سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان خبر داد

استفاده 96درصد مردم خوزستان از تلفن همراه اول/ 4میلیون و 600 سیم‌کارت در استان فعال است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: در استان خوزستان یک‌میلیون و 200هزار نفر مشترک تلفن ثابت، 6میلیون مشترک همراه اول، ایرانسل و رایتل هستند که از این تعداد 4میلیون و 600 سیم کارت فعال است.

خبرگزاری فارس: استفاده 96درصد مردم خوزستان از تلفن همراه اول/ 4میلیون و 600 سیم‌کارت در استان فعال است                

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علیرضا ملکی جهان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پروژه‌های سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان بمناسبت دهه مبارک فجر روز دوشنبه 19 بهمن با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خوزستان به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی تصریح کرد: روز دوشنبه 19بهمن ماه سال جاری با حضور مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای سدین یک، 2و 3 از توابع شهرستان شیبان5 پروژه با اعتبار 673 میلیارد تومان سرمایه گذاری در زمینه ارتباطات سیار، همراه اول، ایرانسل و رایتل افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: با افتتاح این پروژه‌ها به یک‌هزار و717 روستای بالای 20خانوار اینترنت پرسرعت واگذار می‌شود و 2هزار و 400روستا مابقی استان تا پایان نیمه 95 اینترنت آن‌ها پوشش داده می‌شود.

ملکی جهان با بیان اینکه این سه روستای سدین بصورت متمرکز دارای 100خانوار هستند بیان کرد: در قالب افتتاح این پروژه‌ها پروژه پزشکی از راه دور به منظور ارائه خدمات پزشکی از راه دور همچنین آموزش از راه دور برای کسانی که فرصت آموزش از طریق فضای مجازی را دارند افتتاح می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان خاطرنشان کرد: در استان خوزستان یک میلیون و 200هزار نفر مشترک تلفن ثابت، شش میلیون مشترک همراه اول، ایرانسل و رایتل داریم که از این تعداد 4میلیون و 600 سیم کارت فعال است.

این مسئول با اشاره به ظرفیت نفوذ 46درصدی تلفن همراه اول و 42 درصدی ایرانسل در استان خوزستان تصریح کرد: در استان خوزستان به ازای هر 100نفر 42 نفر از تلفن همراه اول بهره می‌برند یعنی به طور میانگین 96درصد مردم استان از تلفن همراه اول بهره می‌برند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان با بیان اینکه صدور پروانه خدمات پیشخوان از شهریورماه امسال توسط استان صورت گرفت خاطر نشان کرد: تمام پرونده‌های غیر کنوانسیون در خلیج فارس و اروند، در راستای تمرکز زدایی و ارجاع فعالیت‌ها به مناطق، توسط این سازمان انجام شد.

ملکی جهان اظهار داشت: در حال حاضر هفت شرکت از شرکت‌های FCP در زمینه ارائه خدمات اینترنتی، تلفن ثابت و همراه اول در استان خوزستان فعال شده است.

وی هدف از فعال شدن شرکت‌های FCP کاهش شکاف دهی دیجیتالی بین مناطق روستایی و شهری است و افزود: از ابتدای سال جدید هر مشترک می‌تواند به منظور افزایش آنتن دهی و از طریق سرویس مجازی از یک شبکه به شبکه دیگر منتقل شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان در ادامه به خدمات عام اجباری تحت عنوان USO اشاره کرد و تاکید کرد: دولت موظف است به تمام مناطق محروم خدمات مخابراتی ارائه دهد.

این مسئول تصریح کرد: در قالب خدمات عام اجباری به تمام روستای زیر10خانوار در استان می‌بایست یک تلفن عمومی و بالای 10 خانوار سرویس تلفن خانگی و برای روستاهای بالای 20خانوار اینترنت پرسرعت با حداقل 512گیگابایت بر ثانیه داده شود.

ملکی جهان تاکید کرد: آخرین فناوری خدمات اینترنتی 4G در بحث وای‌فای و موبایل برای یک درصد از مشترکین هزینه‌ای معادل 500میلیارد ریال برای دولت در بر دارد.

وی بابیان اینکه پوشش سیگنال در شبکه همراه اول بسیار مهم است اظهار داشت: شبکه همراه اول به ازای هر کیلومتر که نتواند موبایل را پوشش دهد 500میلیون تومان جریمه خواهد شد.

ملکی جهان در پایان یادآور شد: از آنجایی که یکی از اهداف دولت الکترونیک چابک سازی و کوچک سازی همچنین واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی است حمایت جدی از بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌های شبکه از اهداف مهم ما است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد