سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

براساس این گزارش، شکست محاصره نبل و الزهرا دارای اهمیت راهبردی است. این دو شهرک در ۲۰ کیلومتری شمال غرب حلب و ۴۰ کیلومتری مرزهای ترکیه قرار دارند. نبل و الزهراء در غرب مسیر بین‌المللی حلب واقع شده‌اند که به مرزهای ترکیه کشیده شده است در نتیجه تسلط نیروهای مقاومت بر این مناطق باعث می شود آخرین مسیر کمک رسانی به گروه های مسلح به شهر حلب از مرز ترکیه قطع شود. مسئله ای که از هم اکنون باعث نگرانی مخالفان شده است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیروزی بی سابقه ارتش سوریه بر تروریست ها / چرا شکست حصر نبل و الزهرا اهمیت دارد؟

نیروهای ارتش سوریه در درگیری‌های شمال حلب موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده‌اند.
به گزارش «انتخاب»، عملیات ارتش سوریه و متحدانش که با حمایت هوایی روسیه انجام می‌شود، می‌تواند مسیرهای انتقال تجهیزات شورشیان به مناطق تحت کنترل آنها را مختل کند.
عملیات ارتش سوریه با همراهی حملات سنگین هوایی روسیه صورت گرفته است.
رسانه‌های دولتی سوریه گفته‌اند که هدف این عملیات دسترسی به روستاهای شیعه‌نشین نبل و زهرا است که طی دو سال گذشته در محاصره نیروهای تروریستی بوده‌اند.
فرماندهی کل ارتش سوریه نیز در بیانیه ای اعلام کرد شکست محاصره دو منطقه نبل و الزهرا مقدمه تکمیل عملیات نابودی گروه های تروریستی در حومه حلب است.
به گفته ناظران با این تحول، مسیرهای انتقال تجهیزات تروریست ها به مناطق حضور آنها مختل شده و مشخصا، ارتباط نواحی تحت کنترل آنها در حلب با ترکیه قطع شده است.
براساس این گزارش، شکست محاصره نبل و الزهرا دارای اهمیت راهبردی است.  این دو شهرک در ۲۰ کیلومتری شمال غرب حلب و ۴۰ کیلومتری مرزهای ترکیه قرار دارند. نبل و الزهراء در غرب مسیر بین‌المللی حلب واقع شده‌اند که به مرزهای ترکیه کشیده شده است در نتیجه تسلط نیروهای مقاومت بر این مناطق باعث می شود آخرین مسیر کمک رسانی به گروه های مسلح به شهر حلب از مرز ترکیه قطع شود. مسئله ای که از هم اکنون باعث نگرانی مخالفان شده است.
وبگاه خبری «عنب» که وابسته به معارضان سوری است با اشاره به پیشروی ارتش سوریه در این مناطق نوشت: «اگر ارتش سوریه بتواند کنترل این شهرک را در اختیار بگیرد، عملاً راه شمال حلب قطع می‌شود و در نتیجه حلب کاملاً محاصره خواهد شد.»
از همین رو برخی از تحلیل گران از احتمال مداخله نظامی ترکیه در سوریه خبر داده اند. به گزارش اسپوتنیک وزارت دفاع روسیه چهار روز پیش ویدئویی منتشر کرد که حاکی از تحرکات نظامی نیروهای ارتش ترکیه در مرز با سوریه و همچنین گلوله باران مناطق مسکونی سوریه توسط توپخانه ارتش ترکیه بود.
سردبیر مجله "پولیتکس فرست” در رابطه با این اقدام نظامیان ترکیه می گوید: ارتش سوریه در چند ماه اخیر به شدت در امتداد مرز سوریه و ترکیه در حال پیشروی است و نواحی اشغال شده از سوی گروه های داعش و جبهه النصره را آزاد کرده است. لذا دولت ترکیه تصمیم گرفته است تا با گلوله باران این مناطق به نوعی برای تروریست ها به عنوان نیروی پشتیبان عمل کند. علاوه بر این، این تیراندازی ها ممکن است اقدامی تحریک آمیزبرای به دست آوردن بهانه باشد. آنکارا تلاش می کند یگان های سوریه را به آتش بازی متقابل تحریک کند تا آنکارا این بهانه را به دست بیاورد  که  به سوریه تجاوز کند.
از سوی دیگر این دو شهرک، عمق استراتژیک فعالی را فراهم خواهند ‌آورد که با نتایج شکست محاصره فرودگاه نظامی «کویرس» برابری کرده و شاید حتی فراتر از نتایج و دستاوردهای آن باشد. همچنین شکست این محاصره به ارتش سوریه برتری راهبردی داده و این امکان را برای آن فراهم خواهد آورد که ریف شمالی حلب را از ریف غربی متصل به شهر حلب جدا کند و بدین ترتیب،‌ یکی از دروازه‌های ترکیه در «أعزاز» را از روستاهای واقع در جنوب خط  به سمت نبل و الزهراء، جدا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد هر گونه تلاش ناتو یا امریکا برای فشار آوردن به روسیه یا هر گونه اقدام "غیر دوستانه" با پاسخ مناسب، مواجه خواهد شد.
ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز جمعه گفت: دولت روسیه بارها اعلام کرده است قصد ندارد وارد هیچ گونه رقابت تسلیحاتی جدید شود.
زاخاروف گفت: به امریکا و ناتو اعلام می کنیم هر گونه اقدام غیر دوستانه یا تلاش از سوی امریکا و ناتو برا فشار بر روسیه، پاسخ مناسب سیاسی، دیپلماتیک و دفاعی را در پی خواهد داشت.اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در چارچوب تنش های میان این کشور با ترکیه و درخواست امریکا از مسکو برای متوقف کردن حملات هوایی علیه گروههای مسلح در سوریه ایراد شده است.یادآور می شود روابط روسیه و ترکیه از زمان سرنگونی یک فروند جنگنده سوخوی روسی توسط جنگنده های ارتش ترکیه، دچار تنش شدید شده است.منبع : العالم

با محافظ آسمان ایران آشنا شوید

خبرگزاری میزان- انبوهی از هواپیماهای رزمی بدون سرنشین شاهد 129 سپاه ،‌24 ساعته در کمین هر متجاوزی در سراسر مرزهای ایران اسلامی است.
کد خبر: ۵۶۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵ - 04 February 2016
خبرگزاری میزان- انبوهی از هواپیماهای رزمی بدون سرنشین شاهد 129 سپاه ،‌24 ساعته در کمین هر متجاوزی در سراسر مرزهای ایران اسلامی است.

به گزارش میزان، پرنده بدون سرنشین شاهد 129 که به دست دانشمندان جوان نیروی هوافضا سپاه در راستای ارتقاء بسترهای امنیتی و قابلیت های رزمی نیروهای مدافع انقلاب علیه تهدیدات فراروی کشور تولید شده ، قادر است با افزایش گستره عملیاتی خود در فراسوی مرزهای ایران اسلامی ، مقاومت اسلامی را یاری کند.

شاهد 129 قابلیت های منحصر به فرد و متنوعی دارد؛‌ این پرنده با مداومت پروازی 24 ساعته در شعاع 2000 کیلومتری و سقف پرواز 25000 پا، در نقش رزمی با حمل انواع بمب و موشک های هوشمند، دشمنان امنیت کشور را هدف قرار می دهد.
این پهباد با اتکا به انواع سامانه های مراقبی و شناسایی می تواند به عنوان «سکوی دیدبانی هواپایه» برای هدف گیری اهداف عمل کند و به مقابله ثابت و متحرک بپردازد.

عملیات قریب‌الوقوع ارتش سوریه در "رقه"

کد خبر: ۵۶۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ - 06 February 2016
روزنامه "القدس العربی" به نقل از منابع نظامی گزارش داد که ارتش سوریه و هم پیمانانش برای انجام عملیات زمینی قریب الوقوع در شهر رقه آماده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منابع نظامی سوری اعلام کردند که عملیات ارتش سوریه در اطراف شهر رقه که مرکز اصلی فعالیت های داعش در این کشور محسوب می‌شود از شهرک إثریا بین حماة و رقه آغاز خواهد شد و هدف از این عملیات تنگ کردن عرصه بر داعش در سایه شکست‌های اخیر این گروه تروریستی در شمال سوریه است.

این عملیات درحالی قرار است به زودی آغاز شود که ارتش سوریه همچنان با حمایت جنگنده‌های روسی به پیشروی در حومه شرقی حلب ادامه می‌دهد.

به گفته منابع، یگان‌های ارتش سوریه در حومه شرقی حلب که فرماندهی آن‌ها را سرهنگ "سهیل الحسن" ملقب به "النمر" برعهده دارد انواع جدیدی از موشک‌های پیشرفته روسی و سنگین دارای قدرت ویرانگری عمیق با سکوی پرتاب دریافت کرده‌اند و تقریبا نیروهای النمر در حال کنترل کامل بر شهر استراتژیک الباب در حومه شرقی حلب هستند که یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های داعش در این منطقه محسوب می‌شود.

هدف عربستان از تشکیل ائتلاف 150 هزار نفری چیست؟

اعلام تصمیم دولت عربستان سعودی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه، از روز گذشته تاکنون با واکنش های گوناگونی مواجه شده و هشدارهای متعددی نیز در این زمینه مطرح شده است. با وجود این، جدیدترین اخبار و گزارش ها از آغاز یک دوره تمرینی نیروهای نظامی توسط عربستان سعودی برای اعزام آن ها به سوریه جهت نبرد حکایت دارد.
کد خبر: ۵۶۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ - 06 February 2016
هدف عربستان از تشکیل ائتلاف 150 هزار نفری چیست؟اعلام تصمیم دولت عربستان سعودی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه، از روز گذشته تاکنون با واکنش های گوناگونی مواجه شده و هشدارهای متعددی نیز در این زمینه مطرح شده است. با وجود این، جدیدترین اخبار و گزارش ها از آغاز یک دوره تمرینی نیروهای نظامی توسط عربستان سعودی برای اعزام آن ها به سوریه جهت نبرد حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»، منابع مطلع به «سی ان ان» گفته اند، ریاض در حال برگزاری یک دوره تمرینی برای 150 هزار نیروی نظامی سعودی، سودانی، مصری و اردنی است تا آن ها را برای جنگ در سوریه آماده کند. به گفته منابع سعودی، این نیروها هم اکنون در خاک عربستان هستند و به زودی به سوریه اعزام خواهند شد.

این منابع همچنین می افزایند که مراکش، بحرین، امارات و قطر نیز نیروهای خود را از طریق مرز ترکیه وارد سوریه خواهند کرد و مالزی، اندونزی و بروئنی نیز شماری سرباز در اختیار عربستان سعودی قرار خواهند داد.

این اخبار پس از آن منتشر می شود که روز پنجشنبه، وزارت دفاع عربستان اعلام کرد آماده اعزام نیروی زمینی به سوریه است تا به زعم خود، به مبارزه با گروه تروریستی داعش بپردازد. گردآوری این نیروها از کشورهای مختلف، در چارچوب ائتلاف به اصطلاح ضد تروریستی انجام می گیرد که در ماه دسامبر توسط عربستان سعودی و با مشارکت 34 کشور شکل گرفت.

گفتنی است، انتشار خبر تدارک این نیروی قابل توجه برای اعزام به سوریه، در شرایطی است که طی دو روز اخیر، روسیه به عنوان یک بازیگر مهم و فعال در عرصه میدانی سوریه، نسبت به انجام چنین اقدامی هشدار داده و آن را مغایر با موازین بین المللی وبه مثابه اعلان جنگ دانسته است.

از سوی دیگر، توجه به دو نکته، موضوع تشکیل این نیروی بین المللی توسط عربستان برای اعزام به سوریه را روشن تر می سازد. نخست اینکه هرچند از ابتدای تشکیل ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا، عربستان و دیگر کشورهای همسو با آن مشارکت خود را در این ائتلاف اعلام کردند، تاکنون هیچ گونه اقدام جدی و واقعی از سوی آن ها در جهت مبارزه با داعش صورت نگرفته است.

نکته دوم آنکه همین کشورها (عربستان و متحدانش) در یازده ماه اخیر درگیر جنگی در یمن علیه مردم این کشور و جنبش انصارالله بوده اند که با وجود تمام تلاش های صورت گرفته از سوی آن ها، تاکنون نتوانسته موفقیتی را برایشان به همراه داشته باشد و به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده است. به این ترتیب، مشخص است در شرایطی که ارتش سوریه از سوی نیروهای بین المللی نیز حمایت می شود، این ناکامی بی تردید ـ احتمالاً با شرایطی بدتر ـ تکرار خواهد شد.

بنابراین، به نظر می رسد هدف از طرح موضوع اعزام نیرو به سوریه از سوی عربستان و اقدامات صورت گرفته در این راستا، بیش از هر چیز با هدف اعمال فشار بر دولت سوریه و متحدانش برای امتیاز دادن پای میز مذاکره از یک سو و قانع کردن روسیه به توقف حملات هوایی خود علیه مواضع معارضین از سوی دیگر صورت می گیرد. این در حالی است که وزیر خارجه روسیه صراحتاً اعلام کرده، عملیات نیروهای این کشور تا زمان ریشه کن شدن گروه های تروریستی در سوریه ادامه خواهد یافت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد