سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اظهارات جدید استاندار در رابطه با انتخابات

اظهارات عجیب استاندار خوزستان درباره شورای نگهبان

 

استاندار خوزستان با استفاده از ادبیات فتنه 88 و بیان اینکه هیچ‌کس حق مهندسی انتخابات را ندارد، گفت: رد صلاحیت بی‌جهت و غیرمنطقی داوطلبان انتخابات، فرقی با تقلب در صندوق‌های رای‌گیری ندارد.
اظهارات عجیب استاندار خوزستان درباره عملکرد شورای نگهبان
گروه سیاسی مشرق - عبدالحسن مقتدایی شنبه در جلسه ستاد انتخابات خوزستان با فرمانداران در سرسرای شهید رجایی استانداری در اهواز با اظهارات عجیب درباره انتخابات و نحوه رد و تأیید صلاحیت‌ها گفت: نه هیات های اجرایی و نه هیات های نظارت، هیچکدام حق ندارند تعیین کنند چه کسی به مجلس برود؛ نه ما می‌توانیم همه داوطلبان را تأیید کنیم و نه آن‌ها می‌توانند همه را ردصلاحیت کنند.

وی هر انتخابات را یک رفراندوم برای نظام دانست و گفت: ملت در این انتخابات برای تجدید عهد با نظام می‌آید به همین دلیل باید فضای سیاسی باز باشد و هیچکس (چه هیات نظارت و چه هیات اجرایی) حق دخل و تصرف منفی در قانون را ندارد.

مقتدایی بدون توجه به نقش قانونی شورای نگهبان، به تحریک فرماندارن پرداخته و می‌گوید: وظیفه فرمانداران است که نسبت به تصمیم های غیرمنطقی و نامزدهایی که بی جهت احراز صلاحیت نمی‌شوند، اعتراض کنند، زیرا این مساله هیچ فرقی با تقلب در صندوق های رأی گیری ندارد.

وی همچنین با تحذیر هیئت‌ها اجرایی و نظارتی به دستکاری در انتخابات، می‌گوید: هیات های اجرایی و نظارت وظیفه دارند از ابزاری در اختیار خود، برای برگزاری انتخابات استفاده کنند اما هیچکدام نباید از این جایگاه سوءاستفاده کرده و از قدرت خود برای طراحی خاص در انتخابات استفاده نکنند.

مقتدایی خطاب به فرمانداران گفت: فرمانداران در هر جا که احساس می‌کنند نمی‌توانند وظایف خود را به درستی انجام دهند، بهترین خدمتی که می‌توانند انجام دهند این است که از سمت خود استعفا دهند؛ هماهگونه که من نیز اگر روزی ببینم که حرف غیرمنطقی در میان است، استعفا می‌دهم.

وی با اشاره به جلسه انتخاباتی اخیر که با حضور آیت آ... جنتی دبیر شورای نگهبان برگزار شده اظهار کرد: در این جلسه بر روی حق الناس و ترس از خدا و قیامت تاکید شده بود و من در این جلسه دو سؤال مطرح کردم که هر دو 'بشیری' نبود و 'نذیری' بود.

به گفته وی، در کشور ما فقط رهبری است که می‌تواند فراقانونی تصمیم بگیرد که این اختیار نیز بر اساس شرع و قانون است.

مقتدایی با تاکید بر در نظر گرفتن روال قانونی در تأیید صلاحیت‌ها اظهار کرد: در تأیید صلاحیت‌ها نباید مصلحت‌ها در نظر گرفته شود و رد صلاحیت هیچکدام از داوطلبان انتخابات نباید مبهم باشد و فرمانداران باید برای تک تک افرادی که صلاحیت آن‌ها احراز نشده توضیح بخواهند و اطلاع رسانی کنند.

استاندار خوزستان  فلسفه حضور مردم در انتخابات را ایجاد تغییر دانست و افزود: هر چه تعداد نامزدها در مرحله اول بیشتر باشد، حضور مردم نیز پررنگ تر است و نباید برای انتخاب مردم چارچوب تعیین یا نسخه ای تجویز شود.

منبع: ایرنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد