سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

آیا خبرگزاری فارس تصویر لحظه ورود امام(ره) به کشور را تغییر داده است؟

ادعای مضحک معاندان با فتوشاپ عکس امام+تصاویر

رسانه‌های معاند و گروه‌های ضدانقلاب با انتشار تصویر ویرایش‌شده از لحظه ورود امام خمینی(ره) به کشور رسانه‌های داخلی را متهم به سانسور انقلاب کردند.


خبرگزاری فارس: ادعای مضحک معاندان با فتوشاپ عکس امام+تصاویر                

به گزارش خبرنگار فضای مجازی خبرگزاری فارس،‌ هر سال با آغاز دهه مبارک فجر معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز بیکار نمی‌نشینند و با یک پروژه جدید سعی می‌کنند برای چند روزی فضای رسانه‌ای را در دست بگیرند؛ تلاش‌هایی که اغلب نافرجام می‌ماند.

براین اساس، مانور تبلیغاتی امسال، بروی یک تصویر ویرایش شده از لحظه ورود امام خمینی (ره) به تهران آغاز شد؛ رسانه‌های معاند و گروه‌های ضدانقلاب تصویر زیر را همراه با عناوین «اینگونه تاریخ و حقیقت تحریف می‌شود»، «سانسور انقلاب»، «دروغ با جمهوری اسلامی به ایران آمد!» و عناوین مشابه منتشر کردند.

 

معاندان این طور ادعا می‌کنند که تصویر اصلی از لحظه ورود امام خمینی (ره) به کشور از سوی رسانه‌های ایران همچون خبرگزاری فارس! ویرایش شده است تا افرادی که در 12 بهمن ماه سال 57 امام خمینی (ره) را در لحظه ورود به کشور همراهی می‌کردند سانسور شوند.

البته این دروغ رسانه‌ای درباره خبرگزاری فارس، هر از چندگاهی به مناسبت ایام الله دهه فجر و مناسبت‌های دیگر مطرح می‌شود؛ حال آنکه تصویر زیر سال‌هاست که در وبلاگ‌های شخصی و برخی سایت‌های زرد دست به دست می‌شود و اساسا ربطی به خبرگزاری فارس ندارد و مشخص نیست منتشرکنندگان این شایعه با استناد به کدام خبر این خبرگزاری چنین ادعایی را مطرح می‌کنند!

 

این ادعا درحالی از سوی گروه‌های معاند مطرح می‌شود که تصویر اصلی لحظه ورود امام خمینی (ره) به کشور بارها از سوی رسانه‌های دیداری و نوشتاری داخلی منتشر شده است.

به گزارش فارس، در زیر تصاویر اصلی منتشر شده از سوی رسانه‌های داخلی از لحظه ورود امام خمینی (ره) به کشور را مشاهده می‌کنید:

 



شکست مذاکرات صلح سوریه

کشورهای غربی روسیه را به شکست کشاندن مذاکرات متهم کردند و دولت سوریه هم مخالفان تحت فرمان عربستان سعودی را مسئول شکست مذاکرات دانستند.
در پی اختلافات اساسی بین طرف های درگیر در جنگ داخلی سوریه، سومین دور از مذاکرات صلح سوریه که از جمعه گذشته در شهر ژنو سوییس در حال پیگیری بود چهارشنبه شب به حالت تعلیق در آمد.
به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه دیشب با اعلام این خبر گفت این مذاکرات تا 25 فوریه (3 هفته دیگر ) به حالت تعلیق در آمده است.
دی میستورا دیشب در ژنو اعلام کرد:" یک هفته پس از شروع مذاکرات متوجه شدم که نیاز به کار بیشتری نه تنها از جانب ما بلکه از طرف کشورهای بزرگ است."
اشاره دی مستورا از کشورهای بزرگ به دو دولت آمریکا و روسیه بود.
او گفت که این به معنای شکست مذاکرات نیست اما برای ادامه مذاکرات باید دو دولت ایالات متحده آمریکا و روسیه کمک فوری کنند.
آمریکا و روسیه دیدگاه های متفاوت و گاه متضادی درباره بحران سوریه دارند و در حالی که روسیه از دولت بشار اسد حمایت می کند ، آمریکا از مخالفان مسلح او حمایت کرده و خواهان تعیین جدول زمانی مشخص برای خروج بشار اسد از قدرت است.
از زمان آغاز دور سوم مذاکرات صلح سوریه در ژنو هیچ پیشرفتی در جریان این مذاکرات احساس نمی شد. برخی دولت ها از حضور برخی گروه ها در مذاکرات ناراحت و نگران بودند و آنها را گروه های تروریستی می دانستند. طیف مختلفی از گروه های معارض و تروریست در سوریه با یکدیگر اختلاف داشتند و از سوی دیگر دولت های منطقه ای و قدرت های جهانی نیز هر کدام ترجیحات و خواست های خود را داشتند.
دی میستورا از ابتدای دور سوم مذاکرات صلح سوریه به عنوان طرف اصلی مذاکره کننده با هیات های دولت سوریه و مخالفان به صورت جداگانه مذاکره کرده و پیام های آنها را ردو بدل می کرد. در این دور از مذاکرات دو طرف به صورت مستقیم رودرروی یکدیگر مذاکره نکردند.
مخالفان مسلح حکومت سوریه شروط خاصی را برای مذاکره با هیات سوری تعیین می کردند و هیات سوری نیز تاکید می کرد بدون پیش شرط مذاکره می کند و هیچ پیش شرطی را نیز نمی پذیرد.برخی دولت های غربی نیز به کمک های نظامی روسیه به دولت بشار اسد همزمان با دور سوم مذاکرات صلح سوریه انتقاد کرده و این حملات نظامی را فراتر از مقابله با گروه داعش دانسته و تاکید می کردند اقدام نظامی روسیه، موازنه را در جنگ داخلی سوریه به نفع نیروهای حامی بشار اسد تغییر داده و از این جهت هیات سیاسی سوریه در این دور از مذاکرات با توجه به پیروزی های جبهه نبرد در هفته های گذشته هیچ تمایلی به دادن امتیازات سیاسی نداشت.
گفتنی است در اثر حملات روزهای اخیر روسیه به مواضع گروه های تروریستی در سوریه، نیروهای حامی بشار اسد پیشروی های مهمی در برخی از حوزه ها در جنوب و غرب سوریه داشته اند و این مساله به گفته ناظران همزمان با برگزاری نشست صلح سوریه در ژنو، موضع دولت بشار اسد را تقویت کرده است.پس از اعلام تعلیق مذاکرات نیز دو طرف اصلی مذاکره با ایراد اتهامات ، یکدیگر را مسئول تعلیق مذاکرات دانسته اند.
گروه های مخالف حکومت سوریه که تحت عنوان " هیات عالی مذاکرات" در ژنو گرد هم آمده اند با مقصر دانستن هیات دولت سوریه در تعلیق این دور از مذاکرات اعلام کرده اند مادامی که دولت بشار اسد با ارسال کمک های انسان دوستانه به مناطق محاصره شده و آزادی زندانیان موافقت نکند، به میز مذاکرات بازنخواهد گشت.
بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل و سرپرست هیات مذاکره کننده سوری نیز مخالفان را مسئول شکست مذاکرات دانست و گفت آنها تنها گوش به انجام دستورات کشورهایی چون عربستان سعودی، ترکیه و قطر هستند.


ایران دارای هشتمین ارتش بزرگ دنیاست که نباید با آن درگیر شد

نیروهای مسلح کشورمان در رتبه بندی روزنامه انگلیسی اکسپرس جزو ۱۰ ارتش نخست جهان قرار گرفت.


خبرگزاری فارس: ایران دارای هشتمین ارتش بزرگ دنیاست که نباید با آن درگیر شد                

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی «اکسپرس» در گزارشی تحت عنوان «بزرگترین ارتش‌های دنیا که نباید با آن درگیر جنگی شوید» از ایران به عنوان هشتمین ارتش بزرگ دنیا در جهان نام برد.

اکسپرس در آغاز این گزارش نوشت: کدام کشور اینک فعال‌ترین پرسنل نظامی از حیث آمادگی برای نبرد در صورت مواجهه در جنگ در گستره جهانی  را دارد؟

بر اساس این گزارش، روزنامه یاد شده با نام بردن از «ایران» به عنوان هشتمین ارتش آماده جهان نوشت: گزارش‌ها حکایت از این دارند که ایران پهپادهای انتحاری خود را به عنوان بخشی از یک سلاح نظامی بهبود داده است، سلاح‌هایی که ارزان‌تر از یک موشک کروز هستند.

به نوشته اکسپرس، ارتش ایران 534 هزار پرسنل نظامی آماده دارد.

روزنامه اکسپرس در  ادامه گزاش خود به ترتیب از  چین با 2285000 پرسنل نظامی، به عنوان آماده‌ترین ارتش جهان نام برد و در پی آن آمریکا با 1431000 پرسنل، هند با 1325000 نفر، کره شمالی با 1190000 هزار نفر، روسیه با 768500 هزار نفر،  پاکستان با 630400 نفر، کره جنوبی با 630000 نفر، ایران با 534000 نفر، ترکیه با 510600 نفر و سرانجام ویتنام با 482000 نفر در رتبه‌های بعدی جای دارند.

 وبگاه انگلیسی «بریتیش فورسز نیوز» نیز چندی قبل درباره توامندی نیروهای مسلح ایران در گزارشی تحت عنوان «مواردی که باید درباره توان نظامی ایران دانسته شود» نوشت: نیروهای نظامی فعال ایران 523 هزار نفر هستند که این رقم شامل نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز می‌شود.

از دیگر نکات برجسته موجود در نگاه این وبگاه درباره توان نظامی ایران وجود زیر دریایی کلاس «غدیر» و موشک‌های «سجیل» است به طوری‌که در خاتمه این گزارش آمده است: زیر دریایی کلاس غدیر تهدید مهم علیه تنگه هرمز که 20درصد سوخت جهان از این نقطه به بازارهای جهانی  انتقال می‌یابد، است. ایران همچنین ذخایری عظیم از موشک‌های بالستیک «سجیل» با برد بین 2000 تا 2500 کیلومتر دارد

 

پیروزی در حلب و هجمه متحد غرب به روسیه؛ چرا و با چه هدفی؟

ارتش سوریه
شناسهٔ خبر: 3041099 -
همزمان با پیشرفت های چشمگیر ارتش سوریه در حلب مقامات کشورهای غربی و حتی معارضین سوری هجمه هماهنگی را علیه روسیه آغاز کرده و خواستار توقف عملیات نظامی این کشور علیه تروریست ها شده اند.

گروه بین الملل- عبدالحمید بیاتی: پس  از آنکه «فیلیپ هاموند» در روز دوشنبه در اظهاراتی حملات روسیه به مواضع گروه های تروریستی در سوریه را عامل تضعیف جریان های مخالف بشار اسد و قوت گرفتن داعش نامید، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، نیر در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش سخنان مشابهی را ایراد کرد.

همزمان با این اظهارات نیز یک گروه مخالف حکومت سوریه از حمله جنگنده‌های روسیه به حومه شهر حلب انتقاد و تهدید به کناره گیری از مذاکرات صلح ژنو به دلیل این حملات خبر داد.

سالم مسلط، سخنگوی «کمیته عالی مذاکرات» (گروه مورد حمایت عربستان و ترکیه در مذاکرات ژنو) به خبرنگاران گفت: با وجود آنکه شب گذشته یک قتل عام بزرگ در سوریه رخ داده، هیچ‌کس، کاری انجام نداده و جامعه بین‌المللی به طور کامل کور است.

همزمان با این تحولات یک فرمانده شورشیان به خبرگزاری رویترز گفت نیروهای تقویتی از جمله موشک‌ های ضد تانک ساخت آمریکا را به جبهه‌های نبرد در اطراف حلب اعزام خواهد کرد. او نبرد‌ها در شمال سوریه را «سرنوشت ساز» توصیف کرد.

خبرگزاری رویترز می‌افزاید نیروهای دولتی با حمایت حملات هوایی روسیه در نواحی غربی که اکثر شهرهای مهم سوریه در آنجا قرار دارند، در حال پیشروی هستند.

حملات روزهای اخیر به نواحی شمالی حلب اولین عملیات نیروهای دولتی سوریه در آن مناطق از پایان ماه سپتامبر ۲۰۱۵ است. شمال حلب برای هر دو طرف نقش استراتژیک دارد زیرا یکی از مسیرهای تدارکاتی اصلی شورشیان از مرز ترکیه به سمت مناطق تحت کنترل آن‌ها در حلب و اطراف آن از این منطقه عبور می‌کند. در عین حال اگر نیروهای دولتی این منطقه را تصرف کنند می‌توانند روستای شیعه نشین نبول و الزهرا را که در محاصره شورشیان هستند، آزاد کنند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که با استفاده از اطلاعات شبکه‌ای از فعالان خود در مناطق مختلف کشور حوادث مربوط به جنگ داخلی را بررسی و گزارش می‌کند، اعلام کرد که ارتش سوریه روز سه شنبه مناطق بیشتری را در شمال غرب حلب تصرف کرده‌اند.

«احمد ال سعود» فرمانده یک واحد ارتش آزاد سوریه (از گروه های اصلی شورشی سوری) که با عنوان لشکر۱۳ شناخته می‌شود، به خبرگزاری رویترز گفت: «ما صبح امروز نیروهای تازه نفس و سلاح‌های سنگین تری به جبهه اعزام کرده‌ایم. به نظر می‌رسد که این یک نبرد سرنوشت ساز خواهد بود. ما دو سکوی پرتاب موشک و تسلیحات دیگری به خطوط مقدم ارسال کرده‌ایم».

موشک‌های ضد تانک هدایت شوند تاو (Tow) ساخت آمریکا موثر‌ترین تسلیحات در زرادخانه نیروهای شورشی است و زیر نظر سازمان سیا و فقط به بخشی از اپوزیسیون سوری مورد تایید آمریکا داده شده است.

یک خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین که طرفدار حکومت سوریه است، در گزارشی که از این شبکه پخش شد گفت طی دو روز گذشته حداقل ۱۵۰ مورد حملات هوایی انجام شده است.

اهداف هجمه همزمان به روسیه

همانطور که اشاره شد حلب از موقعیتی استراتژیک هم برای ارتش سوریه و هم برای گروه های شورشی و تروریستی برخوردار است و تسلط ارتش بر این شهر موضع تروریست ها را در سوریه که در ماه های اخیر به شدت تضعیف شده بیش از گذشته در خطر قرار می دهد.

تضعیف موقعیت شورشیان و تروریست ها در داخل سوریه به معنای افزایش قدرت چانه زنی دولت سوریه در مذاکرات ژنو است و از همین رو کشورهای غربی و عربی که در صف حامیان گروه های شوروشی و تروریستی هستند مایل به از دست دادن منافع خود نیستند از همین رو با هجمه به روسیه و زیر سوال بردن حملات این کشور به مواضع گروه های تروریستی و فرافکنی در مورد این حملات سعی در ایجاد نوعی جبهه و جو سنگین دیپلماتیک علیه روسیه دارند تا شاید از این طریق از شدت حملات ارتش سوریه به مواضع تروریست ها در حلب کاشته شده و در نهایت پیشروی نیروهای مقاومت در این منطقه استراتژیک متوقف شود.

اعراب و کشورهای غربی از زمان آغاز بحران سوریه متحمل هزینه های زیادی در حمایت از گروه های شورشی شده اند از همین رو به هیچ وجه خواهان تضعیف موقعیت خود در مذاکرات ژنو نیستند از همین رو همانگونه که فرمانده ارتش آزاد گفته با ارسال تسلیحات جدید برای شورشیان از یک سو و از سوی دیگر با وارد کردن فشار دیپلماتیک بر روسیه سعی در حفظ منافع خود در سوریه دارند.

نیروی هوایی روسیه بیش از ۳ هزار جنگنده و بالگرد دارد/ ورود جدیدترین سوخو ۳۵، بمب‌افکن سوخو ۳۴ و بالگرد تهاجمی کا-۵۲ به بدنه نیروی هوایی روسیه+تصاویر

فرماندهان عالی رتبه روسیه از وجود بیش از ۳۰۰۰ هزار جنگنده و بالگرد در ارتش این کشور که نیمی از آن‌ها به روز رسانی شده‌اند ، خبر دادند.

خبرگزاری فارس: نیروی هوایی روسیه بیش از ۳ هزار جنگنده و بالگرد دارد/ ورود جدیدترین سوخو ۳۵، بمب‌افکن سوخو ۳۴ و بالگرد تهاجمی کا-۵۲ به بدنه نیروی هوایی روسیه+تصاویر                

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز گذشته (سه شنبه) با اشاره به  وجود بیش از 3000 هزار جنگنده و بالگرد در بخش هوا،فضای روسیه و ذکر این نکته که اینک 52 درصد بخش سخت افزاری این کمیت نوین و به روز رسانی شده است  گفت، ارتش روسیه در حال دریافت جدیدترین سوخو 35 و بمب افکن سوخو 34 ، بالگرد تهاجمی کا 52 الیگیتر و بالگرد «Mil Mi-28N Night HunterK » است.


سوخو 35

به نوشته خبرگزاری «تاس» وزیر دفاع روسیه ضمن شاره به نقش نیروی هوایی در دفاع از امنیت این کشور  و افزایش قابلیت‌های دفاعی روسیه گفت: «این امر از طریق قابلیت‌های نیروی هوای در انجام عملیات تجسسی، پوشش هوایی از نیروها و مراکز مهم دولتی، حملات تهاجمی دقیق و انجام ماموریت‌های مخصوص میسر شده است.»


سوخو 34

ژنرال «والری گراسیموف» فرمانده نیروهای مسلح روسیه نیز از تصمیم ارتش این کشور برای خرید 70 تا 100 جنگنده و 120 بالگرد به طور سالیانه خبر داد.


بالگرد Mi-28N

وزارت دفاع روسیه در سال  2015 نیز نزدیک به 250 جنگنده و بالگرد پیشرفته دریافت کرد.

انتهای پیام/م

آشنایی با دو شهر نبل و الزهراء در حلب سوریه

دو شهرک شیعه‌نشین استان حلب سوریه، بعد از مقاومتی که حدود چهار سال طول کشید، سرانجام ثمره این مقاومت را دیدند و بعد از سه روز درگیری نفس‌گیر، شاهد شکست محاصره بودند.

به گزارش مشرق، روز گذشته دو شهرک شیعه‌نشین استان حلب سوریه، بعد از مقاومتی که حدود چهار سال طول کشید، سرانجام ثمره این مقاومت را دیدند و بعد از سه روز درگیری نفس‌گیر، شاهد شکست محاصره بودند.

دو شهر کوچک نبل و الزهراء در ریف شمالی حلب و شمال غربی این استان واقع شده‌اند که 70 هزار نفر در آن سکونت دارند که شیعه هستند.

شهرک نُبّل مرکز منطقه اعزاز است که در غرب جاده منتهی به ترکیه واقع شده است و 20 کیلومتری شهر حلب قرار دارد و همین جاده است که حلب را به اعزاز و عفرین که شهری کردنشین است متصل می‌نماید.

مردم این شهر که اغلب کشاورز هستند از سال 2013 توسط تروریست‌ها در محاصره قرار گرفتند و از آن زمان با کمبود غذا، دارو و مواد سوختی مواجه بودند.

با ادامه بحران و قطع آب و برق در این شهر شرایط در این مناطق هر روز دشوارتر می‌شد و این در شرایطی بود که کشورهای غربی و مدعیان حقوق بشر با سکوت در قبال جنایت تروریست‌ها در سوریه در قبال مردم این شهر خود را شریک جرم آنها کرده بود.

از سوی دیگر مردم این شهر علاوه بر محاصره و کمبود شدید میاحتاج زیر حملات مستمر خمپاره‌ای و توپخانه‌ای تروریست‌ها بودند و همه روز تعداد زن و کودک در این حملات کشته می‌شدند.

با این حال مردم این شهر برخلاف دیگر شهرهای استان حلب تسلیم تروریست‌ها نشدند و نیروهای مردمی که تعدادشان به حدود سه هازر نفر می‌رسید توانستند این شهر را حفظ کنند و اجازه کنترل تروریست‌ها بر آنرا ندادند.

سرانجام این مقاومت بی‌نظری مردمی روز گذشته به نتیجه رسید و ارتش سوریه و حزب‌الله و گروه‌های متحد آنان موفق شدند بعد از ساعت‌ها درگیری، محاصره نبل و الزهراء را از محور شرقی نبل بشکنند.

وسوسه تحریم ایران در کنگره آمریکا

مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا: محدود کردن قدرت اوباما برای لغو تحریم ایران

جمهوریخواهان در زمینه تصویب قانون تحریمی علیه ایران مصمم هستند ولی دموکرات ها در این باره تردید دارند.
مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه به طرحی رای داد که بر اساس آن اختیارات باراک اوباما رییس جمهور این کشور برای لغو تحریم های ایران بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) محدود می شود.به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت هیل، بر اساس این طرح که عنوان "قانون شفافیت مالی تروریستی ایران " دارد، رییس جمهور آمریکا باید پیش از لغو تحریم های نهادها و افراد مختلف در ایران از عدم نقش آنها در فعالیت های تروریستی و موشکی اطمینان حاصل کند.
جمهوریخواهان به این طرح رای مثبت دادند و دموکرات ها با آن مخالفت کردند اما در نهایت این طرح با رای مثبت 246 نماینده در برابر 181 رای منفی تصویب شد.

رویترز نیز نوشت با وجود تصویب این طرح در مجلس نمایندگان و احتمال تصویب آن در سنا، پیش بینی نمی شود این طرح به قانون تبدیل شود، چرا که اوباما پیشتر تهدید کرده بود در صورت تصویب این طرح در هر دو مجلس کنگره، آن را وتو خواهد کرد.
پارلمان آمریکا یعنی کنگره، متشکل از دو مجلس نمایندگان و سناست. هر طرح یا لایحه ای برای اینکه به قانون تبدیل شود باید به تصویب دو مجلس نمایندگان و سنا برسد و پس از آن توسط رئیس ایالات متحده امضا شود.
رای گیری پیشین مجلس نمایندگان آمریکا برای این طرح که سه هفته پیش بود به دلیل غیبت برخی نمایندگان در صحن (130 نماینده) لغو شده بود.
در کنار تصویب این طرح، جمهوریخواهان مجلس سنا نیز در تلاشند به بهانه آزمایش های موشکی ایران، قانون تحریمی جدیدی علیه ایران تصویب کنند.
به گفته این جمهوریخواهان با اجرایی شدن برجام و آغاز لغو تحریم های ایران، هم اکنون فرصت مناسبی برای فشار به ایران بابت برنامه موشکی اش است.
دولت اوباما پیشتر تحریم های جدیدی را علیه افراد و نهادهای موثر در توسعه برنامه های موشکی ایران اعلام کرده بود اما جمهوریخواهان محالف برجام در کنگره می گویند این تحریم ها چندان قوی نیستند و باید در این زمینه شدت عمل بیشتری به خرج داد.
وسوسه تحریم ایران در کنگره آمریکا
به گزارش سایت هیل، هم اینک بر سر حمایت از تحریم های ایران به بهانه آزمایش موشکی، در میان نمایندگان و سناتورهای حزب دموکرات دو دستگی و تردید حاکم است.
دموکرات ها از سویی نگران تعهد بین المللی دولت اوباما در زمینه اجرای برجام هستند و از سوی دیگر می خواهند پیامی قوی به ایران در زمینه حساسیت کنگره آمریکا نسبت به توسعه موشک های بالستیک تهران بفرستند.
حتی برخی چهره های متنفذ حزب دموکرات از جمله هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خواستار اعمال فشار بیشتر به ایران بابت آزمایش های موشکی خود پس از توافق هسته ای شده است.جمهوریخواهان کنگره نیز مترصد فرصتی هستند تا دلخوری خود بابت اجرایی شدن برجام را از طریق مصوبه تحریمی دیگر علیه ایران جبران کنند.
غالب نامزدهای حزب جمهوریخواه نیز در شعارهای انتخاباتی خود وعده داده اند در صورت پیروزی در انتخابات و راه یابی به کاخ سفید، توافق هسته ای با ایران را ملغی خواهند کرد. با وجود این تهدید، بسیاری از ناظران معتقدند با توجه به پیامدهای گسترده در سیاست خارجی آمریکا و متحدان این کشور لغو یک طرفه برجام از سوی آمریکا، شعاری عملی به نظر نمی رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد