سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از عقب ماندن شرکت هواپیمایی بوئینگ برای ورود به بازار ایران انتقاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با تکرار این ادعا که ایران از پول های آزاد شده پس از برجام برای حمایت از تروریسم استفاده می کند، اظهار داشت: خیلی جالب است که من امروز در جایی خواندم ایرانی ها همه پولی را که از این طریق بدست آورده اند قصد دارند در اروپا خرج کنند. ایرانی 140 هواپیمای ایرباس سفارش داده اند که  همه در اروپا  تولید می شود. 
به گزارش رویترز؛ ترامپ افزود: پس بوئینگ (آمریکا) کجاست؟ چرا ایرانی ها بوئینگ نمی خرند؟ چرا ما پیش شرط هایی  قرار ندادیم که آنها را مجبور به خرید محصولات ما کند؟ وی در ادامه بار دیگر رهبران کنونی آمریکا را احمق توصیف کرد.

ایران با وجود ناوگان هوایی بسیار فرسوده در میان ده کشوری که بیشتری سوانح هوایی را داشته اند، قرار ندارد.

خبرآنلاین: همزمان با انتشار اخبار توافق ایران و فرانسه برای خرید هواپیماهای ایرباس، اختلاف نظر در مورد ضرورت خرید این گونه هواپیماها یا صرف بودجه خرید آن ها برای سایر نیازهای عمومی مانند وام ازدواج و... میان مردم بالا گرفته است. 
مدافعان خرید این نوع هواپیماها با اشاره به سوانح هوایی متعددی که طی سال های اخیر به علت فرسودگی بیش از حد ناوگان هوایی کشور رخ داده است، استفاده از این هواپیماها را ضروری می دانند.  در چنین شرایطی مرور وضعیت کشورهای مختلف از نظر فراوانی تعداد سوانح هوایی خالی از لطف نیست؛ بنا بر آماری که ایندیپندنت منتشر کرده است کشورهای آمریکا، روسیه و برزیل از سال 1945 تا پایان سال 2015 بیشترین فراوانی سوانح هوایی را داشته اند.کانادا، کلمبیا، انگلستان، فرانسه، مکزیک، اندونزی و هند به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.  توجه به این نکته البته بسیار مهم است که مبدأ زمانی شروع پروازهای هوایی و تعداد پروازها به شدت در جایگاه کشورها در این رتبه بندی مؤثر است. به عنوان مثال بسیاری از کشورهای جهان در سال 1945 و مدت ها بعد از آن اصلا صنعت هوایی نداشته اند و طبیعتا فراوانی سوانح هوایی در آن ها بسیار کمتر از این ده کشور است.

کانال رسمی حزب کارگزاران سازندگی در تلگرام رسماً راه‌اندازی شد.
 9صبح: در این کانال تلگرامی تازه‌ترین اخبار مرتبط با حزب کارگزاران سازندگی منتشر می‌شود.  
این راه ارتباطی با مراجعه به آدرس https://telegram.me/kargozarann قابل دسترس خواهد بود.  
حزب کارگزاران سازندگی ایران در سال 1374 با محوریت تعدادی از مدیران اجرایی سرشناس مانند محمدعلی نجفی، غلامحسین کرباسچی، سیدحسین مرعشی و اسحاق جهانگیری تشکیل شد.  محسن هاشمی، عبدالناصر همتی ، رضا جبارزاده، رضا ملک زاده ، سیدحسین هاشمی ، فائزه هاشمی، سعید لیلاز، علی اشرف افخمی، سیدعبدالله حسینی، محمدحسین عادلی، محمد قوچانی، یدالله طاهرنژاد، فاطمه مقیمی، شهربانو امانی، غلام عباس آقاعلیخانی، سیدافضل موسوی، محمد عطریانفر و علی محمد نمازی دیگر افراد شناخته شده این حزب می باشند.
شیطان بزرگ تلاش می‌کرد تا با سخنان سخیف ما را تحقیر کند که در این پروسه شکست خورد و ما در جزیره فارسی که وسعتش به اندازه یک زمین فوتبال بوده و 130 کیلومتر از سواحل ما فاصله دارد، همواره در آنجا حضور داریم و با اقتدار اعمال حاکمیت می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده ندسا گفت: فیلم‌هایی از آمریکایی‌ها داریم که اگر خباثت کنند، آنها را پخش می‌کنیم.
به گزارش «انتخاب»، دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در سخنرانی در صحن علنی مجلس با اشاره به اتفاقی که اخیرا در جزیره فارسی افتاد و دستگیری تفنگداران آمریکایی عنوان داشت: در چند ساعت اتفاقاتی که در آنجا افتاد، آمریکایی‌ها حقارت‌های وحشتناکی را تجربه کردند.
وی ادامه داد: فیلم‌های بسیاری از لپ تاپ ها و موبایل‌هایشان استخراج کردیم که اگر خباثت کنند، آنها را پخش می‌کنیم و حقارتشان صدبرابر خواهند شد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه 4 بار با آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در این مدت اخیر درگیر شده‌ایم، اما تنها کشوری هستیم که بدون هیچ‌گونه واهمه اعمال حاکمیت می‌کنیم، افزود: در هیچ‌جای دنیا کشتی آمریکایی توقیف نمی‌شود، اما ما این کار را انجام دادیم.
دریادار فدوی تاکید کرد: شیطان بزرگ تلاش می‌کرد تا با سخنان سخیف ما را تحقیر کند که در این پروسه شکست خورد و ما در جزیره فارسی که وسعتش به اندازه یک زمین فوتبال بوده و 130 کیلومتر از سواحل ما فاصله دارد،  همواره در آنجا حضور داریم و با اقتدار اعمال حاکمیت می‌کنیم.وی با اشاره به شکست راهبردی آمریکا در خلیج فارس گفت: برخی تلاش می‌کنند تا دشمنی آمریکا را با شیطان‌های کوچک همچون عربستان جایگزین کنند که هیچ‌گاه نباید این اتفاق بیفتد و هیچ دشمنی همچون آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی توطئه نکرده و جایگزینی شیطانک‌های کوچک به جای شیطان بزرگ یک انحراف است.
وزیر امورخارجه آلمان قصد دارد با هدف میانجیگری میان ایران و عربستان، هفته آینده به این دو کشور سفر کند. از نظر او، تنش‌زدایی در روابط آنها برای ثبات و امنیت منطقه اهمیت بسیار دارد.
وزیر امورخارجه آلمان قصد دارد با هدف میانجیگری میان ایران و عربستان، هفته آینده به این دو کشور سفر کند. از نظر او، تنش‌زدایی در روابط آنها برای ثبات و امنیت منطقه اهمیت بسیار دارد.
به گزارش «انتخاب»،  فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان، هفته آینده رهسپار ایران و عربستان سعودی خواهد شد. هدف او از این سفر تنش‌زدایی در مناسبات این دو کشور است.اشتاین‌مایر در این رابطه به روزنامه آلمانی "ولت ام زونتاگ" گفته است: «حتا برای منافع خودمان هم که شده باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا این بحران دامنه‌ای افسارگسیخته پیدا نکند و از امکانات خود استفاده کنیم تا مسیرهای گفت‌وگو حفظ شوند و زمینه برای برقراری اعتماد [میان ایران و عربستان] فراهم آید.»
از نظر وزیر امور خارجه آلمان، با هر نوع تشدید مجدد بحران میان تهران و ریاض، آتش طرفین تندتر و یافتن راه حل دشوارتر می‌شود.
او می‌افزاید، یافتن راه حلی سیاسی برای بحران سوریه نیز "بدون فشار مشترک از بیرون و همکاری قدرت‌های منطقه" امکان‌پذیر نیست. در یمن نیز "از آغاز سال میلادی به این سو تلاش‌های میانجیگرانه‌ی سازمان ملل بی‌نتیجه مانده و درگیری‌ها بار دیگر با شدت تمام از سر گرفته شده‌اند".وزیر امور خارجه آلمان همچنین اعلام کرد که در سفر خود به ایران و عربستان سعودی، "مسائل را با صراحت تمام" مطرح خواهد کرد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موسسه مالیه بین المللی از مذاکرات خود برای انجام سرمایه‌گذاری های توسعه ای در ایران خبر داد و اعلام کرد عملی شدن این سرمایه گذاری ها ممکن است بین ۶ تا ۹ ماه طول بکشد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، موسسه مالیه بین المللی وابسته به بانک جهانی اعلام کرد این موسسه گفت و گوهایی را با شرکت های علاقمند به سرمایه گذاری در ایران آغاز کرده اند، اما عملی شدن این سرمایه گذاری ها ممکن است بین 6 تا 9 ماه طول بکشد.موید مخلوف، مسئول بخش خاورمیانه و شمال آفریقای موسسه مالیه بین المللی گفت: «ایران قطعا کشوری است با پتانسیلی عظیم و من فکر می کنم ما شاهد برنامه ای عظیم خواهیم بود.»
وی افزود، سرمایه گذاری های این موسسه در ایران ممکن است سال آینده وارد اقتصاد ایران شود. «ابتدا باید مطمئن شویم با افراد درستی سرمایه گذاری می کنیم.»
یکی از حوزه هایی که فرصت های زیادی در آن وجود دارد، صنعت برق ایران است.
به گفته آنوپ باراپاتره، مدیر برنامه انرژی و محیط زیست موسسه فراست اند سالیوان ظرفیت تولید برق در ایران 74 گیگاوات است و تقاضا برای برق در این کشور سالانه 6 درصد افزایش می یابد.فراست اند سالیوان اعلام کرده که دولت ایران به دنبال افزایش ظرفیت تولید برق خود به 120 گیگاوات در طی یک دهه آینده است. برای رسیدن به این هدف، دولت به دنبال جذب سرمایه گذاری های جدید در بخش های تکنولوژی، مهندسی و انتقال مهارت است که مجموعا بیش از 60 میلیارد دلار خواهد بود.
موسسه مالیه بین المللی انتظار دارد حدود 30 درصد تامین مالی اش  در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بر مقابله با تغییرات آب و هوایی متمرکز شود که شامل سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر و تامین مالی انرژی های پایدار خواهد بود.بخش عمده برق تولید شده در ایران از طریق سوزاندن نفت و گاز به دست می آید، اما استفاده از انرژی های تجدید پذیر برای تولید برق در حال افزایش است.
در ماه دسامبر، آرش کردی، مدیرعامل شرکت توانیر ایران گفته بود، کشورش سالانه بین 500 تا 1000 مگاوات به ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر خود خواهد افزود.
دیوید کورچیا، رئیس موسسه ارن دولوپمنت، که در زمینه انرژی های تجدیدپذیر فعالیت دارد گفت: «من (فرصت هایی) در بخش انرژی های بادی و خورشیدی می بینم... آنها در برخی مناطق کشور باد فراوانی دارند، و خورشید هم همه جا هست.»بانک جهانی از سال 2007 و با تشدید تحریم ها علیه ایران فعالیت های توسعه ای و سرمایه گذاری خود در ایران را متوقف کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد