سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتخابات در خوزستان

از طرفی از 5 نماینده خوزستان در مجلس صلاحیت 4نفر تایید شد و سعید انصاری نماینده آبادان نتوانست به گردونه رقابت ها برگردد. با اعلام نظر شورای نگهبان، شمس اله بهمئی در رامهرمز، حجه اله درویش پور در ایذه، محمدباقر شریعتی در بهبهان و سعدون زاده در آبادان در رقابت ها حضور خواهند داشت.

در حالی که طی روزهای اخیر خبرهای ضد و نقیضی از تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس منتشر می شد، لیست رسمی ارسال شده از سوی وزارت کشور نشان می دهد که بیشتر لیست های منتشره روزهای گذشته صحت نداشته و صرفا بر اساس گمانه زنی ها در شبکه های مجازی منتشر می شد.

در خوزستان بر اساس اعلام معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان و رئیس ستاد انتخابات کشور، در مجموع361 نفر تایید صلاحیت شدند.

 با این وجود گفته می شود اصلاح طلبان خوزستان با انتشار لیست رسمی، غافلگیر شده اند چرا که بر خلاف خبرهای منتشره روزهای اخیر هیچکدام از چهره های سرشناس این طیف نتوانسته اند تاییدیه کسب کنند بگونه ای که در اهواز علی عماد، برات قبادیان، ولی اله شجاع پوریان، عباس حیصمی و... در لیست تاییدشدگان نبودند. همچنین صلاحیت برخی چهره ها همچون مسعود اسدی، نجمه حمید، سعید نبی زاده تایید نشده است ولی صلاحیت برخی کاندیداها همچون عبدالرحمن نیک سرشت، شهرام نظری و...به تایید رسیده است.

از طرفی از 5 نماینده خوزستان در مجلس صلاحیت 4نفر تایید شد و سعید انصاری نماینده آبادان و اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان نتوانست به گردونه رقابت ها برگردند.

 با اعلام نظر شورای نگهبان، شمس اله بهمئی در رامهرمز، حجه اله درویش پور در ایذه، محمدباقر شریعتی در بهبهان و سعدون زاده در آبادان در رقابت ها حضور خواهند داشت.

در ایذه و باغملک، صلاحیت هدایت اله خادمی در این مرحله مورد تایید قرار نگرفته ولی عیسی قلی احمدی نیا و منصور کاووسی به رقابت برگشتند.

در ماهشهر، امیدیه و هندیجان، علی دژمان به رقابت ها برگشت ولی خلیل حیات مقدم نتوانست تاییدیه شورای نگهبان را اخذ کند.

در شوش سیدرسول موسوی و حمید لویمی تایید صلاحیت شدند.

فرج الله خبیر گفته است: از مجموع602 نامزد انتخاباتی در این استان 239 نفر نیز رد صلاحیت شده و 2 نفر تا پیش از بررسی صلاحیتها در شورای نگهبان هم انصراف دادند.

وی گفت: 624 نفر برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ثبت نام کردند که 22 نفر نیز پیشتر انصراف داده بودند.

وی افزود: در مجموع صلاحیت 563 نفر از داوطلبان در هیات های اجرایی تایید و صلاحیت 42 نفر نیز رد شد.

به گزارش تابناک خوزستان، در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون 185 نفر نامزد شده بودند که 5 نفر انصراف داده و در نهایت در شورای نگهبان 100 نفر تایید و 80 نفر رد صلاحیت شدند.

در این حوزه علاوه برکاندیداهای اصلاح طلبان، صلاحیت شبیب جویجری نیز که در مرحله قبل تایید شده بود، به تایید نرسیده است.

در این حوزه انتخابیه 171 نفر در هیات های اجرایی تایید و 11 نفر رد شدند و در هیات نظارت 69 نفر تایید چهار نفر عدم احراز و 107 نفر رد صلاحیت شدند.

همچنین در حوزه انتخابیه اندیمشک از مجموع 35 داوطلب ثبت نام شده 16 نفر در شورای نگهبان تایید و 13 نفر رد صلاحیت شدند.

در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک هم 62 نفر نامزد شدند که دو نفر انصراف دادند و در مجموع شورای نگهبان 37 نفر را تایید و 23 نفر را رد صلاحیت کرد.

براین اساس، در حوزه انتخابیه آبادان 54 نفر نامزد شده که یک نفر انصراف داد که در نهایت در شورای نگهبان 32 نفر تایید و 20 نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه سعدون زاده تاییدصلاحیت ولی انصاری تایید نشد.

در حوزه انتخابیه ماهشهر، امیدیه و هندیجان 33 نفر داوطلب شده که در پایان 21 نفر در شورای نگهبان تایید و 12 نفر رد صلاحیت شدند.

همچنین در حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری نیز 28 نفر نامزد شدند که در شورای نگهبان 15 نفر تایید صلاحیت و 13 نفر رد صلاحیت شدند. شریعتی نماینده فعلی این شهر تاییدصلاحیت شده است.

 در حوزه انتخابیه دزفول از 50 نفر نامزد دو نفر انصراف دادند و در شورای نگهبان 30 نفر تایید و 18 نفر رد صلاحیت شدند. احمد آوایی نماینده اسبق این حوزه نیز ردصلاحیت شده است.

 در حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه 22 نفر داوطلب شدند که در شورای نگهبان 13 نفر تایید و 9 نفر رد صلاحیت شدند.

در حوزه انتخابیه خرمشهر از 21 نفر داوطلب، 14 نفر تایید و هفت نفر توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.

در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر 31 نفر داوطلب شده و دو نفر انصراف دادند که در شورای نگهبان 20 نفر تایید و 9 نفر رد صلاحیت شدند. شمس اله بهمئی نماینده فعلی این حوزه تاییدصلاحیت شده است.

 در حوزه شوشتر و گتوند 34 نفر داوطلب شدند که یک نفر انصراف داده و در شورای نگهبان 23 نفر تایید و 10 نفر رد صلاحیت شدند.

در حوزه مسجدسلیمان، لالی و اندیکا 36 نفر داوطلب شدند که یک نفر انصراف داد و شورای نگهبان 21 نفر را تایید و 14 نفر را رد کرد. نماینده فعلی این حوزه در شورای نگهبان ردصلاحیت شده است.

در حوزه انتخابیه شادگان 10 نفر داوطلب شدند که در شورای نگهبان 9 نفر تایید و یک نفر رد صلاحیت شد.

در حوزه انتخابیه شوش با 23 داوطلب سه نفر انصراف دادند که در شورای نگهبان 10 نفر تایید و 10 نفر رد شدند. جاسم ساعدی نماینده چند دوره مجلس از این حوزه انتخابیه تایید صلاحیت نشده است.

منبع: تابناک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد