بسازیم.»

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به گسترش این پروژه‌ها اغلب دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته‌های مرتبط با صنعت هسته‌ای جذب کار و فعالیت اقتصادی شوند. صالحی هم‌چنین از مذاکرات صنعتی در زمینه توسعه صنایع هسته‌ای کشور خبر داد و گفت:« با کره‌ای‌ها مذاکراتی داشته‌ایم تا استراتژی کشور به‌سمت ساخت نیروگاه‌های کوچک برود.»

معاون رییس‌جمهور تأکید کرد: «پیش از برجام تنها کشوری که آمادگی همکاری با ایران را داشت روسیه بود که جا دارد مراتب تقدیر خود را از ملت و دولت روسیه اعلام کنم. پیش از برجام حتی چندین بار مناقصه‌هایی را اعلام کردیم، اما کشورها به‌دلیل تحریم و ترس از آمریکا پاسخی به این مناقصه‌ها ندادند.»

رییس سازمان انرژی اتمی با اعلام این که پس از برجام کشورهای بسیاری تقاضای همکاری‌های هسته‌ای با ایران داشته‌اند، گفت: طی 2 هفته اخیر با کارشناسان کشور چین هم مذاکراتی داشته‌ایم تا در صنعت هسته‌ای همکاری داشته باشیم.»
این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور تأکید کرد: «نباید تبدیل به کشوری شویم که صرفا کالاهای خارجی می‌خرد. نباید در دراز مدت به جایی برسیم که نیروگاه هسته‌ای بخریم. طرف‌های مذاکره هم به‌خوبی می‌دانند نمی‌توانند تنها نیروگاه هسته‌ای به ما بفروشند و باید به‌گونه‌ای دیگر با ایران برخورد کنند.»

او در ادامه سند هسته‌ای کشور را تشریح کرد و گفت: «در ابتدا ما باید اکتشاف و استخراج برای اورانیوم داشته باشیم و اگر این امر محقق نشود صنعت هسته‌ای کشور معنا پیدا نمی‌کند. مرحله دوم سیکل سوخت است که ماده اولیه را به سوخت قابل استفاده در راکتور تبدیل می‌کند. مرحله سوم طراحی و ساخت راکتورهاست که اکنون ما در زمینه راکتورهای تحقیقاتی هیچ مشکلی نداریم. بحث چهارم هم تحقیق و توسعه است.»

رییس سازمان انرژی اتمی با ابراز این نکته که باید بررسی کنیم که در این چهار مرحله توسعه در کدام بخش‌ها محدودیت را از جانب 1+5 پذیرفته‌ایم، گفت: «ما در زمینه اکتشاف اورانیوم در کشور محدودیتی نداریم و با توجه به توصیه‌ها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب توانسته‌ایم پی‌جویی‌های خوبی در زمینه اکتشاف داشته باشیم. پس از سال 88 پی‌جویی‌های هوایی را هم در اولویت کار خود قرار داده‌ایم و به‌سرعت در پی این کار هستیم و این امر با جدیت ادامه دارد و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده است. در این خصوص نه برجام و نه پس از آن و نه قبل از برجام، کسی حق ندارد ما را از اکتشاف بازدارد.»

این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: «ما در بحث غنی‌سازی محدودیت‌هایی پذیرفته‌ایم به این دلیل که آن‌ها می‌گفتند ایران به‌دنبال اهداف غیرصلح‌آمیز است و می‌تواند ظرف دو ماه به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و باید طی مذاکراتی که انجام می‌شود این توانایی ایران از دو ماه به یک سال برسد و باید ظرفیت غنی‌سازی ایران محدود شود.»
وی در ادامه گفت: «اکنون ظرفیت غنی‌سازی کشور به 5 هزار و 60 سو رسیده و در واقع ظرفیت غنی‌سازی کشور 40 درصد کم شده که قبل از برجام ظرفیت ما به‌صورت فعال 9 هزار سو بود.»
او در مورد سیاست سازمان انرژی اتمی پس از برجام برای جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل هسته‌ای، خاطرنشان کرد: «پیش از این نیز با دانشجویان این رشته همکاری‌هایی داشته‌ایم و اکنون این دانشجویان توانسته‌اند شبیه‌سازهای نیروگاه هسته‌ای را بسازند.»
صالحی تصریح کرد: «تعداد دانشگاه‌های ما در صنعت هسته‌ای زیاد نیست، اما آینده به‌گونه‌ای رقم خواهد خورد که با توجه به پروژه‌های نیروگاهی هسته‌ای که در دست اقدام داریم بیش‌تر دانشجویان فارغ‌التحصیل هسته‌ای جذب خواهند شد.»
این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تاکید کرد: «اگر کوچک‌ترین اشتباهی در مذکرات هسته‌ای ایران و 1+5 می‌داشتیم، یک ملت آسیب می‌دید، اما با توکل به خداوند، فرزندان این ملت خوش‌ درخشیدند. به ویژه این که در این مذاکرات که مانند یک بازی شطرنج بود، تیم هسته‌ای ایران شرایط یک گروهان در برابر یک لشکر را داشت. لشکری از 6 کشور قدرتمند که تقریباً کل دنیا را در ابعاد مختلف از جمله نظامی و اقتصادی در اختیار دارند، اما ما عزتمندانه مقابل آن‌ها ایستادیم.»منبع: ایسنا
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تبیان: پایگاه آمریکایی ای توربو نیوز طی گزارشی نوشت: ممکن است شما در اندیشه انتخاب یک مقصد گردشگری منحصر به فرد و جالب توجه باشید.در این گزارش 10 دلیل ارائه می کنیم در مورد اینکه چرا شما باید هر چه زودتر به تردید های خود غلبه کنید و به ایران سفر کنید:

1-ایران امن است
آیا سفر به ایران امن است؟ چه شما گروهی به ایران سفر کنید و چه به صورت انفرادی، چه زن باشید و چه مرد، چه روز به این کشور برسید و چه شب، ایران یک کشور بسیار امن است. من به اتفاق یکی از دوستانم 2 هفته به این کشور سفر کردم، و به صورت شبانه با اتوبوس از شهری به شهر دیگر رفتم. با توجه به مشاهداتم از آنجایی که زنان شب هنگام در شهرهای ایران به راحتی تردد می کنند، می توانم به شما اطمینان دهم که ایران کشوری امن است.

2-ایران در همه جای دنیا سر زبان هاست
ایران از سوی بسیاری از مراجع، به عنوان یکی از محبوبترین مقاصد سفر در سال 2014 معرفی شده است. تنها می توانم این را به شما بگویم که امسال آغاز دوران بی پایان سرازیر شدن گردشگران خارجی به ایران است.

3-مهمان نوازی
ایرانی ها به دلیل فرهنگی که دارند مردمانی مهمان نواز هستند. از تهران تا تبریز، وقتی با ایرانی ها آشنا می شوید، آنها شما را به خانه خود دعوت می کنند. البته باید پیش از سفر با سنت تعارف ایرانی ها نیز آشنا باشید، چون ممکن است هنگام پیاده شدن از تاکسی، با تعارف راننده مواجه شوید و به دلیل بی اطلاعی از این سنت بدون پرداخت کرایه با او خداحافظی کنید.

4-تاریخ کهن
پرسپولیس ایران بدون نیاز به هرگونه مقدمه ای احتمالا مشهورترین مکان تاریخی ایران است، اما تنها مکان تاریخی این کشور نیست. از پرشیای باستانی تا ایران مدرن، یک سفر تاریخی طولانی است که شما می توانید با سفر به این کشور و مشاهده بناهای تاریخی متعلق به دوره های مختلف، آن را تجربه کنید.

5-معماری ایرانی
اگر به یک مسجد، یک کاخ یا یک بازار ایرانی سر بزنید تزئینات ظریف و زیبا را مشاهده خواهید کرد. فرقی نمی کند در داخل یا خارج یک بنای ایرانی باشید، در هر صورت معماری استادانه ایرانی قطعا چیزی است که شما را به عنوان یک گردشگر جذب می کند.

6-صنایع دستی
هر یک از استان ها، شهرها و حتی روستاهای ایران صنایع دستی ویژه خود را دارند. در یزد شما یک ترمه زیبا می خرید، در تبریز فرش می خرید و در اصفهان دکورهای آبی و کاشی های زیبا. هر جای ایران که سفر کنید می توانید با یک سوغاتی منحصر به فرد به خانه برگردید.

7-غذای ایرانی
از پسته گرفته تا چای سیاه از زعفران تا کباب، از میرزاقاسمی تا قرمه سبزی همه اعتیادآور هستند، اما اگر از من در مورد خوشمزه ترین مواد غذایی ایرانی بپرسید، پسته و باقلوا را انتخاب می کنم. در حالی که برخی غذاهای ایرانی نظیر قرمه سبزی، جنبه ملی دارند و شما می توانید در هر جایی آنها را پیدا کنید، اما بعضی غذاها ویژه مناطق خاصی از ایران هستند، مثل میرزا قاسمی که غذای گیلان است، یا دیزی با گوشت فراوان که متعلق به اردبیل است.

8-ارزانی
چه به دلیل تحریم ها باشد و چه در نتیجه کاهش ارزش پول ملی، سفر به ایران در حال حاضر بسیار ارزان تمام می شود. سفر با قطار از تهران به تبریز 8 یورو و سفر با اتوبوس از اردبیل به لاهیجان کمتر از 3 یورو است. هزینه یک شب اقامت در یک هتل 4 ستاره هم حدود 30 یورو است. شما می توانید بدون پرداخت هزینه ای گزاف در یک رویال سوئیت اقامت کنید.

9-فضای آرام
بر خلاف تصور عمومی، فضای ایران بسیار آرام است و بر خلاف بسیاری از مناطق حداقل در ایتالیا، شما می توانید در هر جایی به راحتی عکس بگیرید. ایرانی ها بسیار اهل معاشرت هستند و از اینکه سوژه عکس بعدی شما باشند بسیار خوشحال می شوند.

10-تجربه یک سفر واقعا قابل اعتماد
احتمالا به دلیل تحریم ها ایران مبادلات تجاری چندانی با کشورهای غربی ندارد. ایران می تواند به محصولات خود و زمینه های تولیدی مختلف خود از مواد غذایی گرفته تا منسوجات و سرامیک ببالد. ایرانی ها همچنین به فرهنگ و سنت های خود می بالند. آنها هیچگاه فرصت را برای توضیح اینکه شما ممکن است در مناطق مختلف ایران چه چیزی ببینید، بخورید، بشنوید و ... از دست نمی دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک کارشناس اقتصادی گفت: پیش‌بینی اقتصاد جهانی و اقتصاد ایران که براساس تحلیل شرکت‌های بین‌المللی انجام شده، بیانگر این است که اقتصاد ایران در سال آتی از رشد اقتصادی 5 درصد و رشد اقتصادی جهانی 2.5 درصد برخوردار خواهد بود.
فریبرز زارعی با اشاره به شاخص‌های تاثیرگذار در اقتصاد ایران اظهار داشت: سیاست‌های ابلاغی و اجرایی دولت در تورم تک رقمی و افزایش 100 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران ازجمله شاخص‌های تاثیرگذار در اقتصاد ایران است.
وی افزود: این شاخص‌ها با برداشته شدن تحریم ها و فضای پسابرجام در اقتصاد ایران جاری می‌شود.
مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان با تاکید بر این‌که باید سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت را که استراتژیک و پایدار بوده و دارای مزیت‌های نسبی‌اند، در برنامه شرکت‌های سرمایه‌گذاری لحاظ کرد، ادامه داد: نباید صِرف اطمینان از گردش نقدینگی شرکت سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و مشارکت با شرکای خارجی غافل شد.
زارعی اضافه کرد: از این رو ضروری است که سرمایه‌گذاری‌های پایدار و ساختاری را با توجه ویژه به خلاقیت‌ها و ایده‌های نوآورانه در سیاست‌های خود لحاظ کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیته عالی انقلابی یمن اعلام کرد که سخنانی مبنی بر مداخله ایران در یمن واقعیت ندارد.

محمد الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در مصاحبه با روزنامه الرای کویت گفت که حرف و حدیث‌ها مبنی بر مداخله ایران در یمن واقعیت ندارد و این شایعه‌ها مثل شایعه‌های مربوط به سلاح هسته‌ای عراق است.

وی در این مصاحبه در کاخ ریاست جمهوری یمن در صنعاء با بیان اینکه کویت از احترام مردم یمن برخوردار بوده و خواهد بود، اظهار امیدواری کرد که کویت در مساله مشارکت در ائتلاف عربی تحت امر عربستان سعودی تجدید نظر کند.

وی افزود: ما معتقدیم که مردم کویت همانند ما با چالشی در زمینه عملیات تروریستی و انفجار مساجد مواجه هستند. ما معتقدیم که هر آشوب یا تجاوزی به هر کشور عربی در راستای خدمت به اسرائیل صورت می‌گیرد و تمام آنچه که در حال حاضر صورت می‌گیرد، به نفع این رژیم غاصب است.

محمد الحوثی اظهار امیدواری کرد که برادران کویتی نقش سازنده‌ای را در توقف هدف قرار دادن یمن و مردمش و منابعش در پیش بگیرند.

وی تصریح کرد: ما بعد از 40 روز به حملاتی که از سوی ائتلاف عربی در آماج آن قرار گرفتیم، پاسخ دادیم چرا که ما دشمنان آنها نیستیم، اما مجبور شدیم که از سرزمین خود دفاع کنیم و آنها تا به امروز ما را با جنگنده‌هایشان هدف قرار می‌دهند. با این وجود، ما شاهد هیچ گونه حضور سربازان کویتی نبوده‌ایم و به هیچ وجه با هیچ نیروی کویتی در مرزهای عربستان مقابله نکردیم و من بر این باور نیستم که کویت در حملات زمینی مشارکت کرده باشد.

محمد الحوثی درخصوص ادعای ائتلاف عربی تحت امر عربستان سعودی مبنی بر اینکه بیشتر اهداف حملات خود در یمن را محقق ساخته است، گفت: آنها فقط در مورد چیزهایی صحبت می‌کنند که در آغاز ترسیم کردند، اما آنها هیچ چیزی جز تخریب زیرساخت‌ها رقم نزدند.

وی با تکذیب این ادعاها که انصارالله در ترورهای کنونی در عدن از طریق داعش و القاعده دست دارد، گفت: این مساله درست نیست و ما از آنچه که رخ می‌دهد، احساس تاسف می‌کنیم و کسانی هستند که مسئولیت این اقدامات را برعهده می‌گیرند. داعش و القاعده مسئولیت این ترورها را برعهده می‌گیرند. اگر ما در رخدادها در جنوب یمن دست داشتیم، یقینا آن را اعلام می‌کردیم، چرا که ما رودررو مقابله می‌کنیم. همگان می‌دانند که داعش و القاعده ساخته دست چه کسی است و این امر نه تنها ارتباطی به ما ندارد، بلکه ما با آتش این دو گروه در انفجار مساجد و ترور مسئولانمان می‌سوزیم.

این مقام یمنی درخصوص تحقق توافق در این کشور تصریح کرد: ما از هرگونه راه حل ریشه‌ای برای مردممان ممانعت نخواهیم کرد که از طریق آن بتوانیم مانع ریختن خون مردم شویم. اما راه حل نباید از سوی کسانی باشد که با فسادشان شناخته شده‌اند، بلکه باید از سوی شخصیت‌های تاثیرگذار باشد.

وی درخصوص ادعاهایی مبنی بر وجود اختلاف میان انصارالله و حزب کنگره سراسری مردمی یمن که تحت رهبری علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن است، گفت، این مساله در اصل تلاشی برای ایجاد شکاف در ائتلاف میان انصارالله و کنگره سراسری مردمی یمن است و آنها می‌خواهند تا مردم را با مشغول کردن به اختلافات خیالی میان دو طرف، از مقابله با ائتلاف متجاوز عربی بازدارند.
رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود نشانه‌هایی از تشکیل دولت موقت که روسیه و چین نیز آن را به رسمیت بشناسند، گفت: این مسائل ممکن است که مطرح شود، اما برادران ما در کنگره مردمی یمن و انصارالله زمانی که به نشست ژنو 2 برای دستیابی به یک راه حل بین‌المللی رفتند، دیدند که اعتراضی نسبت به این امر وجود دارد. توافق صلح و شراکت از سوی دولت خالد بحاح مطرح شد، اما کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از به رسمیت شناختن توافق صلح و شراکت پا پس کشیدند و به همین دلیل دولت بحاح را به رسمیت نشناختند.منبع: ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد