سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مدیرکل امور اتباع خوزستان: اتباع خارجی مجاز از 49 ملیت در خوزستان زندگی می کنند

اهواز- ایرنا- مدیرکل امور اتباع و مهاجران استانداری خوزستان گفت: در این استان بیش از دو هزار تبعه خارجی دارای ویزای کار از 49 ملیت زندگی می کنند.

حمید سیلاوی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این افراد که نیروی کار متخصص و دارای ویزای کار هستند،بیشتر تبعه کشور عراق هستند.
وی اضافه کرد: همچنین 13 هزار تبعه خارجی مجاز دارای کارت هویت ، و سه هزار تبعه غیر مجاز نیز در خوزستان زندگی می کنند.
وی با اشاره به هدایت اتباع سوری به استان های شمالی و غربی کشور افزود: هم اکنون تبعه سوری در خوزستان نداریم و این اتباع بیشتر در استان های آذربایجان غربی و شرقی هستند و اگر مواردی در استان دیده شود نیز به آذربایجان هدایت می شوند.
سیلاوی گفت: سایر اتباع عراقی و دیگر ملیت ها نیز در خوزستان با توجه به مجاز بودن تردد اتباع عراقی دارای کارت یا گذرنامه در این استان، خدمات درمانی و رفاهی به آنها ارائه می شود.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران استانداری خوزستان با بیان اینکه اتباع غیرقانونی نیز به محض مشاهده دستگیر و به کشورشان برگشت داده می شوند، یادآور شد: از سال 91 تاکنون بیش از 15 هزار تبعه خارجی در خوزستان به کشورهای خود برگشت داده شدند.
وی بیان کرد: در خوزستان 120 تبعه خارجی زیرپوشش بهزیستی قرار دارند اما پوشش بیمه ای این اتباع با توافق کمیساریای عالی امور پناهندگان و وزارت بهداشت و وزارت خارجه انجام می شود.
سیلاوی ادامه داد: پیش از پوشش بیمه ای همه اتباع هرگونه نیاز درمانی اتباع از سوی کمیساریای عالی امور پناهندگان تامین می شود.
وی گفت: تنها اتباع قانونی از این خدمات استفاده می کنند و در قبال اتباع غیرقانونی هیچ گونه تعهدی نداریم.
در دهه 60 بالغ بر 120 هزار تبعه عراقی و 75 هزار اتباع افغان در خوزستان حضور داشتند که در طول این چند سال با آرامشی که در فضای کشورهای آنها بوجود آمد از خوزستان خارج شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد