سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

حرف های اشتون کارتر علیه ایران را باید جدی گرفت

او سپس از تمرکز بیش از حد اعراب بر خرید جنگنده‌ها و سایر جنگ‌افزارها انتقاد و خواستار آموزش و آماده‌سازی نیروی زمینی کارآمد و واحدهای نظامی ویژه برای دخالت در بحران های خاورمیانه شده است.
به گزارش مشرق، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، در مصاحبه با نشریه آتلانتیک خطاب به رؤسای شش کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و مصر، به آنها توصیه کرد که بهتر است به جای اشتیاق فزاینده به خرید جنگنده، به رویارویی تمام قد با ایران وارد شوند.کارتر می‌گوید: «اگر شما به جاهایی که ایرانی‌ها قادر به کسب نفوذ هستند نگاه کنید خواهید دید که آنها در بطن بازی هستند، روی زمین. حضور ایران در مسائل سوریه، عراق، یمن و لبنان، چیزی نیست که مورد پسند ما باشد. ما این را دوست نداریم. ما دوست نداریم که آنها در بطن بازی باشند، ولی شرکای عرب ما ۳۰ هزار پا فراتر از متن مسائل در آسمان سِیر کنند».
او سپس از تمرکز بیش از حد اعراب بر خرید جنگنده‌ها و سایر جنگ‌افزارها انتقاد و خواستار آموزش و آماده‌سازی نیروی زمینی کارآمد و واحدهای نظامی ویژه برای دخالت در بحران های خاورمیانه شده است.به نظر می رسد آمریکاییها به این امر امیدوار بودند که بعد از توافقنامه هسته ای، سیاست منطقه ای ایران بر اساس اهداف واشنگتن تغییر کند یا حداقل این که بتوانند بر سر موضوعات و تنش های مختلف خاورمیانه به بحث و گفت و گو با تهران بپردازند و حال که این اتفاق روی نداده در تلاش هستند تا به تحریک اعراب و کشورهای منطقه در راستای ایران هراسی بپردازند. در واقع آنها می خواستند بعد از توافق هسته ای، ایفای نقش ایران در منطقه مطابق خواست آمریکا باشد، امری که محقق نشده است و آنها در پی استفاده از راه حل هایی برای کنترل قدرت منطقه ای کشورمان هستند.
در این راستا آمریکایی ها تقویت نیروهای زمینی کشورهای خلیج فارس برای مداخله بیشتر در منطقه در راستای جنگ های نیابتی و پیشبرد اهداف خود را امری حیاتی می دانند. به عبارتی بهتر آمریکایی ها از پیاده کردن نیروی زمینی در خاورمیانه بدلیل تجربیات گذشته و هزینه ها و تلفاتی که می تواند به همراه داشته باشد خودداری می کنند اما در حال حاضر به نظر می رسد در پی جهت دادن به کشورهای حاشیه خلیج فارس برای سرمایه گذاری بیشتر در نیروی زمینی هستند تا هزینه این نوع اقدامات را برعهده آن ها بگذارند. در این صورت آمریکایی ها و کشورهای غربی صرفاً به طرح ریزی نبردها و عملیات های هوایی خواهند پرداخت.

اما در حال حاضر با توجه به نزدیکی بیشتر ایران- روسیه- عراق و سوریه در مسائل منطقه و مقابله با تروریسم، آمریکا از آن جا که خود ناتوان از ورود جدی به درگیری های منطقه است در پی تحریک کشورهای منطقه ای وابسته به خود علیه این ائتلاف است. آمریکا همچنین مایل است اتحادی از عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل علیه ائتلاف فوق الذکر ایجاد کند. در این صورت آنها تقریبا با بیرون گود نشستن می توانند از کشورهای عربی سواری مجانی بگیرند و همزمان تسلیحات بیشتری نیز به آنها بفروشند. در تکمیل این سیاست و بدلیل ترس از ائتلاف صورت گرفته، اشتون کارتر دیروز در سخنرانی خود در بنیاد ریگان تلاش کرد تا بین ایران و روسیه نیز اختلاف بیندازد تا زمینه کنار گذاشته شدن بشار اسد به صورت آسان تری فراهم شود. وزیر دفاع آمریکا در این بنیاد عنوان کرده بود: من این مسئله را مسلّم نمی دانم که روس ها و ایرانی ها همپیمان باشند چون اگر نگاه کنید می بینید که آنها بین خودشان مشکلاتی دارند اما روس ها در اسد نفوذ دارند و اگر از این نفوذ برای گذار در سوریه استفاده کنند، در این صورت می تواند راهبرد درستی برای پوتین باشد.
به طور کلی اظهارات وزیر دفاع امریکا را می توان مستقیما به معنای فراخوان پنتاگون به آغاز نبردها و درگیری های جدید در منطقه خاورمیانه دانست. البته غایت چنین سیاستی را که آمریکایی ها در حال دیکته کردن آن در مقطع کنونی به کشورهای عربی هستند می توان در یمن مشاهده کرد. جایی که ثروتمندترین دولت عربی با پشتیبانی کشورهای منطقه و دولت های غربی و کمک القاعده بعد از هشت ماه درگیری نتوانسته به حداقل اهداف خود در مقابل فقیرترین کشور دست پیدا کند.

کسی که هواپیمای روسیه را سرنگون کرد+عکس

پس از آن که روزنامه بریتانیایی "ساندی تایمز" گزارش داد که سازمان های جاسوسی بریتانیا اطلاعات در دست دارند که ابو اسامه المصری، مغز متفکر داعش و رهبر آن در صحرای سینا، هواپیمای روسیه را در سینا، سرنگون کرده، لندن اعلام کرده که حاضر است نیرویی ویژه به صحرای سینا بفرستد تا او را بازداشت کند.به گزارش مشرق به نقل از وب سایت شبکه خبری العربیه، این در حالی است که مصر هنوز مسئله سرنگونی هواپیمای روسیه را قبول نکرده است. مقامات مصری می گویند منابع غربی چنانچه در ادعای خود مبنی بر سرنگونی هواپیما توسط داعش صادق باشند، چرا اطلاعات خود را به ما ارائه نمی دهند.

ابواسامه المصری کیست؟



منابع اطلاعاتی بریتانیا به ساندی تایمز گفته اند که ابواسامه المصری که اکنون رهبر داعش در صحرای سینا است، قبلا رهبر سازمان تندرو «بیت المقدس» بود که پس از بیعت با داعش آن تشکیلات قبلی را منحل کرد.طبق این منابع اسم اصلی ابو اسامه، محمد احمد علی وی 37 ساله دارد واز قبیله ای بزرگ در شهر العریش واقع در شمال سینا است. ابو اسامه از سالها پیش با افکار تندرو اسلامی آشنا شده و دوره های آموزش نظامی متعددی را در غزه و سوریه گذرانده است.
این منابع افزودند: ابو اسامه از طریق تونل های مرزی زیر زمینی میان مصر و نوار غزه از صحرای سینا به غزه تردد می کرد وهمچنین بین شهرهای رفح و مناطق شیخ زوید در میان تدابیر شدید امنیتی محافظان داعشی خود که پاسپورت های مصری دارند ، رفت و آمد می کند.
ابواسامه تاکنون با ظهور در چندین کلیپ های ویدئویی برای اعضای داعش سخنرانی کرده و از «مشروعیت» عملیات های تروریستی که او انجام می دهد، دفاع می کند.طبق این منابع ابواسامه به مرض پوستی "ویتیلیگو" ( Vitiligo ) مبتلا است وی تاکنون از چندین عملیات و کمین نیروهای مبارزه با تروریسم مصری توانست جان سالم بدر ببرد. آخرین بار به عنوان امام جماعت اعضای داعش برای اقامه نماز عید در یک ویدیویی ظاهر شد. منبع: خبرآنلاین

فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منطقه: رفتار ایران حرفه ای ولی خصمانه است

دونگان گفت: نیروهای ایرانی مایلند کشتی های ما به ویژه نوع جنگی آنها را در تنگه هرمز و یا در دیگر نقاط منطقه رهگیری کنند و نشان دهند می توانند وقتی به آنها نزدیک شویم به سمت ما شلیک کنند.فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منطقه مستقر در بحرین مدعی شد به رغم توافق هسته ای برخی رفتارهای به گفته او "بی ثبات کننده و ایذایی" ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز همچنان ادامه دارد.
به گزارش عصر ایران آدمیرال " کوین دونگان" در حاشیه نمایشگاه هوایی دوبی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتد پرس با ادعای اینکه ایران به سیاست های بی ثبات کننده خود در منطقه ادامه می دهد ، نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران را به قاچاق سلاح به یمن و انجام رفتارهای بی ثبات کننده در فراتر از سواحل خود متهم کرد.
او گفت توافق اخیر هسته ای هیچ تاثیری در این فعالیت های فراتر از ساحل به گفته او بی ثبات کننده از نظر آمریکا نداشته است.فرمانده آمریکایی در حالی نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران را به فعالیت های فراتر از ساحل بی ثبات کننده متهم می کند که این کشور بیشترین ساحل را در کرانه خلیج فارس و دریای عمان و نیز کنترل آبراه استراتژیک هرمز را در اختیار دارد.این فرمانده آمریکایی گفت:" ما به هر حال هنوز از رفتار های ایران نگرانی داریم. با وجود رویدادهای مثبت در زمینه توافق هسته ای اما همچنان شاهد ادامه برخی رفتارهای سابق ایران هستیم."
آدمیرال دونگان که از سپتامبر سال جاری (شهریور) به سمت ریاست ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین منصوب شده است، ایران را به اذیت و آزار رساندن به برخی کشتی هایی که از منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز رد می شوند، متهم کرد.
در همان روزهای نخست آغاز به کار  این فرمانده آمریکایی در سمت جدید نیروهای چند ملیتی به رهبری ناوگان پنجم دریایی آمریکا مدعی توقیف یک کشتی با بار موشک های ضد تانک و دیگر ادوات نظامی در منطقه شدند و مدعی شدند این کشتی احتمالا متعلق به ایران و برای ارسال به یمن بوده است. این اتهام از سوی ایران رد شد.آدمیرال دو نگان در ادامه مدعی شد برخی کشتی های آمریکایی کماکان با آزار گاه و بیگاه گشتی های ایران در منطقه مواجه می شوند. این فرمانده آمریکایی در عین حال تاکید کرد رفتار کلی ایران در اغلب موارد حرفه ای است اما بعضی اوقات گشتی های ایران به طرز خطرناکی بسیار به کشتی های آمریکایی نزدیک می شوند.
دونگان گفت: البته این رفتاری است که ما از نیروهای ایرانی انتظار داشته ایم. آنها مایلند کشتی ها ما به ویژه نوع جنگی آنها را در تنگه هرمز و یا در دیگر نقاط منطقه رهگیری کنند و نشان دهند می توانند وقتی به آنها نزدیک شویم به سمت ما شلیک کنند."
دونگان همچنین گفت در برخی موارد نیروهای دریایی ایران در تنگه هرمز به کشتی های تجاری نزدیک شده و به آنها می گویند اگر بخواهند عبور امنی داشته باشند بهتر است پرچم ایران را به روی کشتی نصب کنند.
برای نخستین بار از سال 2007 نیروی دریایی آمریکا هفته هاست هیچ ناو هواپیمابری را در منطقه خلیج فارس و دریایی عمان مستقر ندارد. فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در این مورد نیز گفت ناوگان پنجم بدون حضور ناوهای هواپیمابر هم می تواند به فعالیت های سابق خود از جمله حملات هوایی به نیروهای داعش در عراق و سوریه ادامه دهد، اما در عین حال تاکید کرد این دوره چندان طولانی نخواهد بود.
دونگان با اطمینان دادن به متحدان عربی آمریکا در منطقه تاکید کرد بیرون بردن ناوهای هواپیمابر از منطقه به معنای ترک منطقه از سوی آمریکا نیست و نیروهای آمریکایی همچنان در این منطقه حضور دارند.
روسیه: اعراب مگر قصد حمله به ایران را دارند که از فروش اس 300 نگرانند؟
رییس اجرایی شرکت صنایع دفاعی دولت روسیه (روس‌تک) گفت: هیچ دلیلی ندارد که کشورهای خلیج فارس از توافق سیستم دفاع موشکی اس 300 ایران و روسیه هراس داشته باشند.سرگئی چمزوف، رییس اجرایی شرکت صنایع دفاعی دولت روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت:‌ این تجهیزات دفاعی است و ما آماده هستیم که این تجهیزات دفاعی را به هر کشوری ارائه کنیم.او اضافه کرد:‌ اگر کشورهای خلیج فارس قصد ندارند به ایران حمله کنند چرا باید در معرض خطر قرار گرفته باشند؟ زیر این تجهیزات دفاعی است.وی اعلام کرد که عربستان سعودی بزرگ‌ترین رقیب ایران چندین مرتبه با شرکتش گفت‌وگو کرده و درخواست کرده که این تجهیزات را به ایران ارسال نکند.سرگئی چمزوف افزود: از پنج سال پیش اکنون و تاکنون ما اعلام کرده‌ایم که سیستم اس 300 توانایی حمله ندارد و نمی‌تواند به کشورهای همسایه برسد.
سرگئی چمزوف روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ریا نووستی اعلام کرد که روسیه و ایران قرادادی را به امضا رساندند که طی آن مسکو سیستم دفاع موشکی زمین به هوای اس 300 را به ایران تحویل دهد.رییس اجرایی شرکت صنایع دفاعی دولت روسیه (روس تک) در نمایش هوایی دوبی گفت: قرارداد اس 300 سیستم دفاعی در حال حاضر امضا شده است. توافق هسته‌ای که پیش از این قرارداد بین ایران و قدرت‌های جهانی به انجام رسید کشورهای پادشاهی سنی خلیج فارس را آزرده کرده است، آن‌ها نگران هستند که نزدیکی تهران به غرب به ایران اجازه می‌دهد که به برنامه توسعه طلبانه خود در منطقه ادامه دهد.منبع: ایسنا
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی عجیب، ایران را مقصر مشکلات و خرابی‌های غزه معرفی کرده است و از مسلمانان می‌خواهد دست از حمایت از غزه بردارند تا همه چیز به خوبی و خوشی تمام شود!
خانواده ایرانی - روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost) در گزارشی تحت عنوان "موج سواری درغزه: ارتباط ایران با بهشتی که غزه می تواند باشد" ایران را مقصر مشکلات غزه معرفی کرده است. 
رسانه رژیم اشغالگر قدس پیشنهاد می دهد که پول های بلوکه شده ایران، پس از اجرایی شدن توافق هسته ای برای بازسازی غزه هزینه گردد؛ بازسازی خرابی های گسترده ای که از بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی و تبدیل آن به منطقه ای نا امن توسط نظامیان این رژیم نامشروع به وجود آمده است.
جروزالم پست همچنین پیشنهاد می کند که مسلمانان از حمایت مقاومت غزه دست بکشند تا همه چیز به خوبی و خوشی [البته برای صهیونیست ها] به پایان رسد.در ابتدای این گزارش با ترسیم فضایی زیبا از آنچه غزه می تواند باشد آمد است: «موج سواری در غزه. عجیب و غریب به نظر می رسد؛ نه؟ در واقع، موج سواران می گویند که سواحل غزه یکی از بهترین مکان ها برای موج سواری در طول ساحل دریای مدیترانه است. اما متاسفانه تعداد بسیار کمی از جوانان فرصت این کار را پیدا می کنند و صنعت گردشگری نیز در غزه وجود ندارد. 
واقعا برای بازسازی غزه، کاهش فقر و تبدیل این مکان به محلی برای جذب توریست ها با هتل ها و رستوران های زیبا، چه هزینه ای لازم است؟ مهمتر از همه، چه هزینه ای برای قرار دادن غزه در مسیر صلح لازم است؟ پاسخ این سئوال می تواند توسط منبعی که شما انتظار آن را ندارید داده شود: جمهوری اسلامی ایران.»
جروزالم پست در ادامه با انتقاد از دفاع مردم غزه از خود در برابر تجاوز اشغالگران صهیونیست می نویسد: «نقش ایران در درگیری اسرائیل و حماس غیر قابل انکار است. ایران منبع بی پایانی از راکت ها را در اخیار حماس قرار داده و دانش و تکنولوژی تولید راکت بومی را نیز به آن ها آموخته است. از سال 2005 تا کنون بیش از 15000 راکت از سوی غزه به اسرائیل شلیک شده است.
به علاوه، کمک های ایران، حماس را به ساخت شبکه پیچیده ای از تونل های ترور که بسیاری از آن ها در زیر مرزهای اسرائیل است، قادر کرده است؛ تونل هایی که 30 مورد از آنها طی عملیات ارتش اسرائیل در سال 2014 شناسایی و تخریب شد. وزارت خارجه آمریکا همواره در گزارش سالانه خود از تروریسم جهانی، بر حمایت ایران از حماس تاکید کرده است. در گزارش امسال وزارت خارجه آمریکا آمده بود: "ایران همچنان به تجهیز، آموزش و ارائه کمک به گروه های تروریستی فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی پرداخته است.»این روزنامه صهیونیستی با ارائه پیشنهاد کمک مالی ایران برای بازسازی غزه می نویسد: «سخت نیست که واقعیتی متفاوت را تصور کنیم که زندگی مردم غزه را بهبود بخشیده و صلح را برای آن ها به ارمغان می آورد. تنها تصور کنید که ایرانیان بخشی از 100 میلیارد دلاری که با لغو تحریم ها پس از توافق هسته ای به دستشان می رسد را برای کمک به بازسازی غزه هزینه کنند به جای آنکه به حماس کنند. 
با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) و رهایی از تحریم های اقتصادی، ایران می تواند به غزه برای ساخت نیروگاه برق، سیستم فاضلاب و دیگر زیر ساخت های اساسی کمک کرده و بموجب آن به ایجاد اشتغال و بهبود کیفیت زندگی آن ها نیز خدمت کند. »
جروزالم پست در ادامه احتمال تغییر نظر ایران را صفر دانسته و عنوان می کند حتی در صورت تغییر مسیر ایران، فکر کردن به تغییر ایدئولوژی حماس که خواستار تخریب اسرائیل است، ساده انگارانه است.
در انتهای این گزارش آمده است: «شرایط کنونی به روشنی نیاز به تغییر دارد و تنها جامعه جهانی است که می تواند حرکتی جدید به وجود آورد. اکنون زمان آن است که جامعه جهانی ارتباط دولت های حامی تروریسم و در و رنجی که ناشی از درگیری های اجتناب ناپذیر پدید آمده از حمایت از تروریسم را به رسمیت بشناسد.
آن ها که برای مردم غزه اهمیت قائل هستند باید به دنبال بازسازی زیرساخت های غزه، شکوفایی اقتصاد و هجوم تروریست ها به سواحل زیبای آن باشند. چه ایده فوق العاده ای؛ درخواست اینکه کشوری حامی ترور، خود را به یک کشور حامی توسعه بین المللی تبدیل کند.»
منبع:جام نیوز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد