سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

در واکنش به ماجرای سرنگونی جنگنده روس توسط ترکیه؛

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به محض تجاوز هر هواپیما چه جنگنده چه مسافربری، اولین اقدام انهدام نیست و برای ایجاد ثبات در منطقه و امنیت و آرامش نباید از آخرین اقدام به عنوان اولین اقدام استفاده کرد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به محض تجاوز هر هواپیما چه جنگنده چه مسافربری، اولین اقدام انهدام نیست و برای ایجاد ثبات در منطقه و امنیت و آرامش نباید از آخرین اقدام به عنوان اولین اقدام استفاده کرد.به گزارش «انتخاب» امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی افزود: باید از اقدامات شتابزده جلوگیری کرد و در مسیر اقدامات اصولی، علمی و عملی گام برداشت.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی اظهار کرد: نقض حریم هوایی کشور ترکیه هنوز ثابت نشده و ناتو و روسیه در حال بررسی این موضوع هستند.
وی گفت: هر چند ناتو معتقد است نقض هوایی صورت گرفته اما روسیه بر اساس عکس‌های ماهواره ای عنوان می‌کند که این نقض هوایی رخ نداده است.
اسماعیلی گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز هواپیمایی که 108 نظامی آمریکایی را حمل می‌کرد در بندرعباس به زمین نشاند، هرچند حق داشتیم آن هواپیما را منهدم کنیم زیرا به صورت غیرقانونی وارد فضای ایران شده بود.

واشنگتن پست: چرا ظرفیت ایران برای قبول تلفات انسانی در سوریه بالاتر رفت؟

من فکر می کنم این به دلیل اجماعی است که بین مردم ایران درباره ضرورت مبارزه با داعش به وجود آمده است.روزنامه واشنگتن پست آمریکا در تحلیلی نوشت که رسانه های ایرانی در دو ماه گذشته به نحو بارزی درباره سپاهیان و بسیجیان ایرانی که در جنگ سوریه شهید می شوند، اخبار و تحلیل ها و اطلاعات بیشتری منتشر می کنند.
به گزارش عصر ایران این روزنامه آمریکایی نوشت از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در سوریه تلفات نیروهای ایرانی در سوریه افزایش قابل ملاحظه ای یافته و این در حالی است که رسانه های دولتی ایران با جزییات نحوه شهادت و نام و مشخصات آنها را اعلام می کنند در حالی که پیشتر کمتر در این باره اطلاع رسانی می کردند.
"علی آلفونه" کارشناس ایران در بنیاد دفاع از دموکراسی در واشنگتن در این باره گفت: چند ماه پیش رسانه های ایران از کشته شدگان (شهدا) این کشور در جنگ سوریه مطالب زیادی نمی گفتند اما از زمان آغاز حملات روسیه در سوریه به نظرمی رسد رهبران ایران دلیلی برای ارایه جزییات بیشتر درباره دلایل مداخله نظامی این کشور در سوریه دارند.
رزمایش مقابله با گروه های تروریستی در تربت جام

واشنگتن پست: چرا ظرفیت ایران برای قبول تلفات انسانی در سوریه بالاتر رفت؟

او افزود: آنها به این مساله افتخار می کنند و می خواهند این را نشان دهند. نیروهای ایرانی از سال 2013 وارد معرکه سوریه شدند و از آن زمان به طور متوسط ماهانه 10 نیروی ایرانی در جنگ سوریه کشته (شهید) شده است اما از زمان آغاز حملات هوایی روسیه به سوریه ، تعداد تلفات نیروهای ایرانی افزایش یافته است.
در رسانه های ایران از نیروهای ایرانی حاضر در سوریه به عنوان مستشاران نظامی و یا مدافعان حرم های مقدس شیعیان یاد می شود.
تعداد دقیق این نیروها مشخص نیست ، مقامات آمریکایی تخمین می زنند رقم واقعی این نیروها حدود صدها نفر است ، در حالی که فیلیپ اسمیت محقق گروه های شبه نظامی شیعه در دانشگاه مریلند مدعی است تعداد دقیق نیروهای ایرانی در سوریه دستکم 2 هزار نفر یا حتی بیشتر است.
اسمیت معتقد است نیروهای ایرانی تا پیش از آغاز مداخله نظامی روسیه در سوریه در عملیات های نظامی مشارکت مستقیم کمتری داشتند اما به نظر می رسد پس از آغاز حملات هوایی روسیه به سوریه در دو ماه گذشته این نیروها بیشتر در جنگ های مستقیم درگیر شده اند و به همین خاطر تعداد تلفات آنها رو به افزایش بوده است.علی آلفونه در تحلیل چرایی پوشش بیشتر تلفات نیروهای ایرانی در رسانه های ایرانی می گوید: این ممکن است تاکتیکی تبلیغاتی از سوی مقامات ایران برای مقابله با تحت الشعاع قرار گرفتن مساله سوریه از سوی روس ها باشد و ایرانی ها با این کار می خواهند بگویند نقش آنها تحت الشعاع روسیه نیست.

او می گوید: حکومت ایران در تلاش است اهمیت جنگ سوریه برای ایران را برای افکار عمومی تشریح کند و به همین خاطر همه ظرفیت ماشین تبلیغات خود را به کار گرفته تا نام و مشخصات همه نیروهای ایرانی را که در جنگ سوریه به شهادت رسیده اند را اعلام کند."
به نوشته واشنگتن پست در دو ماه گذشته درباره شهدای ایرانی جنگ سوریه مطالب، کلیپ ها و گزارش ها و تصاویر زیادی در رسانه های ایران منتشر می شود در حالی که پیشتر چنین کارهایی کمتر انجام می شد.
امیل حکیم تحلیلگر خاورمیانه در موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک در لندن معتقد است بروز و ظهور گروه داعش که رویکردی ضد شیعی و ضد ایرانی دارد کار رهبران ایران را برای توجیه افکار عمومی درباره دلایل مداخله نظامی ایران در سوریه را راحت تر کرده است.
او می افزاید: من فکر می کنم ظرفیت مردم ایران برای قبول تلفات نظامی در جنگ سوریه بالاتر از سال های گذشته شده است و این به دلیل اجماعی است که بین مردم ایران درباره ضرورت مبارزه با داعش به وجود آمده است.

" تحریم ترکیه" و سیاست روسیه

دولت مسکو خود در مواجهه با تنش با ترکیه بر سر سقوط هواپیمای جنگنده روسی نه راه تنبیه نظامی ، بلکه راه مجازات اقتصادی و دیپلماتیک را برگزیده است، یعنی همان روشی که غرب در مواجهه با روسیه بر سر بحران اوکراین در پیش گرفته است.
عصر ایران - دولت روسیه به بهانه سقوط جنگنده سوخو 24 این کشور از سوی جنگنده اف 16 ترکیه ای، تحریم های یکجانبه ای را علیه ترکیه وضع کرد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز شنبه قانون تحریم های یکجانبه روسیه علیه ترکیه را امضا کرد و به این ترتیب مسکو نیز از همان روشی در رابطه خود با ترکیه استفاده کرد که غرب از نزدیک دو سال پیش با مسکو بر سر بحران اوکراین در پیش گرفته است.

روسیه خود تحت تحریم غرب است. این تحریم ها شامل دو بخش تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا می شود که به دنبال بحران اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه از سوی واشنگتن و بروکسل علیه مسکو اعمال شد.

دولت روسیه در حالی ترکیه را تحت تحریم اقتصادی قرار داده است که مقامات مسکو در یک سال و نیم گذشته بارها با موضع گیری صریح و آشکار سیاست تحریم یکجانبه کشورهای غربی علیه روسیه و دیگر کشورها جهان را به باد انتقاد گرفته اند و آن را مغایر با اصول تجارت جهانی ، یکجانبه گرایی و زورگویی از طریق اهرم های اقتصادی خوانده اند.

تنها کافی است واژگان تحریم، غرب و روسیه را در موتور جستجوی گوگل جستجو کرد تا با انبوهی از سخنان رییس جمهور ، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد مسکو در مذمت استفاده از روش تحریم یکجانبه در دیپلماسی بین الملل در یک سال و نیم گذشته مواجه شد.

مقامات روسیه در یک سال و نیم گذشته بارها تاکید کرده اند وضع هر گونه تحریمی به صورت یکجانبه و خارج از چارچوب شورای امنیت ملل متحد فاقد مشروعیت و سبب ایجاد یکجانبه گرایی در روابط بین المللی می شود.

با این حال به نظر می رسد دولت مسکو خود در مواجهه با تنش با ترکیه بر سر سقوط هواپیمای جنگنده روسی نه راه تنبیه نظامی ، بلکه راه مجازات اقتصادی و دیپلماتیک را برگزیده است، یعنی همان روشی که غرب در مواجهه با روسیه بر سر بحران اوکراین در پیش گرفته است.

واقعیت این است که روسیه اهرم های اقتصادی مختلفی برای مجازات ترکیه در اختیار دارد. روس ها سالانه  نزدیک به 10 درصد از درآمد گردشگری ترکیه را تامین می کنند و حدود 50 درصد از گار مصرفی را به این کشور صادر می کنند.

این اهرم ها ظرفیتی در اختیار مسکو قرار می دهد تا بتواند از طریق آنها به دولت ترکیه فشار وارد کند. روسیه به خوبی می داند در صورت واکنش نظامی به اقدام ترکیه در موضوع سقوط هواپیما با یک سازمان امنیتی – نظامی به نام ناتو طرف خواهد بود که ترکیه نیز عضوی فعال از آن است و این گونه ممکن است تنش با ترکیه تبدیل به درگیری نظامی احتمالی با مجموعه ای از کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی شود.

از این رو مقامات روسیه ترجیح دادند به جای این اقدام راه دیگر یعنی "تنبیه اقتصادی" آنکارا را برگزینند، و به شیوه ای عمل کنند که غرب در مقابل روسیه و در مواجهه با بحران اوکراین عمل کرده است و روس ها در ماه های اخیر از این رفتار غرب تحت عناوین مختلف انتقاد کرده و آن را روشی مرسوم و منسوخ و مغایر با اصول بین المللی دانسته اند.

واقعیت این است که وقتی اهرم های اقتصادی موثر در کار باشد کشورها ترجیح داده و می دهند که از آنها استفاده کننده و برای تنبیه کشور دیگر و یا تحمیل نظرات و دیدگاه های خود به کشور های دیگر از این اهرم ها بهره جویند و این یکی از متداول ترین روش های دیپلماسی در تاریخ روابط بین الملل بوده است.

روس ها اما در موضوع بحران اوکراین به دلیل اینکه خود قربانی این روش شده بودند ، آن را محکوم دانسته و از آن انتقاد می کردند تا اینکه خود در موقعیتی قرار گرفتند که مجبور شدند همان شیوه را روی یک کشور فرودست اعمال کنند و حالا همین کار را کرده اند.
 
دولت ها با وجودی که تلاش و تاکید دارند مواضع خود را اصولی و غیر قابل تغییر نشان دهند اما بسته به شرایط و اقتضای منافع ملی، ادبیات مختلف و روش های متفاوتی را در پیش می گیرند و این ذات و اقتضای سیاست به ویژه در عرصه بین الملل بوده است.

رفتارهای دوگانه و یک بام و دوهوا کمابیش از سوی همه کشورها اعمال می شود، چون آنچه به رفتارهای کشورها سمت و جهت می دهد نه اصول غیر قابل تغییر اخلاقی و انسانی بلکه منافع اقتصادی در جهانی متغیر است که تعریف آن برای تصمیم گیران سیاسی کشورها بسته به موقعیت و شرایط ممکن است دستخوش تغییر شود.

روس ها امروز در رابطه خود با ترکیه از همان ابزار و روش  استفاده کرده اند که غرب با این کشور و بر سر بحران اوکراین به کار بست و انتقاد روس ها را برانگیخت و این نه از عجایب و لطایف روزگار بلکه ذات و ماهیت سیاست بین المللی است. می ماند توجیهی برای توضیح دیپلماتیک این تناقض که به احتمال فراوان دستگاه دیپلماسی روسیه برای آن نیز باید چاره ای اندیشیده باشد.

بلومبرگ:

شرکت توتال یکی از شرکت های نفتی است که مذاکرات نفتی گسترده ای با ایران انجام داده و شرکت انی هم مایل به سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران است. شرکت هایی مانند شل، توتال و لوک اویل هم اعلام کرده اند مایل هستند در بخش های تخصصی در صنعت نفت ایران و توسعه آن همکاری کنند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بزرگان نفتی جهان در راه ایران
بلومبرگ نوشت: همزمان با شروع پروژه هایی به ارزش چند میلیارد دلار در بخش نفت ایران، بزرگان نفتی جهان در کشور صف بسته اند.

به گزارش «انتخاب»، همزمان با شروع پروژه های عظیم نفتی در ایران به ارزش سی میلیارد دلار، بزرگان نفتی جهان مانند توتال، رویال داچ شل و لوک اویل به همراه دیگر شرکت های بین المللی نفتی برای مشارکت در پروژه های نفت و گاز طبیعی ایران که دارنده چهارمین ذخایر بزرگ انرژی در جهان است تلاش می کنند.

شرکت توتال یکی از شرکت های نفتی است که مذاکرات نفتی گسترده ای با ایران انجام داده و شرکت انی هم مایل به سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران است. شرکت هایی مانند شل، توتال و لوک اویل هم اعلام کرده اند مایل هستند در بخش های تخصصی در صنعت نفت ایران و توسعه آن همکاری کنند.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران هم گفته است شرکت های اروپایی و آسیایی مایل به همکاری و سرمایه گذاری در بخش نفت ایران هستند.

ایران در کنفرانسی دو روزه در تهران هفتاد پروژه در بخش نفت و گاز طبیعی خود ارائه کرد که ارزش آنها بیش از سی میلیارد دلار است. قرار است همه تحریم های اقتصادی و بانکی علیه ایران در اولین هفته ژانویه لغو شود. این تحریم ها ایران را در بخش تولید انرژی فلج کرده بودند.

«استفان میشل» رئیس بخش اکتشافات نفتی در شرکت توتال گفت ما علاقمند هستیم بعد از رفع تحریم ها علیه ایران به این کشور بازگردیم. وی افزود ما مدت های طولانی در ایران حضور داشته ایم و حوزه های خاص صنعت نفت ایران را می شناسیم.

ایران امیدوار است با دیگر اعضای کشورهای صادرکننده نفت یعنی اوپک درباره افزایش میزان تولید و صادرات نفت خود به توافق برسد.

معاون وزیر نفت ایران گفته است این کشور می تواند ماه مارس یا آوریل اولین قرارداد توسعه صنعت نفت خود را با شرکت های نفتی امضا کند. ایران قراردادهای بیست ساله را برای همکاری با شرکت های بین المللی نفتی ارائه کرده است. وی گفت شرکت های خارجی در گام بعدی باید بعد از انجام بررسی های لازم، شرکای داخلی خود را از میان شرکت های ایرانی انتخاب کنند. شرکت های خارجی برای فعالیت در بخش نفت ایران باید شرکایی را از میان شرکت های داخلی ایران انتخاب کنند و بر اساس قراردادها بیش از نیمی از فعالیت های مربوط به کارهای مهندسی و ایجاد زیرساخت های هر پروژه توسط شرکت های ایرانی انجام خواهد شد.

ایران پنجاه و دو طرح برای کشف و توسعه حوزه های گازی و همچنین هجده طرح ترکیبی برای توسعه حوزه های انرژی خود ارائه کرده است.

میزان صادرات نفت ایران در سال دو هزار و شش در پی اعمال تحریم ها، از روزانه دو میلیون و ششصد هزار بشکه به یک میلیون و چهارصد هزار بشکه رسید. تحریم های آمریکا علیه ایران باعث شده بود این کشور تنها بتواند روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت خام به کشورهایی مانند چین، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه و تایوان بفروشد.

سیطره بر آسمان شام؛
اس-400 با داشتن قابلیت 3 مدل موشک دوربرد (40N6)، دوربرد (48N6)، و موشک‌های با برد متوسط (9M96) قادر به پوشش کل عملکرد مورد نیاز است. یک گردان معمولی اس- 400 از دست‌کم هشت سکوی پرتاب با 32 موشک و یک پست فرماندهی سیار تشکیل شده‌است.
گروه بین‌الملل مشرق - سامانه فوق پیشرفته اس-400 (که ناتو آن را با نام "تریامف" (پیروزی) و نام اختصاری SA-21 می‌شناسد)، یک سامانه ضد جنگنده و ضد موشکی است که که توسط "مرکز طراحی الماس" (Almaz Central Design) طراحی شده و به عنوان مدل ارتقاء یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. این سامانه قدرتمند، توان ردگیری تمامی جنگ‌افزارهای هوایی اعم از جنگنده‌های نسل پنجم و موشک‌های بالستیک و کروز تا برد 250 مایل را داراست. هم اکنون سامانه اس-400 در 30 مایلی مرز سوریه با ترکیه استقرار یافته است. استقرار این سامانه در پایگاه هوایی "حمیمیم" در نزدیکی "لاذقیه" می‌تواند پوشش کامل و مناسب پدافند هوایی را در این منطقه ایجاد کند.


روسیه سامانه دفاع هوایی اس 400 را در سوریه مستقر کرد


اس-400 با داشتن قابلیت 3 مدل موشک دوربرد (40N6)، دوربرد (48N6)، و موشک‌های با برد متوسط (9M96) قادر به پوشش کل عملکرد مورد نیاز است. یک گردان معمولی اس- 400 از دست‌کم هشت سکوی پرتاب با 32 موشک و یک پست فرماندهی سیار تشکیل شده‌است. به نوشته "نووستی"، مجموعه پدافند موشکی ‌اس - 400 تنها دارای یک نقص است: مغز الکترونیک آن قدیمی شده است. اما از سایر جوانب برتر از سامانه دفاع موشکی "پاتریوت" آمریکاست: برد مؤثر آن 400 کیلومتر است در برابر 30 کیلومتر پاتریوت، ارتفاع اصابت به هدف تا 30 کیلومتر در برابر 24 کیلومتر، مساحت پوشش‌دهی هدف 500 کیلومتر مربع در برابر 150 کیلومتر مربع.

استقرار سامانه اس-400 در سوریه

علاوه بر این، به گفته "کنستانتین سیفکوف" -کارشناس دفاعی-  در گفتگو با "رادیو اسپوتنیک" روسیه، این سامانه تنها سامانه دفاعی پیچیده در دنیاست که قادر به هدف‌‌گیری اهدافی است که بر فراز افق قرار دارند. اس 400 همچنین در عرصه جنگ الکترونیک هم توان بازداری بسیار بالایی دارد.



روسیه سامانه دفاع هوایی اس 400 را در سوریه مستقر کرد

اس 400 مستقر در لاذقیه تا شعاع 400 کیلومتر را پوشش می‌دهد

در یک کلام، می‌توان اس 400 را بهترین سامانه دفاعی دانست که روسیه در زرادخانه تسلیحاتی خود دارد. این سامانه تحت پشتیبانی مدل دریایی اس-300 موسوم به "اس-300 فورت (ناتو آن را با نام S-A-N 6 می‌شناسد) قرار داد که توسط رزمناور موسکوآ حمل می‌شود و در نزدیکی ساحل لاذقیه جهت هر گونه حمایت از اس 400 واقع شده است. مدل S-300F امکان نصب بر روی کشتی‌ها را دارد و در سال 1984 ساخته شد. این مدل در اصل موشک متناسب با نیازهای نیروی دریایی روسیه بود که از سیستم پرتاب 5V55RM استفاده می‌کند. سرعت آن 4680 کیلومتر در ساعت است و می‌تواند کلاهکی به اندازه کلاهک مدل "اس 300 پی" ولی با بردی دو برابر (حدود 90 کیلومتر) را با خود حمل کند. بیشینه سرعت آن 6120 کیلومتر در ساعت و طول خود موشک با کلاهک 25.7 متر است. کمترین برد آن 7 کیلومتر و سقف پروازش25   کیلومتر است و با سوخت جامد نیروی پیشرانش را تأمین می‌کند.
روسیه سامانه دفاع هوایی اس 400 را در سوریه بکار گرفت

رزمناو "موسکوا": حامل موشک‌های کروز روسیه و سامانه اس 300


"دِیو ماجومدار" -کارشناس دفاعی" در گزارش خود برای "نشنال اینترست" نوشت: سامانه دریایی اس 300 یک سامانه بسیار تواناست که شباهت بسیاری به اس 400 دارد اما نه از حیث قدرت. اس 300 اف، دارای یک سیستم راداری معروف به "ریف-ام" است که می‌تواند در یک زمان 6 هدف (با شلیک حداکثر 12 موشک بطور همزمان) تا برد 95 مایل در ارتفاع 90 هزار پایی را شناسای و به آنها حمله کند.


سه‌شنبه هفته گذشته بود که جنگنده سوخو 24 روسیه توسط جنگنده اف-16 ترکیه به بهانه ورود به حریم هوایی این کشور مورد حمله قرار گرفت و منهدم شد. خلبان روسی این جنگنده مدعی است که وی به هیچ عنوان حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده و اساسا هیچگونه پیام اخطاری قبل از حمله جنگده ترک دریافت نکرده است.

روسیه سامانه دفاع هوایی اس 400 را در سوریه مستقر کرد
جنگنده سوخو 24 روسیه برای عملیات در سوریه به منظور حمایت از دولت قانونی بشار اسد در مقابل تروریسم داعش و گروه‌های تروریستی دیگر مورد استفاده قرار گرفته بود. "رجب طیب اردوغان" -رییس جمهور ترکیه- از ابراز هرگونه عذرخواهی اجتناب نمود و "ولادیمیر پوتین" -رییس جمهور روسیه- این اقدام ترکیه را پس از حمایت مزورانه این کشور، "خنجر از پشت" نامید. پوتین، اخیرا اس 400 را در سوریه علیه جنگنده‌های ترکیه مستقر کرد و ترکیه که این عمل را همتراز با "تجاوز" خوانده، اخطار داده که در صورت بروز حمله علیه جنگنده‌های خود واکنش نشان خواهد داد. وی، در پاسخ به سوال خبرنگار سی ان ان در این رابطه گفته است: "ما در قضیه جنگنده روسی از تمامیت ارضی خود دفاع کردیم و اگر یک جنگنده ترک بر اثر حمله روس‌ها بر خاک سوریه بیافتد، قطع یقین واکنش نشان خواهیم داد".


00:00 01:06 01:06

spaceplay / pause

qunload | stop

ffullscreen

shift + slower / faster

volume

mmute

seek

 . seek to previous

126 seek to 10%, 20% … 60%


لحظه استقرار اس 400 در سوریه


 در حالی که ترکیه مدعی است که به مدت 10 دقیقه به خلبان روس اخطار داده، "کنستانتین موراخین" -خلبان جنگنده سوخو 24- مدعی است که در زمان پرواز از سوی وی تخطی به تمامیت ارضی ترکیه صورت نگرفته و او به خوبی از فراز آسمان نقطه مرزی ترکیه را زیر نظر داشته است. او در گفتگو با راشا تودی مدعی شده که بدون هرگونه اخطار از سوی ارتش ترکیه بطور ناگهانی مورد حمله اف 16 قرار گرفت.

روسیه سامانه دفاع هوایی اس 400 را در سوریه مستقر کرد

"کنستانتین موراختین" کمک‌خلبان نجات یافته سوخو 24


از سوی دیگر دولت سوریه که زخم‌خورده اقدامات ترکیه و دیگر شرکایش در تحریک و تجهیز گروه‌های تروریستی است و طبق آمار سازمان ملل در طی 4 سال گذشته شاهد مرگ 250 هزار نفر و یک میلیون زخمی و معلول از مردم خود بود، به شدت از این اقدام روسیه استقبال کرده است.

روسیه سامانه دفاع هوایی اس 400 را در سوریه مستقر کرد

اعتراض یک شهروند روس در مقابل سفارت ترکیه

«سرگئی لاوروف» -وزیر خارجه روسیه- اخیرا اعلام کرد که دولت و ملت روسیه هیچ تمایلی برای ورود به جنگ با ترکیه ندارند اما اقدامات ترکیه، یک حرکت از پیش تعیین شده بود و قطع یقین تبعاتی را در پی خواهد داشت.

به نظر می‌رسد که اردوغان با همه قلدری‌گری که نشان می‌دهد از اقدام تلافی‌جویانه روسیه احساس وحشت کرده چرا که اردوغان در بیانات اخیر خود که خواستار صلح، گفتگو، و دیپلماسی است و داود اوغلو نیز ابراز داشته که ارتش ترکیه به هیچ عنوان از ملیت جنگنده مورد حمله خبر نداشته است.
نیک دو لانیراگا، سر دبیر مجله دفاعی «آی اچ اس جین» معتقد است که روسیه با استقرار اس-400 توان بالای دفاعی خود در سوریه را به رخ همگان کشیده و به نظر می‌رسد که در روزهای آینده شاهد تنش‌های بیشتری باشیم. روسیه در موضعی کاملا قدرتمندان اعلام کرده که به هیچ وجه این «خنجر زدن از پشت» را فراموش نمی‌کند و ترکیه قطعا تاوان این عملش را خواهد پرداخت.

سرگئی رودوفسکی -فرمانده اداره عملیات ستاد کل ارتش روسیه- اعلام کرده است که تمامی همکاری‌های نظامی با ترکیه منع گردید و اقدامات امنیتی به شدت بالا می‌رود. وی ادامه داد: «اولا، کوچکترین حرکت جنگنده‌های ترکیه‌ای زیر نظر خواهد بود. ثانیا، امنیت کامل هوایی با وجود رزمناو حامل اس 300 اف برقرار خواهد گردید و هر گونه حرکت مشکوکی مورد حمله قرار خواهد گرفت.»

پایگاه نشنال اینترست معتقد است که با وجود چنین سامانه دفاعی قدرتمندی فقط جنگنده‌های اف 22، اف 35، و بی 2 آمریکا قادر به انجام عملیات خواهند بود. اما اس-400 به قویا دایره فعالیت هوایی آمریکا و ترکیه در سوریه را محدود خواهد کرد.

جنجال در عربستان سعودی به خاطر پرچم ایران (+عکس)

یکی از روحانیون سعودی به نام بدر العامر هم گفت: اگر این خبر صحت داشته باشد باید تابعیت سعودی او لغو شود و سفارت ایران وی را به عنوان شهروند یا پناهجو بپذیرد.اقدام یک دانشجوی بورسیه سعودی در برافراشتن پرچم ایران در مراسمی در آمریکا، با خشم شماری از کاربران سعودی در اینترنت روبه رو شد.

به گزارش عصرایران، شماری از رسانه های اینترنتی سعودی گزارش دادند: یک دانشجوی بورسیه عربستان سعودی در آمریکا در همایش دانشجویان خارجی پرچم ایران را در دست گرفته بود و این اقدام باعث خشم و عصبانیت گسترده ای در میان شماری از کاربران اینترنتی سعودی شده است.
این دانشجو ابراهیم القمبر از استان شیعه نشین القطیف در شرق عربستان سعودی است.
انتقادات به این اقدام این جوان سعودی در هشتگی با عنوان " بورسیه سعودی پرچم ایران را در دست دارد" گسترش یافته است.
برخی از افراد نیز او را به خیانت متهم کرده و گفته اند که نباید این خیانت را به تمامی مردم شیعه سعودی تعمیم داد.
یکی دیگر از کاربران سعودی هم نوشت: اگر یک سنی مذهب پرچم داعش را در دست می گرفت در صدر خبرها قرار می گرفت و لیبرال ها بر صورت خود می زدند.
یکی از روحانیون سعودی به نام بدر العامر هم گفت: اگر این خبر صحت داشته باشد باید تابعیت سعودی او لغو شود و سفارت ایران وی را به عنوان شهروند یا پناهجو بپذیرد.هنوز رسانه ها درباره واکنش این دانشجوی بورسیه سعودی و اظهار نظر چهره های رسانه ای شیعیان عربستان سعودی مطلبی منتشر نکرده اند.
سایت های سعودی تصویر این دختر ژاپنی را با استفاده از فتوشاپ حذف کرده اند
سایت های سعودی تصویر این دختر ژاپنی را با استفاده از فتوشاپ حذف کرده اند
سایت های سعودی تصویر این دختر ژاپنی را با استفاده از فتوشاپ حذف کرده اند
سایت های سعودی تصویر این دختر ژاپنی را با استفاده از فتوشاپ حذف کرده اند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد