سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مدیرکل حج وزیارت خوزستان خبر داد:


صدور ویزای عراق در خوزستان ادامه دارد/ مرزهای خوزستان همچنان باز است
اجتماعی  14:30:15 1394/09/09
949-5814-5 کد خبر

مدیرکل حج و زیارت خوزستان از عبور 700 هزار زائر اربعین از دو مرز شلمچه و چذابه تا روز گذشته خبر داد.
 ناصر حویزاوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: تا روز گذشته (8 آذرماه) 700 هزار زائر از مرزهای خوزستان عبور کرده و وارد خاک عراق شده اند. از این تعداد، 360 هزار زائر از مرز شلمچه و حدود 340 هزار زائر از مرز چذابه به کشور عراق وارد شده اند. 

وی افزود: عبور زائران از مرزها، امروز و فردا نیز ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تعداد زائرانی که از مرزهای خوزستان در ایام اربعین به عراق سفر می‌کنند از 700 هزار نفر بگذرد.

حویزاوی ادامه داد: تاکنون حدود 20 درصد از زائرانی که به عراق سفر کرده‌اند، به کشورمان بازگشته اند. پیک بازگشت زائران از عراق، دو روز بعد از اربعین خواهد بود. وی گفت: مرزهای خوزستان همچنان باز است و زائران در هر دو مرز چذابه و شلمچه در رفت و آمد هستند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان تصریح کرد: مرزها بسته نمی‌شود و تردد زوار در روزهای منتهی به اربعین قطع نخوهد شد. 

وی افزود: تاکنون بیش از 9 هزار زائر خارجی از مرز شلمچه عبور کرده و وارد عراق‌ شده‌اند. این زائران از کشورهای پاکستان، افغانستان، آسیای میانه، روسیه و دیگر کشورها هستند. حویزاوی عنوان کرد: صدور ویزا برای زائران اربعین همچنان در 5 کنسولگری عراق در شهرهای خوزستان ادامه دارد. به جز ویزاهایی که پیش از ایام اربعین برای زائران صادر شده، در ایام اربعین تاکنون بیش از 160 هزار ویزا در استان خوزستان برای خوزستانی‌ها و مهمانانی که از دیگر استان‌ها آمده‌اند، صادر شده است.

وی گفت: استان خوزستان تنها استان کشور است که همزمان در 5 کنسولگری کار صدور ویزا برای زائران اربعین را انجام می‌دهد. هم اکنون 2 کنسولگری عراق در بستان، یک کنسولگری در خرمشهر، یک کنسولگری در اهواز و یک کنسولگری در سوسنگرد در حال صدور ویزا برای زائران هستند. 

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان این‌که تاکنون برای کلیه متقاضیان در استان خوزستان ویزای عراق صادر شده است، تصریح کرد: صدور ویزا امروز و فردا نیز ادامه دارد. امیدواریم تا روز چهارشنبه مصادف با روز اربعین نیز همچنان برای زائران ویزا صادر شود و تا آخرین متقاضی، در کنسولگری‌های مستقر در خوزستان برای سفر به عراق ویزا دریافت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد