سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

انالله و اناالیه راجعون

پیکر قائد اسلامی نسب فرماندار پیشین ماهشهر در اهواز تشییع و به خاک سپرده شد

اهواز- ایرنا- پیکر مرحوم اسلامی نسب فرماندار پیشین ماهشهر و دشت آزادگان و از مبارزان دوران ستمشاهی روز دوشنبه با حضور مردم اهواز و اهالی استان بوشهر تشییع و در جوار حرم مطهر حضرت علی ابن مهزیار اهوازی(ع) به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا مرحوم اسلامی نسب صبح روز شنبه گذشته در جاده گناوه به دیلم بر اثر سانحه تصادف به همراه همسر و دخترش جان را از دست داد و به لقاءالله پیوست.
مرحوم قائد اسلامی نسب از چهره های معروف حوادث روزهای انقلاب بود که روزنامه اطلاعات آن روز تاریخی را با تیتر درشت 'شاه رفت' به صورت کلاهی بر سرنهاده و دو اسکناس که جای تصاویر شاه مخلوع را از آن ها درآورده، در دست گرفته و از اعماق وجودش شعار می دهد.
اسلامی نسب متولد 1335 در یکی از روستاهای شهرستان دیلم از توابع استان بوشهر به دنیا آمد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در تاسیس جهاد سازندگی استان بوشهر ایفا کرد.
چهار سال مسئولیت جهاد سازندگی شهرستان بندر دیلم را عهده دار بود و سه سال نیز در همین مسئولیت در شهرستان بندر گناوه ماند و همچنین به مدت چهار سال به عنوان مسئول مهندسی و بهداشت جهاد استان بوشهر، سه سال فرماندار شهرستان بندر دیلم، هشت سال مدیرعامل جهاد نصر بوشهر، سه سال مسئول گردان مهندسی جنگ جهاد سازندگی بوشهر، سه سال و نیم سال فرماندار دشت آزادگان فعالیت داشته است.
آن مرحوم دارای مدرک تحصیلی مهندسی عمران و فوق لیسانس مدیریت بوده که بیش از یک سال فرماندار ماهشهر بود و همچنین از کاندیدای حوزه بوشهر، گناوه و دیلم در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و فرماندار نمونه کشور در سال 1389 بود.
قائد فعالیت های مبارزاتی اش را همگام با مردم انقلابی بوشهر از سال 1350 به طور فراگیر آغاز کرد و تا انقلاب 1357با مردم گام های مستحکم و شجاعانه برداشت و انقلاب را تنها نگذاشت.
روحش شاد و یادش گرامی باد.
بنا به این گزارش آیین گرامیداشت آن مرحوم ، همسر و دخترش ساعت 14تا 16در مسجد ولایت اهواز برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد