سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نارضایتی از نحوه آموزش در مدارس خوزستان

کارون پرس؛ مردم خوزستان نگران دانش آموزان خود هستند.
  

سرویس شهری؛ درحالی دو ماه از شروع مدارس در سال تحصیلی جاری می گذرد که قاطبه والدین دانش آموزان از نحوه آموزش و تدریس در مدارس این استان و بخصوص در مقطع ابتدایی، ابراز گلایه و شکایت دارند.

یک ولی و پدر دانش آموز به خبرنگار کارون پرس از نحوه تحصیل فرزند خود می گوید و ادامه داد: فکر نکنم مدیران رده بالای اداره آموزش و پرورش خوزستان فرزند خردسال و دانش آموز ابتدایی داشته باشد، چراکه اگر دانش آموز ابتدایی در خانه داشتند متوجه این موضوع می شدند که شیوه های جدید تحصیل و تدریس در مدارس شهر اهواز هیچ نسبتی با درس خواندن ندارد.

این ولی دانش آموز گفت: کافی است یکی از مدیران آموزش و پرورش به مدت یک هفته مهمان منزل بنده باشد تا چگونگی درس خواندن به دانش آموز بنده را در منزل و در طول حضور در دبستان مشاهده کند تا بلکه با این نحوه از حضور ملموس در بین دانش آموزان و خانواده ها متوجه این موضوع بشوند که شیوه تحصیل و تدریس در مدارس شهر اهواز هیچ منفعتی برای خانواده ها و آینده این بچه ها ندارد.

وی گفت: بطور مثال بنده به همراه خانواده ام در طول روز باید تقسیم کار کنیم که هرکدام از اعضای خانواده به یک کافی نت و یک کتاب فروشی سربزنیم تا هرکدام برای تهیه به قول معلمان، طرح ها و پروژه های تحقیقاتی را آماده کنیم و چند نفر از اعضای خانواده هم در کتابخانه های شهر پخش شوند و مامور شوند تا کتابهای کمک درسی دستور داده شده از طرف مدرسه و معلم را تهیه کنند.

این پدر دانش آموز، افزود: من نمی دانم سن مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و اهواز چقدر است و یا اینکه مگر در مدارس همین استان و کشور درس نخوانده اند؛ اگر چنین است برای مردم گزارش کنند که معلمان این آقایان در طول دوران تحصیل چقدر طرح و پروژه تحقیقاتی خواسته است.

وی اضافه کرد: مدیران استان خوزستان باید این نکته را بدانند که حجم وسیعی از حقوق پدرخانواده باید خرج هزینه های تحصیلی فقط یک دانش آموز داخل خانواده شود و در پایان این پرداخت ها، پولی برای پرداخت قبوض آب و برق و گاز نمی ماند و بخدا ترسمان از این جهت است که بخاطر خرج تراشی های مدرسه فرزندمان، انشعاب آب و برق و گاز منزل، قطع شود.

وی گفت: اگر مسئولان درجه اول کشور وجود شبکه های اجتماعی متصل به تلفن همراه را ناسالم اعلام می کنند چرا این روزها، همه تکالیف مدرسه فرزندان ما از طریق این شبکه های اجتماعی انجام می شود تا والدین مجبور شوند برای فرزندان خود، گوشی های گران قیمت تهیه کنند.

وی افزود: از وزیر آموزش و پرورش می خواهیم تا چند بارزس برای نظارت بر چگونگی تدریس و تحصیل دانش آموزان خوزستانی به این استان اعزام کند تا شاید گزارش این بازرسان کمی از معضلات و مشکلات خانواده های خوزستانی را کم کند.

این ولی دانش آموز، در پایان عنوان کرد: نگرانی خانواده ها وقتی بیشتر می شود که مدیران آموزش و پرورش نمی دانند که چه حجمی از وقت بچه های ما باید صرف کلاس های تقویتی شود و خانواده ها چقدر پول باید برای این کلاس های تقویتی پرداخت کنند.

   
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد