هورنیوز: علی‌مراد شیری امروز اهواز اظهار کرد: این طرح در مجلس چکش‌کاری نشده و خروجی آن مشخص نیست، ولی در مجموع امیدواریم تا خروجی این طرح به نفع قشر آسیب‌پذیر و زحمتکش بازنشستگان باشد.

وی با بیان اینکه از ماه جاری و به مناسبت دهه فجر، پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان مشترک این صندوق توسط صندوق بازنشستگی کشوری انجام می‌شود، افزود: بازنشستگانی که اطلاعات هویتی یا شماره حساب آن‌ها در سیستم احکام با اطلاعات موجود در بانک صادرات و ثبت‌احوال مغایرت دارد، برای جلوگیری از قطع حقوق، باید در اسرع وقت به یکی از این سه نهاد مراجعه کنند.

شیری در ادامه با بیان اینکه پنجاه و پنج هزار نفر بازنشسته در خوزستان وجود دارد، بیان کرد: حداقل حقوق این بازنشستگان هفتصد و پنجاه هزار تومان است. ۴۸ درصد بازنشستگان استان، حقوقی کمتر از یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان و ۵۰ درصد آن‌ها نیز حقوقی کمتر از دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان دریافت می‌کنند. تنها ۲ درصد از بازنشستگان خوزستان هستند که بیش از این مبلغ حقوق دریافت می‌کنند.

وی در ادامه از افزایش سهمیه اعطای وام به بازنشستگان استان خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، تعداد این وام‌ها در سال ۱۳۹۴ از یک تا دو هزار فقره به ۹۰۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه ۴ درصد رسید؛ و اعطای این وام‌ها در ۴ مرحله تا اسفند ادامه خواهد داشت.

ایلنا