سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خوزستان به پروژه زاگرس مرکزی پیوست

گروه جامعه: رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از پیوستن خوزستان به پروژه زاگرس مرکزی خبر داد.
به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد در نشست شورای اداری دزفول که در شهر سالند از توابع این شهرستان برگزار شد، افزود: با پیگیری انجام شده و با توجه به اینکه 45 درصد مساحت شهرستان دزفول در حوزه زاگرس مرکزی واقع شده، خوزستان نیز در پروژه زاگرس مرکزی لحاظ شد. وی انجام تحقیقات پیرامون پوشش گیاهی و جانوری و آموزش جوامع محلی را از جمله ظرفیت های ایجاد شده در حوزه پیوستن خوزستان به پروژه زاگرس مرکزی عنوان کرد.

قلی نژاد گفت: از 6 سال پیش پروژه بین المللی حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی ایران در سازمان محیط زیست با همکاری سازمان ملل در زمینه توانمندسازی جوامع، آموزش و حفاظت از گونه های جانوری، گیاهی، حفاظت از آبشارها و منابع طبیعی ملی فعال شده است. وی استان های شامل این پروژه بین المللی را اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و فارس عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه حدود یک میلیون و 889 هزار نفر از خوزستان در محدوده حوزه زاگرس زندگی می کنند این استان در پروژه یاد شدد دیده نشده بود.

قلی نژاد مناطق حفاظت شده خوزستان در حوزه زاگرس را 13 منطقه عنوان کرد و گفت: حدود 268 هزار و 684 هکتار از مناطق حفاظت شده خوزستان در حوزه زاگرس قرار دارند. وی با اشاره به تنوع زیستی خوزستان اظهار کرد: زیستگاه های طبیعی ارزشمندی چون منطقه شکار ممنوع هفت تنان، قلعه شاداب، چهل پا و شیمبار با تنوع زیست بی نظیر در خوزستان وجود دارد که در برابر خشکسالی آسیب پذیر بوده لذا لحاظ کردن خوزستان در این پروژه برای حفاظت از این مناطق ضروری بود. رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول همچنین گفت: فسیل برد گژدم به عنوان بزرگترین مایکروفسیل ایران در بخش شهیون برای ثبت ملی معرفی شده، و همکاری لازم در این راستا در حال انجام است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد