سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

در پی انتشار گزارشی از بیکاری و رکود در آبادان منتشر شد

توضیحات شرکت فسفات کارون به گزارش تسنیم

شناسه خبر: 970150 سرویس: استانها
تسنیم خوزستان

درپی انتشار گزارشی درباره بیکاری و رکود در شهرستان آبادان، شرکت فسفات کارون با ارسال جوابیه‌ای به دفتر تسنیم، توضیحاتی در این زمینه ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، در پی انتشار گزارشی با موضوع " بیکاری و رکود گریبان گیر جوانان و اقتصاد شهری آبادان" در خبرگزاری تسنیم شرکت فسفات کارون که در بخشی از گزارش به آن اشاره شده بود توضیحاتی به دفتر تسنیم ارسال کرد که متن جوابیه به این شرح است:

در ابتدای جوابیه این شرکت توضیحاتی درباره خدمات و تولیدات خود ارائه داده و بیان کرده است: شرکت مجتمع فراورده‌های فسفات کارون بعنوان تنها تولیدکننده ماده سدیم تریپلی فسفات (STTP) در کشور و در منطقه باهدف قطع وابستگی به واردات و نیز تأمین نیاز داخل و سپس نگرش به بازارهای هدف صادراتی در سایه الطاف بیکران الهی و تلاش و همت نیروهای متخصص این مرزوبوم در حال راه‌اندازی و برقراری روند تولید تجاری واحد تولیدی خود است.

از سوی دیگر با توجه به جدید بودن دانش فنی بکار رفته در فرآیند تولید و عدم وجود سابقه قبلی در احداث چنین کارخانجاتی در سطح کشور جذب نیروی متخصص جهت تحقق به‌موقع راه‌اندازی و تولید از الزامات صنعت است که در ارتباط با کارخانه شرکت فسفات کارون نیز چنین مهمی دور از انتظار نیست.

در بخش دیگری از جوابیه ارسالی شرکت فسفات کارون آمده است: خوشبختانه با اهتمام و نظر مثبت و تدبیر مسئولان و دست‌اندرکاران و سهامداران مجموعه با جذب 90 درصدی پرسنل موردنیاز از جوانان بومی، این شرکت رکورددار نیز بوده و می‌تواند الگویی برای سایر صنایع باشد لذا ادعای مطرح‌شده در خصوص داشتن مجوز جذب نیرو از سایر شهرها باهدف ایجاد شائبه کم‌توجهی مسئولان به موضوع اشتغال کم‌لطفی بوده و این شرکت آمادگی اثبات آن را نیز خواهد داشت.

همچنین علی‌رغم اینکه پاسخگو بودن هر شرکت تجاری در مقابل سهامداران خود امری طبیعی و منطقی است و در غیر این صورت فلسفه و ماهیت کسب‌وکار شرکت تأسیس‌شده زیر سؤال خواهد بود ولی شرکت فسفات کارون در راستای اهداف ترسیم‌شده کاملاً به مسئولیت‌ها و رسالت اجتماعی خود در ارتباط با نیروی انسانی که با ارزش‌ترین سرمایه شرکت محسوب می‌گردد آگاه است و بر همین اساس و با تلاش صورت گرفته تاکنون از زمان آغاز فعالیت‌های کارخانه که البته در مرحله راه‌اندازی و تولید آزمایشی است آمارها حکایت از این دارد که از مجموع پرسنل جذب‌شده در حدود 90 درصد آنها نیز از نیروهای بومی بوده که از طریق معرفی اداره کار سازمان منطقه آزاد اروند و فراخوان آگهی روزنامه‌های محلی و مراجعه عمومی استخدام‌شده‌اند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که با برطرف شدن مشکلات کارخانه و برقراری روند تولید تجاری و پایدار در شرکت فسفات کارون این امکان به وجود خواهد آمد تا در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت محترم با جذب سایر نیروهای موردنیاز و نیز فراهم شدن فرصت آغاز روند اجرایی طرح‌های توسعه‌ای شرکت در آینده زمینه اشتغال بیشتر پرسنل بومی به وجود آید.

توضیحات تسنیم؛

در گزارش خبرگزاری تسنیم با موضوع "بیکاری و رکود گریبان گیر جوانان و اقتصاد شهری آبادان" به نقل از رئیس اداره کار آبادان گفته شده بود براساس دستور استاندار خوزستان، جذب نیرو در سراسر خوزستان باید از طریق بنگاه‌های کاریابی غیردولتی استان انجام شود. در این جوابیه آمده است که جذب نیرو از طریق معرفی اداره کار سازمان منطقه آزاد اروند، فراخوان آگهی روزنامه‌های محلی و مراجعه عمومی انجام‌گرفته است.

در واقع عدم اشاره به جذب نیرو از طریق شرکت‌های کاریابی در درون خوزستان در این جوابیه تأییدی بر گزارش تسنیم مبنی بر چگونگی نحوه جذب بر اساس مصوبه نماینده عالی دولت در استان است و موردی خلاف این موضوع درج نشده است.

همچنین در این جوابیه گفته‌شده ادعای مطرح‌شده درباره داشتن مجوز جذب نیرو از سایر شهرها باهدف ایجاد شائبه کم‌توجهی مسئولان به موضوع اشتغال کم‌لطفی بوده است.

مطالب درج‌شده در این گزارش عیناً گفته‌های مدیرعامل شرکت فسفات کارون به خبرنگار تسنیم بوده که مستندات آن نیز قابل‌ارائه است، مسئولان این شرکت و مخاطبان فهیم تسنیم توجه دارند که موضوع این گزارش وجود معضل بیکاری در جامعه به ویژه شهرستان آبادان بوده و پرداختن به مشکلات صنعت در دیگر گزارش‌ها نیز قابل‌بیان است.

ارائه توضیحات  شرکت مذکور در حالی است که در گزارش تسنیم به منظور حفظ بی‌طرفی به نیاز این شرکت به حمایت مسئولان و عدم راه‌اندازی رسمی آن شرکت اشاره شده است ضمن اینکه در سخنان مدیرعامل میزان جذب افراد بومی 85 درصد اعلام‌شده بود که عینا در گزارش درج شده اما در جوابیه آمار تا 90درصد بالا رفته است.

نهایتا اینکه تسنیم با استقبال از این موضوع که در جوابیه بیان شده شرکت مجتمع فراورده‌های فسفات کارون درصورت توسعه مجددا فرصت‌های بیشتری برای اشتغال بومی ایجاد می‌کند، امیدوار است با حمایت مسئولان و عملکرد مدیران صنعتی این برنامه رخ دهد و خبرگزاری تسنیم نیز پیگیر موضوع خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم همواره حامی صنعت و تولیدگران کشور بوده و در راستای پیگیری مشکلات این بخش و اطلاع‌رسانی شفاف به‌منظور رشد صنعت کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. درعین‌حال با اطلاع‌رسانی مشکلات مردمی سعی بر پیگیری بیشتر از طرف مسئولان و هم‌افزایی بیشتر بین مردم و دولت در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و هم‌زبانی بین مردم و دولت دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد