سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

چرا پوتین ابتدا به دیدار روحانی نرفت؟
سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۸
پوتین دراقدامی بی‌سابقه ازفرودگاه مهرآباد مستقیمابه دیدار رهبر انقلاب رفت.
چرا پوتین ابتدا به دیدار روحانی نرفت؟
گروه سیاسی افکارخبر،این برای اولین بار است که رئیس‌جمهور کشوری خارج ازتشریفات دپیلماتیک مستقیما از فرودگاه به دیدار رهبرمعظم انقلاب می‌رود.
شنیده ها حاکیست تیم برنامه ریزی کننده دیدار رئیس جمهور روسیه با همراهی حسن روحانی در دیدار با رهبر انقلاب، مخالفت نموده است.
تمامی مسیر های حرکت ولادیمیر پوتین در تهران را تیم حفاظت ریاست جمهوری روسیه تعیین نموده اند.
این در حالیست که تیم تشریفات ریاست جمهوری برنامه ای دیگر را برای استقبال از پوتین در نظر گرفته بود که طبق آن قرار بود در ابتدا پوتین با روحانی دیدار کند که پوتین دیدار با رهبری را در اولویت برنامه خود قرار داد.
کد مطلب: 467475

مذاکره سردار سلیمانی با پوتین

نماینده ای از ایران رفت، حاج قاسم به پوتین گفته بود تهدیدات جهانی و منطقه‌ای‌ ات را بگو که پوتین مسایلی را برشمرد ولی حاج قاسم به رئیس‌جمهور روسیه گفت: تهدید اصلی شما ۱۶ هزار چچنی است که در سوریه و عراق هستند و می‌توانند با سی میلیون مسلمان برایتان مشکل ایجاد کنند، به کشور شما بر می‌گردند و تهدید جدی برای قفقاز خواهند بود که پوتین هم قبول کرد و روسیه در طرح جمهوری اسلامی برای جلوگیری از برگشت این جنایتکاران وارد شد.
مذاکره سردار سلیمانی با پوتین
به گزارش افکارخبر، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت گفت: برای نفوذ دو طرف ماجرا باید وجود داشته باشند و به تعبیر کسینجر جهان به سمت تقابل دو قطب آمریکا و اسلام از ایران پیش می‌رود.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۳۷ سال است امر نفوذ به عنوان دستورالعمل قطعی روی میز آمریکا بوده، هست و خواهد بود گفت: سه حوزه وجود دارد که در هر حوزه آمریکا دستورالعمل نفوذ مجزایی دارد.

زاکانی بدترین حوزه نفوذ را حوزه تغیر ایمان و اعتقاد مردم دانست و اظهار داشت: اگر این اتفاق بیافتد مسیر غیرقابل بازگشت است.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی حوزه بعدی را نفوذ در حوزه سیاسی است عنوان کرد و گفت: بارزترین آن معطوف به مسولان کشور است و وخیم ترین بخش نفوذ سیاسی روی کارآمدن مسئولانی است که دشمن می‌خواهد و نمونه بارز آن بنی صدر بود.

وی با بیان اینکه حوزه بعدی نفوذ، ایجاد پتانسیل برای فعالیت عامل نفوذ در کشور است اظهار داشت: سال ۷۹ تاجبخش گفت که از طرف بنیاد سوروس مامور شده تا با ایجاد NGO هایی مردم را از نظام دور کند.

زاکانی ادامه داد: بدترین راه نفوذ مسئولانی هستند که دلداده بیگانگان باشند ولی بگویند به دنبال حق مردمند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گروهای تکفیری در منطقه را نماد اسلام آمریکایی خواند و ادامه داد: در سال ۸۳ سازمان مدیریت وقت کتابی چاپ کرد که مبانی نظری برنامه چهارم در آن تنظیم شده بود و از تمام باورهای اعتقادی و اسلامی و انقلابی عبور کرده و خیلی صریح اعلام کرده بود که باید با آمریکا رابطه برقرار شود و در حالت تخاصم با آمریکا و اسراییل مشکلات کشور حل نمی شود.

رئیس کمیسیون برجام مجلس ادامه داد: ما این موضوع را در مجلس بررسی و تعجب کردیم، امروز هم باید هوشیار باشیم تا برجام خودش دروازه‌ای برای سرعت نفوذ بیشتر نشود.

زاکانی با اشاره به موضوع خبرنگاران بازداشتی در هفته های اخیر توسط وزارت اطلاعات گفت: اطلاعاتی که به ما در مورد بازداشت خبرنگاران داده شد حاکی از وضعیت بد این پرونده بود، هفته پیش برادران اطلاعات سپاه آمدند و شبکه‌ها و اسناد را نشان دادند، برادران اطلاعات سپاه سه سال بر روی این موضوع کار کردند و جلوی بسیاری را گرفتند و این افرادی که جدیداً دستگیر شدند سرشاخه‌هایی بودند که به حسابشان پول واریز می‌شد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه بازداشت شدگان با حکم دستگاه قضایی و با دستور قاضی دستگیر شدند تاکید کرد: یکی از ابعاد ثبات امنیت به دلیل وجود دشمنان زیاد پوشش دوگانه اطلاعاتی در کشور است، اطلاعات سپاه هم چارچوب قانونی مصوبی دارد که به عنوان ضابط دستگاه قضایی و سیستم موازی اطلاعاتی کشور فعالیت می‌کند و به هم کمک می‌کنند و اقدامی که سپاه انجام داد شفاف و قانونی است.

وی در ادامه اظهار داشت: در داخل کشور عناصری نگران و دلواپس نام گرفتند که می‌گویند از پس برجام ممکن است خطراتی برای ایران حاصل شود لذا دقت شود با کسی مذاکره می‌کنیم که دشمن است و باید حواسمان را جمع کنیم؛ آمریکا و طرف‌های مقابل نیز تاکید کردند که ما با ایران به عنوان دشمن مذاکره می‌کنیم.

رئیس کمیسیون برجام مجلس اقدامات انجام شده ایران در برجام را اقداماتی روشن و قابل لمس عنوان کرد و تاکید کرد: برخلاف ما اقدامات دشمن اصلا محسوس و روشن نیست و این نگران کننده است، نگرانی امری عاقلانه است و اگر کسی نگران نبود و بیدار نشد باید به او سوءظن داشت.

زاکانی تصریح کرد: برجام اشکالات متعددی دارد و اگر دقت‌های رهبری در آن لحاظ نشود منشا آسیب جدی به کشور خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دوم اذر سال۶۷ امام فرمود اگر از مسئولان کسی باشد که فکر کند آمریکا و شوروی ما را آرام خواهند گذاشت اوج ساده اندیشی است، ما در میدانی وارد شدیم که آمریکا و شوروی جهان را برای خود تقسیم کرده بودند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از سال ۷۰ و پس از فروپاشی شوروی تا ۸۸ اسلام را به عنوان دشمن در مقابل خود قرار داده بودند گفت: آنها در سال ۸۸ دیدند منفورترین کشور نزد اذهان مردم دنیا آمریکاست،بعد در سوریه مسلمانان را به جان هم انداختند و برنامه داشتند تا این آدمخوارها به ایران هم بیایند.

زاکانی افزود: با این شرایط روسیه و چین هم‌پیمان شدند و به ما پیغام دادند که یا با ما هستید یا با آمریکایی‌ها اما تدبیر انقلاب به گونه‌ای شد که آنها وارد تدابیر ایران شدند.

« نماینده ای از ایران رفت، حاج قاسم به پوتین گفته بود تهدیدات جهانی و منطقه‌ای‌ ات را بگو که پوتین مسایلی را برشمرد ولی حاج قاسم به رئیس‌جمهور روسیه گفت: تهدید اصلی شما ۱۶ هزار چچنی است که در سوریه و عراق هستند و می‌توانند با سی میلیون مسلمان برایتان مشکل ایجاد کنند، به کشور شما بر می‌گردند و تهدید جدی برای قفقاز خواهند بود که پوتین هم قبول کرد و روسیه در طرح جمهوری اسلامی برای جلوگیری از برگشت این جنایتکاران وارد شد».

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه اقدام خلاف و بد در هر جناحی بد است و اگر اصولگرایی خلافی انجام داد باید دو برابر با او برخورد کرد به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: مجلس برجام را تایید نکرد، اگر بنا بود تایید کند باید طرحی می‌آمد و برجام را در زمینه آن تصویب می‌کرد، ما قوانینی را تایید کردیم که اجرای برجام در مسیر درست حرکت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که ما یاد نگرفتیم در کشور با هم درست کار کنیم تصریح کرد: دولت و مجلس یاد نگرفته‌اند سر مصالح کشور و مردم باهم رقابت نکنند، ما در برجام به دنبال این بودیم به دولت کمک کنیم اما در دولت می‌گفتند شما با مخالفید، می‌گفتیم شما دارید تعهدات بلند مدت را قبول می‌کنید؛ نهایتاً این دولت ۶ سال می‌ماند.

زاکانی با ابراز تاسف نسبت به اینکه در داخل مجلس برخی با دولت همراهی کردند و اگر اینگونه نبود می‌شد شروط سخت تری گذاشت تا آمریکا دنبال ما بدود نه ما دنبال آمریکا بیان داشت: چیزی که خیلی می‌تواند به جامعه ما کمک کند صداقت است و همه باید آن را رعایت کنند.

رئیس کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روزی که برجام دست ما رسید واکاوی اساسی را نکرده بودیم و دیدیم که اشکالاتی دارد و در کمیسیون تخصصی بررسی کردیم و گفتیم این اشکالات وجود دارد که پاسخی برای آن نداشتند. به ما می‌گفتند خیلی در برجام دقیق نشوید چون اشکالاتش در می‌آید و آمریکایی‌ها می‌فهمند و به ما ضربه می‌زنند که من متحیر ماندم.

زاکانی یکی از اشتباهات گذشته مسئولان را کتمان کاری عنوان کرد و گفت: مسئولان شورای امنیت آمدند و گفتند ما در جریان برجام نبودیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص خبرهای جمع کردن سانتریفیوژها و تکذیبش توسط تیم هسته‌ای گفت: آن‌روز هم عده‌ای می‌خواهند حرف درست را به مردم نزنند و اگر دارید این را انجام می‌دهید خب به مردم بگویید.

زاکانی در پاسخ به سوالی در مورد حصر نیز بیان کرد: حصر صورتی از مقابله با تخلف است و مراجع آن کاملا معلوم است. با توجه با شرایطی که این افراد در سال ۸۸ رقم زدند و هنوز حاضر نیستند بگویند دروغ گفتیم و عناصرشان که به مجلس می آیند نیز آن را قبول ندارند و تا امروز بر خطای خود ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: اشکال دوم افرادی بودند که مابه ازای قانون شکنی و فراخوان هایشان خونهایی ریخته شد و به نظام ضربه زدند، لذا این افراد مسئول این خون‌ها و ضربه به انقلاب و ایجاد امید در دشمن هستند. اینها در زمینه تحریم اقتصادی مسئولند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی رافت اسلامی بابت خدمات قدیم و جلوگیری از بروز فتنه جدید را دو عاملی دانست که سران فتنه را در حصر نگه داشته و گفت: این افراد اگر به دادگاه بروند احکام سنگینی خواهند داشت، عده‌ای که به دنبال رفع حصر هستند و می‌گویند دادگاه برگزار شود یا ساده هستند یا به دنبال ایجاد فتنه جدید یعد از دادگاه هستند.

زاکانی ادامه داد: تنها دلیل کروبی برای بروز تقلب این بود که می‌گفت قبلا چهار میلیون رای آوردم و الان سیصدهزارتا، موسوی هم می‌گفت من این موضع را می‌گیرم تا این سیزده میلیون نفر از من عبور نکنند.

نماینده مردم تهران گفت: صبح بیست و سوم خرداد سیدمحمدخاتمی به من زنگ زد و گفت می‌خواهیم با سید حسن و میرحسین موسوی بیاییم و ما سه نفر معتقدیم تقلب شده و هاشمی گفت موسوی صراحتا اعلام کرده که قانون را قبول نداریم؛ هاشمی چیزی گفت که ما متحیر شدیم.

زاکانی ادامه داد: مسئول ستاد موسوی به آقا گفت در انتخابات تقلب نشده و از صندوق‌ها چیزی در نمی‌‌آید و معتقدیم از قبل انتخابات تقلب شده و پول های غیرقانونی خرج کردند؛ اگر اینطور باشد این وام هایی که الان هم برای انتخابات آتی می‌دهند محل اشکال است.
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی انتخابات آینده را انتخاباتی حساس دانست و هشدار داد: افرادی دارند تخم و نطفه آشوب را می‌پرورانند.
زاکانی در پاسخ به سوالی در خصوص حضور سپاه در اقتصاد خاطرنشان کرد: سپاه بعد از جنگ از امکانات خود در جهت کمک به دولت و سازندگی توسط قرارگاه سازندگی استفاده کرد،به گونه‌ای که پروژه های ملی را برای دولت انجام می‌دادند و بعد پولش را می‌گرفتند و این بهترین حالت برای دولت‌ها بود.
وی افزود: اگر پروژه‌ای باشد که متن جامعه و قرارگاه خاتم بتوانند آن را انجام دهند اولویت با متن جامعه است ولی وقتی کسی نیست پروژه ای را انجام دهد و دولت هم پول ندارد و پروژه ملی است قرارگاه وارد میشود و گره ها را باز می‌کند.

کیف اتمی همراه پوتین در تهران+عکس
سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۰
مرجع : خبرگزاری ایسنا
رییس‌جمهور روسیه با کیف معروف اتمی خود که طبق روال همیشگی در سفرهای خارجی‌ همراهش است به ایران سفر کرده است.
به گزارش افکارخبر، کیف اتمی همه جا در اختیار رییس‌جمهور روسیه است و توسط یکی از همراهان وی حمل می‌شود.

در کیف یا چمدان اتمی داده‌های رمزی و سری لازم برای صدور فرمان حمله یا به کارگیری تسلیحات هسته‌ای توسط رییس‌جمهور کشورهای ایالات متحد آمریکا، فرانسه و روسیه نگهداری می‌شود.

این چمدان هسته‌ای در بحران موشکی کوبا در دهه ۱۹۶۰ میلادی، بخاطر نگرانی جان اف کندی، رییس‌جمهور آمریکا در رابطه با توانایی نسبتاً مطلق صدور فرمان حمله، توسط رییس ستاد مشترک سه قوا طراحی شد تا اولاً: رییس‌جمهور مملکت هر زمان و بدون تلف شدن وقت بتواند فرمان حمله یا دفاع با تسلیحات هسته‌ای را صادر کند (به‌علاوه یک نفر دوم که بیش از سه جانشین دارد) و دوما: امرای ارشد ارتش نتوانند سرخود عمل کرده و عامل جنگ هسته‌ای بشوند. در محافل آمریکایی این چمدان را «توپ فوتبال هسته‌ای» یا «کیف مدرسه اضطراری رییس‌جمهور» می‌نامند.

روس‌ها سه چمدان موازی دارند. چمدان‌ها «چگت» نام دارند. اولی در دست رییس‌جمهور، دومی در دست رییس ستاد مشترک سه قوا و سومی در اختیار وزیر دفاع قرار دارد. این سری چمدان بخشی از سیستم ارتباطات و فرماندهی کل ارتش روسیه «کازبک» است. این نام از نام سیگار برگ مورد علاقه استالین گرفته شده است. روس‌ها باید الزاماً سه نفره و پشت سر هم فرمان حمله را صادر کنند.

در رابطه با سیستم فرانسه هنوز اطلاعات مفیدی در دست نیست و حقیقت موجودیت چنین چمدانی در بریتانیا، خود سری محسوب می‌شود.



در این چمدان وسایل ارتباط کاملاً امن با یک ماهواره بخصوص، نقشه‌های کشورهای مختلف، سناریوهای مختلف جنگی، آمار احتمالی تلفات در منطقه مورد هدف، رمزهای صدور مجوز حمله و برخی اسرار دیگر جای داده شده‌اند. محتوی چمدان‌های سه کشور نامبرده تفاوت چندانی ندارند.


  
محل اقامت پوتین و همراهانش+تصاویر
چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۰۰
مرجع : تابناک
سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در حالی در تهران آغاز بکار کرد که بحث اقامت و اسکان وزرا و دیپلمات های کشورهای شرکت کننده یکی از مهمترین ارکان برگزاری و تشریفات این اجلاس به شمار می رود.

 

به گزارش افکارخبر، این اجلاس با حضور ٩ رئیس دولت و به ریاست حسن روحانی، ریاست رئیس جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد که در راس آن حضور پوتین رییس جمهور روسیه و همراهان دیپلماتش یکی از مهمترین اتفاقات رخ داده در عرصه سیاست جهانی قلمداد می شود.

محل اقامت
 از حواشی در خور توجه این اجلاس جهانی اسکان و اقامت فرستاده ویژه پوتین، وزیر انرژی، وزیر بهداشت، معاون وزیر دارایی، معاون نخست وزیر و رییس بزرگترین شرکت نفتی و شریک تجاری رییس جمهور روسیه در هتل اسپیناس تهران بود که با رایزنی مقامات ارشد دولت ایران این هتل به عنوان اقامتگاه و مقر اصلی همراهان پوتین در تهران انتخاب شد.

محل اقامت
همچنین گفتنی است بسیاری دیگر از میهمانان و دیپلمات های حاضر در این اجلاس در هتل تازه تاسیس "اسپیناس پالاس" که هنوز بطور رسمی افتتاح نشده اسکان یافتند که این امر تنها به دلیل ساخت و احداث هتل اسپیناس پالاس با استانداردها و معیارهای فنی مهندسی و تکنولوژی روز جهانی است. 

محل اقامت
این در حالی است که بعد از اتمام فاز اول هتل اسپیناس پالاس سعادت آباد با ورود وزراء  و دیپلمات های خارجی و همچنین کارشناسان داخلی این هتل به بهره برداری رسید که قرار است بزودی و طی یک مراسم رسمی با حضور دکتر روحانی رییس جمهور کشورمان افتتاح شود.
گفتنی است این هتل با داشتن 500 اتاق میهمان 2 نفره به عنوان نماد گردشگری کشور بر روی تپه ای خوش آب و هوا و طراحی منحصربه فرد؛  طبق آمار می تواند سالیانه چیزی بالغ بر 450 هزار نفر گردشگر و توریست به جمعیت پایتخت اضافه کند.
از تحقیر ایران تا عزتمندی+عکس
چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۹
مرجع : فارس
در حالی که سران غربی در سال ۱۳۲۲ بدون اطلاع شاه ایران در کشورمان کنفرانس برگزار کردند، در سال ۹۴ رئیس‌جمهور یکی از قدرت‌های جهان برابر رهبر جمهوری اسلامی با کمال ادب برخورد کرد.
از تحقیر ایران تا عزتمندی+عکس
به گزارش افکارخبر، عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی با انتشار تصویری از دیدار پوتین با رهبر معظم انقلاب و عکس یادگاری روزولت، استالین و چرچیل در کنفرانس تهران(در محل سفارت شوروی سابق است) در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:




آذر ۱۳۲۲

خاطره تلخ و تحقیر آمیز سران امریکا،شوروی و انگلیس با شاه ایران است. آنان بدون اطلاع شاه وارد تهران می شوند.فرودگاه مهرآباد در قرق هواپیماهای نظامی آن ها در می آید تا کنفرانس ۴ روزه ی خود را در سفارت شوروی برگزار کنند!
شاه ایران، پس از اطلاع، سراسیمه به دیدار آنان می شتابد و چند دقیقه ای فرصت می یابد تا با آنان صحبت کند! خیر مقدم می گوید و قالیچه گران قیمت هدیه می دهد و در خواست می کند تا تبعیدگاه پدرش را به دلیل آب و هوای بد جزیره موریس تغییر دهند. درخواست شاه پذیرفته می شود و رضا شاه به ژوهانسبورگ آفریقا ی جنوبی منتقل می شود.


آذر ۱۳۹۴

ولادیمیر پوتین به ایران می آید و قبل از پیوستن به سایر روسای جمهور شرکت کننده در کنفرانس،مستقیما و بدون تشریفات دیپلماتیک به حسینیه امام خمینی و بیت رهبر معظم انقلاب می رود.
پوتین،نهایت ادب و تواضع را پیشه می کند. از محضر رهبری و تجارب ذی قیمت او، حتی در مورد تاریخ روسیه و عبرت های آن بهره می برد و قرآن نفیس و ارزش مندی را از موزه ی آثار تاریخی کشور خود به رهبری هدیه می دهد.
رهبر ایران نقاط قوت آقای پوتین و مزیت های او را یادآوری می کند و او را برای مقابله و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های امریکا آماده تر می کند. ایشان همچنین از برنامه های آقای پوتین برای تعمیق دوستی، همکاری متقابل و اتحاد راهبردی با ایران استقبال می کند.
  
نمایش قدرت تامکت‌های نهاجا در دیرالزور سوریه؟! + تصاویر
دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
مرجع : باشگاه خبرنگاران
اخیرا فیلمی در رسانه‌های وابسته به غرب و مخالفین سوری منتشر شده که قابل بررسی بیشتر است.
نمایش قدرت تامکت‌های نهاجا در دیرالزور سوریه؟! + تصاویر
به گزارش افکارخبر، تحولات سوریه وارد مرحله جدیدی شده و تروریست‌ها به تدریج از مواضع  خود در جبهه‌های مختلف  عقب‌نشینی می‌کنند.

تروریست‌های تکفیری در جبهه‌های مختلف همچون "حما"، "ادلب"، "حلب"، "لاذقیه" و "قنیطره" متحمل شکست‌های سنگینی شدند تلاش می‌کنند از طریق حامیان بین‌المللی خود جنگ روانی ضد جمهوری اسلامی و محور مقاومت به راه بیاندازند.

وزارت دفاع روسیه روز گذشته فیلم های متعددی از عملیات هوایی و دریایی مسکو علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه منتشر کرد.  در یکی از این فیلم ها، جنگنده "اف-14" ایران، بمب افکن های "توپولف-95" روسیه را به سمت سوریه اسکورت می کند. این بمب افکن ها و جنگنده ها برای نابودی عناصر داعش به سمت سوریه در حرکت هستند و البته اعتقاد بر این است که این اتفاق در شرق سوریه و در جریان بمباران مواضع داعش رخ داده است.


نمایش قدرت

نمایش قدرت

**ادعای یک کارشناس روسی

در فیلم منتشر شده از وزارت دفاع  یک جنگنده روسی "توپولوف" توسط تامکت‌های نهاجا اسکورت شده است. جدا از این که تا چه حد این جنگنده‌ها مربوط به جمهوری اسلامی ایران بوده جای سوال است اما تاکنون هیچ گفت و گوی جدی از سوی امیر سرتیپ "حسن شاه صفی" فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و یا امیر سرتیپ "علیرضا برخور" جانشین فرمانده نهاجا درباره این جنگنده‌ها منتشر نشده است .


"بوریس زیبرمن،" کارشناس مسائل روسیه و خاورمیانه در "سازمان دفاع از دموکراسی" گفت: این فیلم نشاندهنده آن است که احتمالا روسیه برخی از موشک های کروز خود را از حریم هوایی ایران به سمت سوریه پرتاب می کند.

وی در ادامه افزود: به احتمال زیاد، بخشی از این فیلم در حریم هوایی ایران گرفته شده است. این نشاندهنده همکاری های نظامی مستمر ایران و روسیه است. روسیه با انتشار این فیلم ها قصد دارد قدرت نظامی خود را به نمایش بگذارد. مسکو پیشتر نیز فیلم هایی از حملات هوایی خود به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه منتشر کرده بود.

البته باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری‌های گسترده ای در این زمینه انجام داد تا اینکه امیر سرتیپ دوم ستاد "حسین چیت فروش" مشمشاور فرمانده نهاجا در این زمینه مطالبی را درباره اسکورت جنگنده روسی توسط "تامکت های نهاجا" مطرح کرد.

امیر سرتیپ حسین چیت فروش مشاور فرمانده نهاجا ؛ درباره فیلم منتشر شده از اسکورت جنگنده روسی توسط تامکت‌های نهاجا اظهار داشت: امکان اسکورت توپولوف روسی توسط تامکت‌های نهاجا وجود دارد .


مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  بابیان اینکه اصل فیلم را مشاهده نکرده است، خاطرنشان کرد: البته از این احتمالات زیاد است و اسکورت جنگنده روسی به منظور شناسایی و رصد منطقه صورت گرفته و موضوع خاصی نیست.



البته باید یادآور شد که حضور تامکت‌های نهاجا نه برای انجام عملیات بلکه برای رصد و شناسایی بوده که البته ارتباطی به عملیات هوایی نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه ندارد.


** کمک‌های ایران مستشاری است
جدا از تمام موارد مذکور مقامات لشگری و کشوری جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام‌ کردند که کمک‌های کشور ما به سوریه در چارچوب و راستای مشاوره‌های نظامی آموزشی بوده و هیچگاه کمک ایران وارد فاز سخت و نظامی نشده است.


ادعای عجیب حضور جنگنده‌های ایران در آسمان "سوریه " به زعم رسانه‌های وابسته به تروریست‌ها در سوریه نشان‌دهنده حضور نظامی هوایی ایران در سوریه بوده حال آن که هر گونه کمک نظامی سخت از سوی جمهوری اسلامی ایران قویا رد شده و بر همین اساس هم حضور جنگنده‌های ایرانی در آسمان  "دیرالزور" حقیقت ندارد.

نمایش قدرت

*جوکار: هرگونه کمک‌های مستشاری لازم باشد انجام می‌دهیم

"محمد صالح جوکار" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت:  ما هرگونه کمک مستشاری لازم باشد در جهت مقابله با تروریسم را انجام می‌دهیم. وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برخود وظیفه می‌داند تا هرگونه کمک مستشاری را در این راستا انجام دهد.  


**جنگ روانی رسانه‌های بیگانه

البته در گذشته هم  مطالبی توسط رسانه‌های وابسته به غرب و مخالفین سوری درباره اسکورت هواپیمای مسافربری وزیر خارجه عمان توسط جنگنده‌های نهاجا مطرح شده بود که البته ادعای مذکور قابل استناد نبود و از منابع معتبر مطرح نشده است.  جمهوری اسلامی ایران همواره مطرح کرده که هیچگاه حضور سخت در سوریه ندارد و  کمک‌های کشورمان به سوریه مستشاری است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد