سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اجرای بزرگترین طرح آبی - خاکی تاریخ کشور در خوزستان

کارون پرس- سخنگوی دولت در نشست خبری اظهار داشت: بزرگترین طرح آبی - خاکی کشور در ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان و بخشی از ایلام در مراحل نهایی است.
  

 سرویس سیاسی، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران گفت: هفته گذشته از بزرگترین طرح آبی خاکی ایران بازدید کردم این طرح مربوط به 580 هزار هکتار دشت خوزستان و بخشی از ایلام بود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سال 1375 طی بازدیدی که مقام معظم رهبری از خوزستان داشتند مورد توجه و تاکید قرار گرفت یادآور شد: با عنایت به این که پیشرفت این طرح نه تنها در سطح استان خوزستان بلکه در سطح ملی حائز اهمیت است ادامه داد: در سفری که سال92 رئیس جمهور به استان خوزستان داشت این طرح جزو تعهدات دولت قرار گرفت و براساس بازدید هفته گذشته از استان خوزستان بیش از 158 هزار هکتار از اراضی دشت خوزستان نوسازی و تجهیز شد و به کشاورزان آن منطقه تحویل گشت. این در حالی است که برای به نتیجه رسیدن این طرح 70 شرکت ایرانی با بیش از 10 هزار نفر در این طرح در حال فعالیت هستند.

نوبخت ابراز امیدواری کرد: این طرح طی یکی دو سال آینده به بهره برداری برسد.

سخنگوی دولت افزود: با به بهره برداری رسیدن این طرح بیش از دو میلیون تن محصولات کشاورزی با شیوه های نوین تولید خواهد شد و 2 هزا و 100 میلیارد تومان درآمد سالانه کشور افزایش خواهد یافت و 300 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این طرح شاغل خواهند شد. ازاین رو با انجام، تکمیل و بهره برداری از این طرح مردم متدین خوزستان به خواست تاریخی خود در خصوص بهبود وضعیت کشاورزی نایل خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد