سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر ورزشی از باشگاه فولاد

کوئه‌ماها خرید جدید دراگان؛
خرید جدید فولاد اهواز که سابقه بازی در بوندسلیگا را در کارنامه دارد، در تیم ملی کامرون زوج ساموئل اتوئو نامدار بوده است.
زوج ساموئل اتوئو در اهواز +عکسگروه ورزشی مشرق - فولاد اهواز قهرمان سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، در فصل جاری رقابت‌ها حال و روز خوشی ندارد. دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات فولاد قصد داشت با تقویت تیمی که قهرمان شد، کارنامه جنوبی‌ها را پررنگ‌تر جلوه دهد با این حال خروج چند مهره سرشناس تیم به دلیل انجام خدمت مقدس سربازی سبب شد تا برنامه‌های اسکوچیچ عملی نشود.

 تیم دراگان در پایان هفته هفدهم لیگ جاری با کسب تنها 3 پیروزی و ثبت 5 تساوی، 14 امتیازی است تا بالاتر از راه‌آهن، سیاه‌جامگان و استقلال اهواز سیزدهم باشد.
فولاد جدید نه در ساختار دفاعی‌اش موفق به کسب انسجام گذشته شده و نه در فاز هجومی بدون چهره‌هایی چون پریرا برزیلی، بختیاری رحمانی و سروش رفیعی توانسته موفق عمل کند. آن‌ها این فصل طی 1530 دقیقه تنها 13 گل به ثمر رسانده‌اند. یعنی به طور متوسط هر 118 دقیقه یک گل.
اسکوچیچ برای حل این مشکل ابتدا مهرداد بایرامی از تراکتورسازی تبریز را جذب کرد. مهاجمی که در لیگ‌های سیزدهم و چهاردهم از خوب‌های گسترش بود اما نیم‌فصل گذشته و البته در فصل جاری لیگ برتر چندان به کار تراکتورسازان نیامد.دراگان برای این‌که یک مهاجم تاثیرگذار دیگر را هم کنار بایرامی داشته باشد خرید خارجی داشت.

 مهاجم بین‌المللی تازه‌وارد به اردوی فولاد دورج کوئه‌ماهاست. بازیکنی سیه‌چهره با ملیت کامرونی که سوابق نسبتا قابل‌قبولی در کارنامه دارد.

اما کوئه ماها چه سابقه‌ای دارد و برای چه می‌تواند به کار فولاد بیاید؟

زوج ساموئل اتوئو در اهواز +عکس

*دومین مهاجم کامرونی مدنظر دراگان
دراگان اسکوچیچ فصل پیش با شناخت کافی از توانایی‌های الویس نانگ این مهاجم توانای کامرونی را به فولاد آورد.مهاجمی که پس از آن در نفت توانایی‌هایش را بیشتر از قبل نشان داد.و در نیم‌فصل پیش‌رو دومین مهاجم کامرونی مدنظر اسکوچیچ پای به فوتبال ایران خواهد گذاشت. مهاجمی باتجربه که روی کاغذ گذشته‌اش مورد تایید است.

* 27 بازی و زدن 14 گل برای دبرسن
دورج روستند کوئه‌ماها 32 ساله با 191 سانتی‌متر بلندی قامت تکنیک قابل‌توجهی دارد و این برای بازیکنی با جثه او یک امتیاز بزرگ به حساب می‌آید. وی با تیم تاتابانیا در سال‌های 2005 تا 2007 پای به لیگ برتر فوتبال مجارستان گذاشت تا با درخشش در جمع تاتابایی‌ها مورد توجه تیم صدرنشین دبرسن قرار بگیرد.

درواقع او در فصل 06-2005 و 07-2006 که عنوان تاتابانیا در لیگ مجارستان ششم و دوازدهم بود، دبرسن قهرمان شد و این یک پیشنهاد خوب برای دورگ بود.

زوج ساموئل اتوئو در اهواز +عکس
کوئه ماها به پیشنهاد دبرسن قهرمان نه نگفت تا در فصل 08-2007 پیراهن این تیم را بر تن کند. نتیجه عالی بود؛ دورج طی 27 بازی 14 گل برای دبرسن زد. این تیم هم در نهایت با 64 امتیاز نایب‌قهرمان شد. زدن 21 درصد گل‌های فصل (14 از 67) هم عاملی بود برای پای گذاشتن روستند به بوندس‌لیگای دو.

* هت‌تریک برابر مونیخ 1860
دورج پس از آن در فصل 09-2008 بوندس‌لیگا دو پیراهن دویسبورگ را پوشید تا طی 17 بازی 10 گل به ثمر برساند. اوج هنر او هت‌تریک برابر مونیخ 1860 بود که در نهایت 4 بر یک مغلوب دویسبورگ شد.
خرید جدید فولادی‌ها بعد از درخشش با دویسبورگ در لیگ برتر بلژیک پیراهن کلوب بروژ را پوشید. دورگ در فصل 10-2009 فوتبال بلژیک طی 2341 دقیقه 16 گل زد تا دومین گلزن رقابت‌ها لقب بگیرد.

* 17 بازی بوندس‌لیگایی برای کایزرسلاترن
کوئه ماها پس از آن 17 بازی در بوندس‌لیگا با کایزرسلاترن (12-2011) را تجربه کرد و البته که در سطوح پایین‌تر به گازیانتپ اسپور در لیگ برتر ترکیه، آدنادمیراسپور (لیگ یک) ترکیه پیوست.وی برای این‌که نشان دهد حضورش در لیگ یک فوتبال ترکیه نشان ضعفش نیست، نیم‌فصل اول لیگ 15-2014 بلژیک به تیم سرشناس لیرس پیوست. نتیجه 8 بازی و 550 دقیقه تلاش برای تیم بلژیکی زدن 2 گل به لوکرون و اواستنده بود.

* زوج اتوئو در تیم ملی کامرون
مهاجم تازه‌وارد فولادی‌ها سال 2010 سه بازی ملی به کارنامه‌اش اضافه کرد. سه دیدار دوستانه برابر ایتالیا، گرجستان و اسلوواکی دورگ در تقابل با ایتالیای مارچلو لیپی 75 دقیقه شانس بازی کنار زوج خود ساموئل اتوئو را داشت و این از هر نظر برایش جالب بود.

زوج ساموئل اتوئو در اهواز +عکس
پل لوگوئن سرمربی فرانسوی وقت کامرون در دیدار دوستانه برابر گرجستان 90 دقیقه به او بازی داد تا بر تجربیاتش افزوده شود.
به هر تقدیر باید دید خرید جدید دراگان مانند الویس نانگ، هموطنش دوباره در فوتبال ایران موجب درخشش یک کامرونی خواهد شد و یا این‌که حساب و کتاب‌های سرمربی کروات در چیدن پازل تاکتیکی با خرید جدید جور در نخواهد آمد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد