سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تصاویری زیبا از 10 مکان پاییزی دیدنی




تابستان تمام شده است و در فصل بسیار زیبا و رنگین پاییز قرار داریم. فصلی که برای بسیاری اوج شکوه، زیبایی و آرامش طبیعت محسوب می‌شود. مسلما بسیاری از ما خواهان این هستیم که در این مدت با سفر به نقاط بکر و زیبا از ویژگی های منحصر به فرد این فصل لذت ببریم. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۰ مکان عالی برای سفر در پاییز بپردازیم.

۱۰. ویلینیوس، لیتوانی

پاییز در لیتوانی حقیقتا زیباست. ماه‌های سپتامبر و اکتبر هنوز نسبتا گرم، اغلب آفتابی، و شب‌ها تقریبا سرد هستند. در این مدت آب و هوا تازه و هیجان‌انگیز است. در ضمن همانطور که انتظار داریم، درختان با ده‌ها رنگ مختلف، ظاهری هیپنوتیزم کننده به خود گرفته‌اند. ویلینیوس پایتخت کشور لیتوانی است که می توان آن را به روزترین و سرگرم‌کننده‌ترین نقطه‌ی این کشور هم محسوب کرد. در این شهر می توانید تعداد بیشماری سرگرمی پیدا کنید، از بخش قدیمی شهر گرفته تا معماری‌های تاریخی و مردم مهمان نوازش همه و همه از آن مقصدی جذاب ساخته‌اند.

Vilnius-Lithuania2

Vilnius-Lithuania1

Vilnius-Lithuania

Vilnius-Lithuania4

۹. پارک ملی گوربیا، آلاوا و ویزکایا، سرزمین باسک

سرزمین باسک منطقه‌ای خود مختار در شما کشور اسپانیا است. گوربیا (Gorbea) ناحیه‌ی محافظت شده‌ی وسیعی است که در این منطقه قرار دارد. در وسط پارک یک قله به ارتفاع ۱۴۸۲ متر قرار دارد که بدون تجهیزات خاصی می توان از آن بالا رفت. از ویژگی‌های دیگر پارک می توان به آبشارها، مسیرهای پیاده‌روی، وجود جانوران متنوع، مناظر زیبا و جنگل‌هایی که در هوای مه آلود بسیار خیره کننده به نظر می‌رسند، اشاره کرد. این پارک با شهر های کوچک مختلف احاطه شده است که همین موضوع از آن منطقه‌ی تفریحی محبوبی  برای آنان که دوست دارند شلوغی شهر را برای مدتی ترک کنند و به دل طبیعت بزنند، ساخته است.

Gorbea-Natural-Park-BasqueCountry

Gorbea-Natural-Park-BasqueCountry4

Gorbea-Natural-Park-BasqueCountry5

Gorbea-Natural-Park-BasqueCountry3
Gorbea-Natural-Park-BasqueCountry2

Gorbea-Natural-Park-BasqueCountry1

۸. دایگو-ژی، کیوتو، ژاپن

اغلب مردم برای تماشا و تحسین شکوفه های مشهور گیلاس ژاپنی که پارک‌ها و شهرها را پر کرده است،  به این کشور سفر می کنند. با وجودی که پاییز در این کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اما در زیبایی چیزی از بهار کمتر ندارد. در ضمن مجموعه معبد مشهور ژاپنی در شهر کیوتو، مکانی بسیار عالی را برای تمدد اعصاب و قدم زدن فراهم آورده است. کافی است قدم به معبد دایگو ژی (daigo ji) بگذارید تا پی به این همه زیبایی ببرید. همچنین سفر به ژاپن با استفاده از قطار، راهی عالی برای جابجا شدن و تماشای محیط زیبای اطراف است. این فرصت عالی را از دست ندهید.

Daigo-ji-Kyoto-Japan1

Daigo-ji-Kyoto-Japan3

Daigo-ji-Kyoto-Japan4

Daigo-ji-Kyoto-Japan2

Daigo-ji-Kyoto-Japan

۷. اتاگو، نیوزیلند

در نیوزیلند پاییز از ماه‌ مارس شروع  می‌شود. اگرچه، در اتاگو این فصل بسیار تماشایی به نظر می‌رسد. از ویژگی‌های  سرگرم کننده‌ی شهرها و طبیعت دلفریب این ناحیه می توان به کوهستان‌ها، دریاچه‌ها، جنگل‌های بکر و مسیرهای دیدنی اشاره کرد. اگر قصد دارید در این فصل زیبا به نیوزیلند سفر کنید، به هیچ وجه بازدید از اتاگو را از دست ندهید.

Otago-New-Zealand1

Otago-New-Zealand

Otago-New-Zealand2

۶. دریاچه آشی یا هاکونه، هاکونه، ژاپن

حفره‌ی دیدنی دریاچه‌ی آشی درست در کنار کوه هاکونه واقع شده  که منظره‌ای بسیار دلفریب را به وجود آورده است. درختان در آمیخته با دامنه‌های کوهستانی  که به شاخ و برگ‌های رنگارنگ تبدیل شده‌اند، مانند یک فرش عجیب و غریب به نظر می‌رسند که چشم اندازی وسیع در پاییز را پوشش می دهند. دریاچه و زیارتگاهی که در ساحل آن قرار دارد جاذبه های مشهوری به شمار می‌روند. حقیقتا شگفتی طبیعی این ناحیه زیبایی دنبال کننده‌ای دارد.

Lake-Ashi-hakone-japan2

Lake-Ashi-hakone-japan1

Lake-Ashi-hakone-japan

۵. اسکای (Skye)، اسکاتلند

اگرچه اسکاتلند در نقشه‌ی جغرافیا در بخش های بالایی قرار می گیرد، اما این کشور دارای آب و هوایی نسبتا معتدل است. جریان‌های گلف استریم گرما را به این ناحیه می‌آورند و شرایطی را فراهم می کنند که حتی درختان پالم هم قابلیت رشد دارند.  در ضمن اسکای، یکی از زیباترین مناطق این کشور است. زمین‌های ناهموار، صخره‌های مهیج  و خطوط ساحلی از زیبایی‌های غیرزمینی (بهشتی) این ناحیه محسوب می‌شوند. همچنین اسکای یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی اسکاتلند به شمار می‌رود.  فصل پاییز برای کشف کردن زیبایی‌های این منطقه بسیار مناسب است.

Skye-scotland3

Skye-scotland2

Skye-scotland1

Skye-scotland

۴. نیو همپشایر، ایالات متحده آمریکا

نیو همپشایر، بخشی از نیو انگلاند، از نظر اقلیمی در منطقه‌ای واقع شده است که هر چهار فصل را دارد. طبیعت این ناحیه به رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، کوه‌ها و جنگلهایش که در طول پاییز شاخ‌ و برگ هایش ظاهری زیبا و قابل توجه به خود می‌گیرند، می‌بالد. مناظر کوهستانی جاده‌ی ماشینی واشنگتن از میان منطقه‌ی نیو همپشایر می‌گذرد. این جاده به قله‌ی کوهستان واشنگتن منتهی می‌شود، بنابراین می توان انتظار مناظر پانورامای تماشایی را داشت.

new-hampshire-usa6

new-hampshire-usa5

new-hampshire-usa4

new-hampshire-usa3

new-hampshire-usa2

new-hampshire-usa

new-hampshire-usa1

۳. مارامورش، کوه‌های کارپات، رومانی

مارامورش منطقه ای تاریخی است که در عرض بخش شمال شرقی کشور رومانی، نزدیک به اکراین پراکنده شده است. اساسا این منطقه‌ یک دره به شمار می‌رود، که در میان کوه‌ها احاطه شده است. رودخانه ها و نهر‌ها، جنگله های انبوه و مهم‌تر از همه طبیعت بکر و دست نخورده از این ناحیه جواهری واقعی در دل اروپا ساخته است. مارامورش در واقع یک مکان ویژه در قلب قاره‌ی همیشه سبز است. بسیاری از نقاط و معماری‌های این منطقه به ثبت یونسکو رسیده‌اند. سنت‌های محلی، غذا و نوشیدنی از جمله مواردی هستند که در اینجا برای کشف کردن وجود دارد.

Maramures-the-Carpathians-Romania1

Maramures-the-Carpathians-Romania2

Maramures-the-Carpathians-Romania3

Maramures-the-Carpathians-Romania4

Maramures-the-Carpathians-Romania

Maramures-2

Maramures-10

۲. پارک ملی Seoraksan، استان گانکون، کره جنوبی

Seoraksan مرتفع ترین کوه در کره‌ی جنوبی است که در محدوده‌ی کوهستانی Taebaek قرار دارد. این کوه ۱۷۰۸ متر ارتفاع دارد و در میان آبشار‌ها، معابد و طبیعتی قابل تقدیر احاطه شده است. مسیر‌های پیاده‌‌روی که درون این پارک طبیعی واقع شده است، تجربه‌ای معنوی را برای همگان رقم می‌زنند. پیاده‌روی به سمت کوه‌های مرتفع‌تر از جمله Seoraksan ممکن است چالش برانگیز باشد. برای بالا رفتن از این مسیر و بازگشت از آن حدود ۱۲ ساعت زمان نیاز است. خوشبختانه تعداد زیادی هتل و حتی کمپ در نزدیکی پارک قرار دارد که می توان پس از یک روز خسته کننده و صعود بهکوه‌ها در آن‌ها به استراحت پرداخت.

Seoraksan-National-Park-south-korea3

Seoraksan-National-Park-south-korea4

Seoraksan-National-Park-south-korea5

Seoraksan-National-Park-south-korea2

Seoraksan-National-Park-south-korea

Seoraksan-National-Park-south-korea1

۱. سنترال پارک، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

سنترال پارک در سال ۱۸۵۷ میلادی افتتاح شد که بدون شک یکی از مشهورترین نقاط بیگ اپل (نیویورک) به شمار می‌رود. این پارک در قلب منطقه‌ی مشهور مَنهتن نیویورک واقع و به عنوان ناحیه‌ای تفریحی برای شهروندان و مهمانان این شهر در نظر گرفته شده است. این پارک در فصل پاییز زیبایی خاصی دارد، کافی است نگاهی به برگ‌های رنگی و هوای مه آلود که باعث می‌شود آسمان‌خراش‌ها در آن غوطه ور و مبهم به نظر برسند، بیاندازید تا به صحت حرف‌های ما پی ببرید. امروزه، سنترال پارک با فعالیت‌های تفریحی شگفت‌انگیزی از جمله کایاکینگ و قایق‌سواری در یک دریاچه، تماشای پرندگان، صخره‌نوردی، اسکی روی یخ در زمستان یا قدم زدن ساده در اطراف و در نهایت پیک نیکی در کنار دوستان همراه شده است. اگر تصمیم دارید به نیویورک سفر کنید، احتمالا پاییز وقت مناسبی است.

Central-Park-new-york11

Central-Park-new-york4

Central-Park-new-york8

Central-Park-new-york5

Central-Park-new-york3

Central-Park-new-york1

Central-Park-new-york2

Central-Park-new-york7


 کانال تصویری تلگرام ایرانسان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد