سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز ایران

اعلام آمادگی روسیه برای واگذاری امتیاز ساخت تانک T-S۹۰ به ایران

تانک تی 90
شناسهٔ خبر: 3041543 -
در پی اظهارات مقامات نظامی کشورمان مبنی بر تمایل به تولید تانک در داخل کشور، روسیه از آمادگی خود برای واگذاری امتیاز ساخت دو مدل تانک به ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، شرکت «اورال واگنزاود» سازنده تانک های T-S۹۰ روسیه آمادگی خود را برای واگذاری امتیاز ساخت این مدل تانک به ایران اعلام کرد.

ژنرال «الکسی ژاریخ» معاون مدیر عامل شرکت اورال با اعلام این خبر گفت: در صورت برداشته شدن تحریم ها در زمینه مبادله ادوات نظامی با ایران، ما برای واگذاری امتیاز ساخت تانک های T-S۹۰ به ایران آمادگی کامل داریم.

به گفته کارشناسان، سبک و کم حجم بودن این تانک ۴۶.۵ تنی، باعث استتار بهتر و قدرت مانور بیشتر آن میشود.

ژاریخ همچنین از آمادگی کشورش برای همکاری در زمینه ارتقاء تانک های T-۷۲S روسی فروخته شده به ایران و همچنین انتقال توانایی ساخت این تانک ها به ایران، خبر داد.

لازم به ذکر است، همکاری نظامی روسیه و ایران، از سال ۲۰۱۰ به دلیل وضع قطعنامه شماره ۱۰۲۰ شورای امنیت علیه کشورمان به حال تعلیق در آمده بود. حال امید می رود با برداشته شدن تحریم ها علیه ایران، همکاری دو کشور در زمینه تسلیحات سازی ادامه یابد.

اعلام آمادگی روسیه برای واگذاری امتیاز ساخت این تانک ها به ایران بعد از آن صورت می گیرد که احمد رضا پوردستان، فرمانده  نیروی زمینی ارتش کشورمان روز سه شنبه گفته بود ایران ترجیح می دهد به جای خرید تانک های TS-۹۰ روسیه، به تولید این محصول در داخل کشور بپردازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد