سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مردم ایذه منتظر تصمیم شورای شهر

چه کسی شهردار ایذه می‌شود؟

شناسه خبر: 987681 سرویس: استانها

شهروند ایذه‌ای گفت: اعضای شورای شهر فردی را به عنوان شهردار انتخاب کنند که نیرویی کارآمد برای شهر باشد و با دانش نسبت به آباد کردن این شهرستان کوشا باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایذه، حاشیه‌های درونی شورای شهر در ایذه مدت‌ها است مردم را در رویای پیشرفت و آبادانی شهرشان نگه داشته است.

اعضای شورای شهر ایذه همگی در زمان انتخابات خدمت‌رسانی را وظیفه خود دانسته و آن را از اهداف کاندیداتوری خود بیان می‌کردند. خدماتی از جمله ایجاد فضای‌های تفریحی و گردشگری، پارک و خیابان‌هایی با درجه کیفیت بالا را در زمره برنامه‌های خود اعلام کرده بودند و در آن زمان نسبت به کم‌کاری‌های اعضای مشغول به کار در شورا انتقاد می‌کردند.

می‌توان گفت در حال حاضر منتقدان دیروز شوراهای گذشته بر کرسی تصمیم گیری نشسته‌اند و گویا حرف‌هایشان را به فراموشی سپرده‌اند چرا که مردم در شهر پرضرفیت اما محروم ایذه نتیجه‌ای مثبت از فعالیت‌های این شورا را نمی‌بینند و اخبار مربوط به مهاجرت مردم این شهر مرتبا در حال شنیده شدن است.

علی‌رغم ظرفیت‌های زیاد و نیز وجود موقعیت‌های مناسب این شهر، در 2 سالی که از عمر شورای شهر ایذه می‌گذرد مردم این شهر شاهد عملی شدن وعده‌های اعضای شورا نبوده و به طوری که اعضا همچنان به چهره شهر روی خوش نشان نمی‌دهند.

حواشی فعالیت‌های این شورا به گونه‌ای بوده که تاکنون چندین مرتبه ائمه جمعه ایذه در خطبه های نمازجمعه تذکراتی به آنها داده‌اند و آنها را به همدلی با یکدیگر فرا خوانده‌اند و نیز به اعضای شورا توصیه کرده‌اند که زمان باقیمانده را  به خدمات رسانی بپردازند تا سبب جلب رضایت مردم شود.

بیش از یکسال و نیم از عمر این شورا باقی مانده، شورایی که می توانست با مصوباتش سبب تغییرات اساسی و بنیادین در چهره  شهر شود تا شهروندان با تغییرات حاصل در نمای شهر روحیه بگیرند.

باید توجه داشت که بیش از 50 روز دیگر آغاز سال جدید و تعطیلات نوروزی را درپیش رو داریم، فراهم بودن امکانات و مقدمات لازم در این شهر گردشگران و مهمانان نوروزی را به خود جذب می‌کند، این امر علاوه بر افزایش و بهبود کسب و کار شهروندان به دلیل حضور گردشگران, به عنوان نمره مثبتی در کارنامه کاری مسئولان این شهر ثبت می‌شود.

مسئولان شهری ایذه با همدلی در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند

هادی محمودیان از شهروندان ایذه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم،اظهار داشت: شهر ایذه از سال‌های گذشته تاکنون پیشرفتی از نظر اشتغال، فضاهای درون شهری نداشته بنابراین مسئولان شهری برای پیشرفت این شهرستان با همدلی باید در مسیر حل مشکلات ایذه حرکت کنند.

وی افزود: اعضای شورای شهر فردی را به عنوان شهردار انتخاب کنند که نیرویی کارآمد برای شهر باشد و با دانش نسبت به آباد کردن این شهرستان کوشا باشد.

این شهروند ایذه ای بیان کرد:شهرستان ایذه دارای جاذبه‌های تفریحی و گردشگری از جمله آثار باستانی ویژه ای است که مسئولان شهرستان می‌توانند با توجه به این ظرفیت‌ها گردشگران را به شهر جذب کرده و منبع درآمدی برای جوانان این شهر ایجاد کنند.

جای نگرانی نیست؛کارها در حال اجرا است

هدایت الله سلحشور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایذه اظهار داشت: قطعا هر چه زودتر شهردار را انتخاب کنیم بهتر است اما در خصوص اینکه این انتخاب به تاخیر بیفتد جای نگرانی وجود ندارد چرا که به هر حال کارهای شورا براساس قانون در حال انجام گیری است.

رئیس شورای شهر ایذه در ادامه افزود:هم اکنون تصویب بودجه و عوارض شهر در دستور کار است و جلساتی نیز در همین زمین گرفته شده است و سرپرست شهرداری هم خوشبختانه با تعامل خوبی که با شورا برقرار کرده کارها به خوبی پیش می رود بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست اما در خصوص انتخاب شهردار پس از 4 جلسه ای که شورای شهر گرفتند به نتیجه رسیدیم و لیستی را تهیه کردیم.

وی بیان کرد: از افرادی که برای تصدی شهرداری انتخاب شده اند در خواست کردیم که برنامه های خود را به شورا ارئه دهند پس از آن یک مطالعه ای از برنامه این کاندیدها خواهیم داشت و اگر ضرورتی پیدا کند این افراد به دفتر شورای شهر مراجعه خواهند کرد و در مورد برنامه های خود صحبت خواهند کرد وقطعا این هفته شهردار انتخاب نخواهد شد.

سلحشور عنوان کرد: شاید پس از انتخابات شهردار انتخاب شود و در غیر این صورت نهایتا طی هفته‌های آینده شهردار این شهر منصوب می شود.

اعضای شورا در لست کاندیداهای شهرداری ایذه نیستند

رئیس شورای شهر ایذه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از اعضای شورا نیز کسی کاندیدای شهردار بودن شهر شده است،گفت: شورای شهر وقتی تصمیمی می گیرد قابل برگشت نخواهد بود جز اینکه بخواهند نظر خود را نقض کنند ما لیستی که ارائه دادیم هیچ عضوی از شورای شهر در این لیست حضور ندارند کما اینکه یک رایزنی‌هایی شد و بنده به عنوان رئیس شورا به لحاظ شرایطی که وجود دارد مخالف حضور شورا در عرصه شهردار بودن خواهم بود واین از نظر قانونی منتفی است به دلیل اینکه لیست را بسته‌ایم.

وی تاکید کرد: ما طبق نظر خواهی که انجام دایم به دنبال کسی هستیم که مشکلات گذشته را تکرار نکند و حداقل شورا دچار اشتباهات قبلی نشوند و کسی هم نظرش را اعلام نکرده است قطعا 4 گزینه را در بین گزینه های مختلف در نظر داریم.

هدایت الله سلحشور خاطرنشان کرد:ما یک شرایطی داشتیم که در تجمعی که اخیرا صورت گرفت صحبت‌هایی کردیم و در شبکه‌های مجازی برخی از شهروندان اعلام کردند که به وعده شان عمل نمی‌کنند اما خدا را شکر به وعده ای که دادیم عمل کردیم و از شرمندگی درآمدیم ودر حال حاضر از شهروندان تقاضا دارم که انتقا دات وپیشنهادهای خود را به ما ارائه دهند تا اینکه در کوتاهترین زمان مشکلات را حل کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد