سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

اسارت سرهنگ ارتش رژیم صهیونیستی در عراق

یک منبع امنیتی عراقی از اسارت یک سرهنگ ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.به گزارش مشرق، این منبع امنیتی عراقی تأکید کرد که این سرهنگ ارتش رژیم صهیونیستی "یوسی اولن شاحاک" نام دارد و از اعضای گردان "گولانی" است.بر اساس این گزارش، شماری از عناصر داعش نیز به همراه این سرهنگ ارتش رژیم صهیونیستی دستگیر شده اند.به گفته این منبع، این سرهنگ اسرائیلی در یکی از جبهه‌های عملیاتی در عراق به اسارت گرفته شده است، و هم اکنون نیروهای امنیتی عراقی در حال بازجویی از او در خصوص ارتباطش با عوامل داعش هستند.منبع: العالم
ادعای رویترز: اختلاف نظر ایران و روسیه درباره سرنوشت اسد
رویترز در گزارشی ادعا کرد ایران و روسیه مانند سابق درباره ادامه حکومت رئیس‌جمهور سوریه توافق ندارند.
 به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز مدعی شد موضع روسیه در قبال بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، تغییر کرده است. این در حالی است که ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اعلام کرد موضع کشورش در قبال بشار اسد مانند گذشته است و مردم سوریه باید خود سرنوشت آینده کشورشان را تعیین کنند.
او در پاسخ به این پرسش که آیا تداوم حضور اسد در قدرت برای روسیه یک اصل است، گفت: مسئله در حال حاضر بودن یا نبودن او نیست. ضمن این که تغییر حکومت در این کشور می‌تواند خاورمیانه را به سمت گودالی تاریک سوق دهد.در انتهای این گزارش ادعا شده است سخنان این مقام روس، نشان از تغییر موضع کرملین در قبال رئیس‌جمهور سوریه و اختلاف این کشور با ایران بر سر مسئله مذکور دارد.آمریکا، متحدان عربش در خاورمیانه و ترکیه بر خروج اسد از قدرت اصرار دارند. مذاکرات صلح سوریه روز جمعه در وین انجام شد. طرف‌های حاضر در این مذاکرات نتوانستند درباره نقش رئیس‌جمهور سوریه در آینده این کشور توافق کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران

شبکه خبری الجزیره خبر داد که ارتش آزاد سوریه هرگونه ارائه اطلاعات به جنگنده‌های سوری برای هدف قرار دادن مواضع داعش را رد کرد.ساعتی پیش خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که ارتش روسیه به کمک اطلاعاتی که توسط مخالفان سوری دریافت کرده اهدافی را در داخل سوریه بمباران کرد.نیروی هوایی روسیه اعلام کرد که مخالفان سوری به توافقی درباره اقدام مشترک علیه تروریست‌ها دست یافته‌اند.نیروی هوایی روسیه اضافه کرد که بر اساس اطلاعات دریافتی از مخالفان، 24 هدف توسط جنگنده‌های روسی بمباران شدند.

پیش از آن نیز "آندری کارتاپولوف" مدیر عملیات اصلی ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی روسیه از زمان آغاز عملیات علیه تروریست‌ها در سوریه از 30 سپتامبر 1631 سورتی پرواز انجام داده که طی آن 2084 هدف گروه‌های تروریستی داعش و جبهة النصره در سوریه را مورد هدف قرار داده است.وی افزود: جنگنده‌های روسی از 30 سپتامبر تا کنون 287 مرکز فرماندهی تروریست‌ها، 155 مرکز ذخیره سوخت و مهمات و 52 پایگاه آموزش تروریست‌ها و 40 کارگاه ساخت راکت و مین های زمینی را نابود کرده است.از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های روسی و آمریکایی مانور مشترکی را برای جلوگیری از برخورد در حریم هوایی سوریه انجام می‌دهند.همچنین خبرگزاری روسی اینترفاکس اعلام کرد که مسکو و اسرائیل همواره یکدیگر را در جریان عملیات هوایی در سوریه قرار می‌دهند.جنگنده‌های روسیه که طی روزهای اخیر عملیات گسترده‌ای را علیه گروه تروریستی داعش در سوریه انجام می‌دهند تنها طی دو روز گذشته در 131 عملیات سورتی 237 موضع داعش را هدف حملات خود قرار داده‌اند.حملات روسیه درحالی در سوریه ادامه دارد که از زمانی که روسیه حملات هوایی خود علیه مواضع تروریست ها در سوریه را آغاز کرده، حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در سوریه کاهش داشته است.منبع: تسنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مبلّغان وهابیت در اردن کشتن « سربازان صهیونیست» را حتی اگر مسلح باشند ، حرام اعلام کرده است.علی الحلبی از برجسته ترین شیوخ سلفیه در اردن است که بر مرکز مطالعات علمی امام البانی نظارت دارد.حلبی حرام بودن ریختن خون صهیونیست ها را در نوار ویدیویی که در پایگاههای ارتباط اجتماعی پخش شده توجیه کرده و گفته است ریختن خون سرباز صهیونیست در صورتیکه در جنگ رو در رو نباشد حرام است و نیرنگ محسوب می شود.
حلبی افزوده است کشتن هنگام رویارویی و زمان جنگ اعلام شده جایز است و اگر او در امنیت باشد و کسی به او نیرنگ بزند و بکشد این جایز نیست.
حلبی برای آنکه برای فتوایش دلیلی بیاورد افزود شیخ بن باز [ مفتی معدوم سعودی‌ها] به شیخ احمد شاکر در زمان اشغالگری انگلیس در مصر نامه‌ای فرستاد و احمد شاکر فتوای قتل هر انگلیسی را صادر کرده بود و بن باز به او گفته بود این درست نیست چرا که معاهدات قانونی وجود  دارد که حقوق و خون آنان را حفظ می کند.
حلبی گفت نگاه عاطفی یک چیزی است و نگاه علمی چیز دیگری است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا می توان سربازانی را که در خیابان مسلح هستند کشت یا خیر گفت پاسخ همان پاسخ قبلی است یعنی حرام است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا صحت دارد سربازان اسرائیلی فقط زمانی که به آنها حمله می شود به فلسطینیان حمله می کنند ؟ گفت : من در فلسطین زندگی نکردم اما برادران ما در آنجا می گویند اگر کسی به یهودیان حمله نکند آنها به او حمله نمی کنند.
منبع: شفقنا
سوءقصد‌های پیاپی سعودی‌ها به رکن‌آبادی!
روزنامه نیویورک‌تایمز، نزدیک به وزارت خارجه آمریکا در گزارشی به ماجرای مفقود شدن غضنفر رکن‌آبادی، دیپلمات ایرانی و سفیر سابق کشورمان در بیروت اشاره کرد و تلویحا فرضیه ربایش او را تقویت کرد.
وطن امروز: روزنامه نیویورک‌تایمز، نزدیک به وزارت خارجه آمریکا در گزارشی به ماجرای مفقود شدن غضنفر رکن‌آبادی، دیپلمات ایرانی و سفیر سابق کشورمان در بیروت اشاره کرد و تلویحا فرضیه ربایش او را تقویت کرد. به گزارش پارس‌نیوز، نیویورک‌تایمز در این گزارش از سوءقصدهای مکرر آل‌سعود به رکن‌آبادی خبر داد و نوشت که از نگاه سعودی‌ها، رکن‌آبادی مغز متفکر ایران در حملات به جریان‌های نزدیک به سعودی‌ها در منطقه بود. متن گزارش نیویورک‌تایمز بدین شرح است:
یک ماه از فاجعه ازدحامی که حین مراسم سالانه حج اتفاق افتاد و به مرگ صدها و شاید هم هزاران مسلمان در مکه در عربستان‌سعودی انجامید، می‌گذرد و مقامات ایران، در جنگ لفظی فزاینده بین 2 کشور، مقامات سعودی را به سوءاستفاده از این رویداد برای ربودن مقامات ایران و استفاده از آنها به عنوان گروگان متهم کردند.  زمانی که این تنش بالا گرفته بدتر از این نمی‌شود، چرا که ایران و عربستان در مذاکرات برای پایان دادن به جنگ در سوریه شرکت می‌کنند. ایران که حامی بشار اسد است برای نخستین‌بار در این مذاکرات شرکت کرد. عربستان مخالف آقای اسد است. شاخص‌ترین شخص ایرانی که در ازدحام حج در 24 سپتامبر در مکه مفقود شده است، غضنفر رکن‌آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان و شخصیت کلیدی در زمینه دخالت ایران در جنگ سوریه و عرصه سیاسی در لبنان است. حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه ایران، روز سه‌شنبه به خبرگزاری تسنیم گفت: آقای رکن‌آبادی که تا سال 2014 در لبنان خدمت می‌کرد، آخرین بار توسط شاهدان ایرانی، بعد از حادثه ازدحام مکه دیده شده است. آقای امیرعبداللهیان گفت: «ما قضیه آقای رکن‌آبادی، سفیر سابق‌مان در بیروت را به طور جدی دنبال می‌کنیم. شاهدان تایید می‌کنند رکن‌آبادی در زمان انتقال به آمبولانس سعودی‌ها هنوز زنده بوده است». کارشناسان پزشکی قانونی ایران می‌گویند بین اجسادی که مسؤولان سعودی به آنها ارائه داده‌اند، جسد رکن‌آبادی را نیافته‌اند. در حالی که اجساد 399 ایرانی تاکنون شمارش شده است، 65 ایرانی از جمله رکن‌آبادی هنوز مفقود هستند و 29 جسد هم به گزارش تلویزیون دولتی، در عربستان دفن شده‌اند.عربستان‌سعودی اعلام کرده است در ازدحام مکه 769 نفر جان باخته‌اند. خبرگزاری آسوشیتدپرس، در گزارش مستقلی، خبر داده است 2177 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. ایران مسؤولان سعودی را متهم می‌کند که مسیر اصلی را مسدود کرده‌اند تا بدین وسیله کاروان مقامات بلندپایه سعودی از آنجا عبور کند و حجاج به ناگهان با بن‌بست مواجه شده‌اند. وقتی جمعیت سعی می‌کند به عقب بازگردد، وحشت و سراسیمگی بر حجاج مستولی شده است. عربستان گفته است این حادثه را سپاه پاسداران ایران سازماندهی کرده است. مسؤولان ایرانی اینک آشکارا به این نکته می‌اندیشند که آیا آقای رکن‌آبادی و سایرین، در نتیجه بی‌اعتمادی شدید حاکم بر روابط این دو کشور رقیب، ربوده شده‌اند یا نه. علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایران به خبرگزاری مهر گفت: «مسؤولان کشور ما، درباره وضعیت نامشخص ناپدیدشدگان، احتمال می‌دهند آنها ربوده شده باشند یا توطئه دیگری علیه آنان صورت گرفته باشد». سوءظن‌ها در ایران در نتیجه آنچه ایرانیان، مخالفت سعودی‌ها با پخش تصاویر ویدئویی مربوط به فاجعه ازدحام– که بررسی مستقل علل این حادثه را ممکن می‌کند- می‌نامند، بیشتر شده است. سعودی‌ها از مدت‌ها پیش به خود می‌بالیدند که حداقل 5000 دوربین امنیتی در اطراف محل زیارت نصب کرده‌اند. ایران که یک کشور با اکثریت شیعه است، و عربستان، با اکثریت سنی، در چندین زمینه با هم اختلاف دارند که مهم‌ترین آنها جنگ در سوریه، عراق و یمن است. آنها همچنین برای جلب حمایت در لبنان و فلسطین با هم رقابت می‌کنند.  عربستان‌سعودی، رکن‌آبادی را مغز متفکر عملیات ایران بر ضد متحدان منطقه‌ای خود می‌داند. او از یک حادثه بمبگذاری در سفارتخانه خود جان سالم به در برد و مقامات امنیتی ایران در خلوت می‌گویند، عربستان حداقل 2 بار دیگر به جان رکن‌آبادی سوءقصد نافرجام کرده است.
سخنان مشمئز کننده و بی پرده شیخ وهابی علیه شیعیان؛
"عماریون"- عبدالرحمان السدیس امام جماعت مکه، طی سخنانی گستاخانه ، تئوری اصلی عربستان و وهابیون را که همواره از سوی سعودی های تکذیب می شد، را اعلام کرد و گفت: عربستان باید از صلاح الدین ایوبی الگو بگیرد و ابتدا با ایران و شیعه بجنگد.
متن سخنان این شیخ وهابی در ادامه می آید:
جنگ ما با ایران فرقه است، جنگی بین سنی ها و شیعیان. جنگ ما با شیعیان جنگ بین ایمان و کفر است.
ما با ایران و شیعه می جنگیم، چراکه آنها به ما اتهام وارد می کنند. ما باید از صلاح الدین الگو بگیریم که پیش از جنگ با مسیحیان و یهودیان با شیعیان جنگید.
به خدا، جنگ ما فرقه ای است. فریب این تحلیلگران و نمایندگان رسانه ها را نخورید که می گویند این درگیری ها سیاسی است. نه! این جنگ، جنگی بین شیعه و سنی است.
آنها به کشورهای ما حمله کردند. آنها به عراق، بحرین، سوریه و یمن هجوم بردند.
اولویت ما اکنون مبارزه با شیعیان است، نه یهودیان. ای مسلمانان گوش فرا دهید، جنگ ما با ایران و شیعه است.
به خدا سوگند، ما این جنگ را تمام زمانیکه آنها روی زمین وجود داشته باشند ادامه می دهیم.
جنگ ما با ایران به اوائل دوره شیعه گری باز می گردد،  به ما اعتماد کنید، اول با شیعیان بجنگید، بعد از آن نوبت یهودیان و مسیحیان خواهد رسید، به خدا، نوبت به آنها خواهد رسید.
رقابت انگلیس و آمریکا در خاور میانه
احداث پایگاه نظامی انگلیس در بحرین نشان دهنده آشکارتر شدن افول قدرت آمریکاست و به همین جهت کشورهای غربی با محوریت انگلیس و فرانسه برای حضور در منطقه به رقابت روی آورده‌اند.

گروه سیاسی، در نقد اقدام انگلیس در احداث پایگاه نظامی در بحرین که با سفر هاموند وزیر خارجه انگلیس به منامه صورت گرفت چند نکته حائز اهمیت است.

به گزارش بولتن نیوز، اول اینکه این اقدام برگرفته از آشکارتر شدن افول قدرت آمریکاست که کشورهای غربی برای حضور در منطقه به رقابت روی آورده‌اند و محور آن نیز دو مشور فرانسه و انگلیس هستند.

احداث پایگاه نظامی انگلیس در بحرین با افول قدرت آمریکا در منطقه

دوم اینکه اقدام بحرین در دادن پایگاه به انگلیس تهدیدی علیه امنیت منطقه بوده و نشاندهنده خیانت بحرین به کشورهای منطقه است.

در آخر اینکه این حضور برای امنیت نیست بلکه مقدماتی برای سلطه گری است. چنانکه هاموند در اجلاس اخیر منامه صراحتا بر حمایت گسترده از عربستان که در حال کشتار مردم یمن و بحرین است تاکید نمود.

به گزارش روزنامه مستقل رای‌الیوم، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس روز شنبه به همراه شیخ خالد بن حمد آل خلیفه، همتای بحرینی خود در مراسم کلنگ زنی پایگاه دریایی انگلیس در بحرین شرکت کرد.

دو طرف در دیدارشان بر تاسیس این پایگاه نظامی در بندر ملک سلمان در دسامبر 2014 توافق کرده بودند.

وزیر خارجه بحرین در جریان کلنگ زنی این پایگاه نظامی گفت که این اقدامی است که همکاری‌های محکم میان دو کشور دوست انگلیس و بحرین در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه نظامی را آشکار کرده و تمایل دو طرف برای ارتقای سطح همکاری‌ها به نحوی که منافع مشترک‌شان را پاسخگو باشد، نشان می‌دهد.

وی افزود: انگلیس از جمله کشورهای اصلی است که سهم به سزایی در تقویت امنیت و ثبات منطقه و جهان دارد و تاسیس مقر تسهیلات دریایی انگلیس در بحرین نشان‌دهنده پایبندی انگلیس به بحرین و کل منطقه خاورمیانه است.

خبرگزاری بحرین نیز به نقل از فیلیپ هاموند گزارش داد، وی در این دیدار تاکید کرده که کشورش برای تقویت روابط خود با بحرین در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کند و اطمینان دارد که این روابط میان دو کشور دوست و به طور کلی میان انگلیس با کشورهای منطقه است.

هاموند در جریان مشارکتش در کنفرانس امنیتی "گفت‌وگوهای منامه" نیز تاکید کرد که امنیت در منطقه خلیج فارس بخشی از امنیت انگلیس است.

 

مجموعه نوشتارهایی از فراماسونری، شیطان پرستی، صهیونیزم و ...
ابلیسک (obelisk) چیست؟
"عماریون"- این نمادهای پاگانیسم هم‌‌اکنون رواج بسیاری یافته‌اند و در سه قرن گذشته صدها ابلیسک در نقاط مختلف جهان ساخته شده است. شاید بتوان این سازه شرک‌آلود را جزو معدود نمادهایی دانست که تا بدین حد در میادین و اماکن مختلف جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. نمونه‌های مختلف ابلیسک‌ها را می‌توان در کشورهایی چون آمریکا، انگلستان و ... مشاهده نمود. 

در اقصی‌نقاط جهان از مسجد بزرگ سلطان احمد ترکیه تا صحن کلیسای اعظم سنت پیتر در واتیکان و محوطه کاخ سفید آمریکا شاهد ستون‌هایی با رأی هرمی‌ شکلی هستیم که سر به فلک کشیده‌اند. این ستون‌ها نمادهایی از الحاد و پاگانیسم نزد ادیان باستانی مصر بودند که در بازه‌های مختلف زمانی تفاسیر مختلفی از آنها شده است. امروزه ابلیسک‌ها تبدیل به یکی از نمادهای مورد احترام فراماسونری و پیروان فرقه‌های شیطان‌پرستی شده و این گروه‌های در چند قرن گذشته سعی داشته‌اند که آنها را در جای جای جهان پراکنده سازند.


نگاهی به پیشینه نمایه ابلیسک

ابلیسک (obelisk) که برگرفته از واژه‌ای یونانی به معنای ستون برافراشته است یک بنای یادبود باریک با قاعده‌ای مربع‌شکل بوده که در بخش فوقانی آن یک هرم قرار داده شده است. بر ساس اساطیر مصر باستان این بنا با خدای خورشید یعنی "رع" (Ra) مرتبط می‌شد. بدین صورت که این نماد اشعه‌ای از اشعه‌های خورشید بود که به صورت سنگی درآمده است و "رع‌" الهه خورشید درون این سنگ قرار دارد. در زبان مصر باستان بر این بنا نام "تِجِن" (Tejen) نیز می‌نهادند، مصریان معتقد بودند بدنه بلند و باریک ابلیسک مظهر دفاع و محافظت و هرم رأسی بنا نیز مظهر دورکردن نیروهای منفی و باد و توفان است. ابلیسک در دورانی نیز نماد ازیریس(Osiris) شد. زیرا اعتقاد بر این بود که این الهه توانسته بر تمامی خدایان دیگر تفوق بیابد به همین دلیل دارای قدرت‌هایی از هر یک از خدایان دیگر شده بود و لذا ابلیسک، نمادی که متعلق به رع بود (خدای خورشید یا رب السماوات) نصیب ازیریس (خدای مرگ و دنیای زیرزمین) شد. نفس ازیریس، باع (Ba) به نام بانبجِت (Banebdjed) خوانده می‌شد و این باع بود که حیثیت و شخصیت و قدرت را برای ازیریس به همراه داشت و نماد بانبجت نیز قوچ بود و این دلیلی بود برای پرستش این حیوان توسط عده ای از مردم مخصوصاً در شهر مندیز (Mendes) در زمان باستان. از اینجاست که رابطه میان ابلیسک و فرقه‌های فراماسونی و ایلومیناتی آغاز می‌شود .
عوامل مرتبط با پروژه نفوذ دشمن در مطبوعات بازداشت شدند+سوابق و تصاویر
                       
هشدارنیوز -با تلاش سربازان گم نام امام زمان (عج) و دستور مقام قضایی پنج نفر از عوامل مرتبط با پروژه نفوذ دشمن در کشور که در مطبوعات فعال بودند، بازداشت شدند.                 

یک منبع آگاه در همین زمینه به خبرنگار دانا گفت: از جمله این پنج نفر می توان به "عیسی سحرخیز" و "احسان مازندرانی" اشاره کرد.

 

احسان مازندرانی کیست؟


احسان مازندرانی دستگیر شده فتنه 88  علی رغم مخالفت نهاد های مسئول به عنوان مدیر مسئول روزنامه دانشگاه آزاد منصوب شد.
این در حالی است بنا به گزارش برخی رسانه ها احسان مازندرانی به دلیل برخی تحرکات تنش آفرین و سوء سیاسی و ارتباط با یک عنصر تجزیه طلب در زمان دانشجویی در دانشکده خبر، با حکم کمیته انظباطی این دانشکده از ادامه تحصیلش جلوگیری به عمل می آید و نمی تواند مدرک تحصیلی کارشناسی خود را بگیرد.
 

 
حضور احسان مازندرانی در کنار خانواده هاشمی در دادگاه فاطمه هاشمی

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی(خانه ملت) در گفت گو با یک منبع آگاه نوشت که" «احسان مازندرانی» دبیر اجرایی روزنامه‌ اصلاح‌طلب اعتماد به اتهام ارتباط با شبکه رسانه‌ای بنگاه دروغ‌پراکنی بی‌بی‌سی و سایت‌های خبری ضد‌انقلاب بازداشت شد.وی که دبیر اجرایی یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب است، مدتی در مالزی زندگی می‌کرده و در همان‌جا نیز با رسانه‌های فارسی‌زبان ضد‌انقلاب ارتباط داشته است".
 

احسان مازندرانی در حال مصاحبه با همسر یکی از سران فتنه


آقای مازندرانی و همسرش خانم ملیحه حسینی-که او نیز از روزنامه نگاران اطلاح طب و بازداشت شدگان پس از فتنه ۸۸ است- پیشتر به همراه تعداد زیادی از روزنامه نگاران اصلاح طلب داخلی و ضد انقلاب خارج از کشور در شهریور سال ۸۸ پس از انتخابات باشکوه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که منجر به اردوکشی خیابانی عناصر فتنه انگیز شد، در نامه ساختارشکنانه انتخابات ۲۴ خرداد را کودتا خوانده بودند.

** "فرهیختگان" تریبون دانشگاه آزاد یا تریبون اصلاح طلبان

به باور شماری از روزنامه نگاران با روی کار آمدن احسان مازندرانی و تیم همراهش در روزنامه فرهیختگان، این روزنامه به محل تجمع روزنامه نگاران اصلاح طلب و نیز پرداختن به موضوعات نازل سیاسی به جای مسائل صنفی دانشگاهی تبدیل شده است.
 

رپرتاژ روزنامه دانشگاه آزاد(فرهیختگان) برای خانواده هاشمی

عملکرد جناحی و حزبی روزنامه دانشگاه آزاد درحالی صورت می گیرد که اولین مدیر مسئول این روزنامه چند روز قبل از انتشار آن در ۲۹ اردیبهشت ۸۸ در گفت وگویی با خبرگزاری فارس اعلام کرده بود که این روزنامه کاملاً مستقل از هر جناح و حزب بوده و درباره دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع‌رسانی خواهد کرد. فرهیختگان بیشتر حول محور دانشجو و قشر فرهیخته به تولید مطلب خواهد پرداخت.

** با شال و مانتوی کوتاه به فرهیختگان بیایید!

فرهیختگان "مازندرانی" در ادامه خط و مشی جدید خود در دوره ریاست میرزاده بر این دانشگاه، دست به اخراج گسترده شماری از روزنامه نگاران قبلی این روزنامه زد.
 

به گفته یکی از روزنامه نگاران فرهیختگان در دوره جدید از آنان خواسته شده بود تا با مانتوی کوتاه و شال بر سر کار حاضر شوند!
مازندرانی در همین زمینه سیاست های فرهنگی و ارزشی درون این مجموعه را نیز تغییر داد تا جایی که به گفته یکی از روزنامه نگاران قبلی این روزنامه به دستور وی اعلام شد که دیگر لازم نیست خانم‌ها با مقنعه و ظاهر اداری به محل کار بیایند و با شال و مانتوی کوتاه می‌توانند در روزنامه حاضر شوند.

 

عیسی سحر خیز کیست؟

"عیسی سحرخیز" از فعالان اصلاح‌طلب که بعد از پیروزی محمد خاتمی در دوم خرداد 1376 با معرفی عطاء مهاجرانی به جایگاه مدیرکلی مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب گردید؛ وی در هنگامه هجمه شدید روزنامه‌های زنجیره‌ای به نهادها و شخصیت‌های انقلابی، از آنان به‌طور تمام‌عیار حمایت کرد و به ابراز تأسف از توقیف نشریات هتاک پرداخت، حمایت علنی وی از روزنامه‌نگارهای ضدانقلاب به نحوی بود که دفتر کارش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پاتوق کاری امثال اکبر گنجی و ... برای جنگ روانی علیه جریانات سیاسی انقلابی بدل شده بود.

عیسی سحرخیز پس از اعتراض نسبت به توقیف روزنامه زن – با مدیرمسئولی فائزه هاشمی رفسنجانی- از مدیرکلی مطبوعات وزارت ارشاد استعفا داد و سپس فعالیت رسانه‌ای خود را در ماهنامه آفتاب پیگیری کرد؛ سحرخیز در این ماهنامه نیز با تکاپوی شدید به توهین به ساختار نظام جمهوری اسلامی پرداخت و خواهان خروج از حاکمیت از سوی اصلاح‌طلبان بود و سپس از توقیف ماهنامه آفتاب ترجیح داد با رسانه‌های ضدانقلاب فعالیت ساختارشکنانه خود را پیگیری نماید و از 14 اسفند 1385 به نویسندگان اصلی سایت ضدانقلاب روز آنلاین تبدیل شد. در این گزارش به‌مرور برخی از موضع‌گیری‌های وی در سال‌های اخیر می‌پردازیم.

عیسی سحرخیز با توجه به جایگاه خود در وزارت ارشاد توانست شرایط را برای انتشار روزنامه زن در سال 1377 فراهم نماید؛ روزنامه زن با مدیرمسئولی فائزه هاشمی رفسنجانی و سردبیر ابراهیم نبوی و سپس مسعود بهنود تریبون برای ترویج آموزه‌های فمینیستی در عصر اصلاحات بود. حمایت عیسی سحرخیز از رویکرد هتاکانه روزنامه زن به مجوز محدود نشد و وی در سال 1382 با حضور در دادگاه انقلاب به دفاع از این روزنامه پرداخت.
 
• حمله به حجت‌الاسلام اژه‌ای برای دفاع از روابط نامشروع
 
عیسی سحرخیز از حامیان اصلی اعطای مجوز به روزنامه زن – با مدیرمسئولی فائزه هاشمی رفسنجانی- در سال 1383 در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات کشور به حمایت از انتشار مقالاتی پیرامون روابط غیرشرعی دختران و پسران در مطبوعات می‌پردازد که این رفتار وی با مخالفت شدید حجت‌الاسلام اژه‌ای –نماینده قوه قضائیه در هیات نظارت و رئیس وقت دادگاه ویژه روحانیت – همراه می‌شود و این اظهارات باعث می‌شود که عیسی سحرخیز به حجت‌الاسلام اژه‌ای حمله فیزیکی نماید. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب پس از گذشت چند روز مدعی شد که وی در اثر پرتاب قندان و گاز گرفتن دچار صدمه بدنی شده است و تصاویر آثار این درگیری را در اختیار رسانه دولتی اصلاحات قرارداد.

• حضور در ستاد معین؛ حمایت از هم‌جنس‌بازان

عیسی سحرخیز پس از پایان ریاست جمهوری محمد خاتمی استمرار اصلاحات را در برنامه‌های انتخاباتی معین می‌دید به همین خاطر به‌صورت گسترده در ستاد معین حضور پیدا کرد و ردای ریاست جمهوری را بر تن وزیر علوم دوران اصلاحات می‌دید. عیسی سحرخیز در جریان مناظره‌ای در سال 1384 با دکتر محمدحسن قدیری ابیانه، به دفاع از هم‌جنس‌بازان و ساواکی‌ها پرداخت و تلویحاً گفت که آن‌ها نیز باید حق کاندیداتوری در انتخابات را داشته باشند.

• حضور در فتنه 88 و آشوب‌های خیابانی

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب پس از انتخابات 1388 با اعلام تقلب گسترده در انتخابات و آنچه آن را کودتای حاکمیت می‌خواند خواهان ابطال آن می‌شود و در همین راستا یادداشت‌های فراوانی را ضد شورای نگهبان و نهادهای امنیتی می‌نویسد و خواهان برگزاری تجمعاتی ضد جمهوری اسلامی در مقاطع خاص زمانی می‌شود و به دلیل این رفتارهای غیرقانونی دستگیر و روانه زندان می‌گردد.

• سحرخیز در عصرانه دفتر هاشمی
 
عیسی سحرخیز فعالیت‌های سیاسی - رسانه‌ای خود را با حضور تعدادی از روزنامه‌نگاران فعال در فتنه 1388 در قالب «انجمن دفاع از آزادی مطبوعات» انجام می‌دهد. این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب به‌واسطه همکاری نزدیکش با فائزه هاشمی در هنگام انتشار روزنامه زن و تلاش وی برای عدم توقف این روزنامه توانست چند ماه پس از آزادی از زندان در تاریخ 92/10/22 به دیدار حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی برود و در رثای آنچه آزادی مطبوعات می‌خواند، در حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت حضور یابد.

عبور اصلاح‌طلبان از امام خمینی (ره) در قالب نفی و تأیید
• تکاپوی برای دروغ‌گویی‌های حقوق بشری

 
مدیر ارشد وزارت ارشاد اصلاحات پس از آزادی از زندان در تلاش به سیاه نمایی از وضعیت زندان‌های کشور می‌پردازد؛ وی در گفت‌وگوهای اختصاصی با رسانه‌های معاند بارها روایت خلاف واقعی را نسبت به وضعیت زندان‌ها و روند بازجویی از متهمان امنیتی بیان می‌کنند تا به این وسیله بر پرونده حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اثرگذار باشد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با سایت ضدانقلاب مرکز دموکراسی برای ایران پیرامون فشارهای حقوق بشر از سوی افرادی مانند احمد شهید اظهار داشت «مسلماً بی‌تأثیر نیست. اگر رویکرد این جلسات حمایتی، افشاگرانه و بازخواست کننده باشد حتماً مثبت است. خوبی این شورا این است که ایران هم در آن عضو است. در همین جلسه اخیر حدود 200 پرسش حقوق بشری از سوی کشورهای مختلف از ایران مطرح‌شده که البته هیئت ایرانی گفته است که بعداً به این‌ها جواب خواهد داد. این روش کشورها را مکلف می‌کند که یکسری استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنند و کشورها مجبور می‌شوند که مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر را زیر پا نگذارند. فقط ممکن روی چند بند تحفظ داشته باشند که آن‌ها را هم باید اعلام کنند. مثل دادگاهی است در برابر افکار عمومی جهان و کشورهایی که متخلف شناخته شوند بر اساس رأی اکثریت برای آن‌ها گزارشگر ویژه تعیین می‌شود. آقای لاریجانی می‌گوید که جایگاه آقای احمد شهید غیرقانونی است درحالی‌که در آن جلسات با اکثریت آراء تعیین گزارشگر ویژه برای ایران به تصویب رسیده است. این نظارت‌ها قطعاً مثبت و بر روی اصلاح رفتار کشورها با شهروندان تأثیرگذار است.»

عبور اصلاح‌طلبان از امام خمینی (ره) در قالب نفی و تأیید

• هدف اصلاح‌طلبان باید خبرگان رهبری باشد


عیسی سحرخیز از فعالان فتنه 1388، در دی‌ماه سال گذشته در مصاحبه با روزنامه آرمان، خبر از تشکیل حلقه اتصال گروه‌های سیاسی با محوریت هاشمی رفسنجانی داد که هدف این حلقه سیاسی ممانعت از شکست دولت روحانی در نیمه‌راه است و در راستای این خط تحلیل بیان داشت که «من مجلس خبرگان را از مجلس شورای اسلامی مهم‌تر می‌دانم » و بابیان این گزاره اعلامی کوتاه ولی مهم از اهداف مشترک اصلاح‌طلبان و کارگزاران پرده برداشت و سپس در بیان راهکار و استراتژی به اتاق فکر اصلاح‌طلبان افزود: «اصلاح‌طلبان فعلاً باید از حرکت‌های ساده به سمت حرکت‌های پیچیده پیش بروند. درعین‌حال نباید جریان مقابل را دست‌کم بگیرند. همین حرکت‌های پیچیده سبب سردرگمی جریان مقابل در انتخابات شد» و پس از چند ماه سید محمد خاتمی یکی از حامیان اصلی فتنه 88 در جمع برخی از اعضای مجمع روحانیون گفت: «ما باید خود را برای انتخابات خبرگان آماده کنیم. من انتخابات خبرگان را مهم‌تر از انتخابات مجلس می‌دانم. باید ترکیب خبرگان را عوض کنیم. با مجمع محققین قم صحبت کرده‌ایم که از میان روحانیون جوان و خوش‌فکر نیروهایی را شناسایی و برای حضور در خبرگان آماده‌سازیم.»

• عبور اصلاحات با امام خمینی (ره) در قالب نفی و تأیید

آخرین اظهارنظر این فعال سیاسی اصلاحات خبر از رویکرد جریان سیاسی اصلاح‌طلب نسبت به آموزه‌های امام خمینی (ره) است؛ این عضو ستاد میرحسین موسوی در گفت‌وگو با یک سایت ضدانقلاب تأکید کرده است که "خیلی از اصلاح‌طلبان برخلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند." و همچنین این بازداشتی فتنه ۸۸ در بخش دیگری از این مصاحبه با تصریح بر "نگاه منتقدانه " خود به امام خمینی می‌گوید: من نگاه منتقدانه‌ای به ایشان دارم و فکر می‌کنم خیلی از کارها خطا بود. سحرخیز همچنین "تغییر قانون اساسی "، "تغییر ساختاری قوه قضاییه " و "حذف نهاد ولایت‌فقیه " را جزئی از اصلاحات می‌داند و اضافه می‌کند: ما در اول انقلاب اشتباه کردیم که با خوش‌بینی بسیار و اولیه به آیت‌الله خمینی، به ولایت‌فقیه هم باور داشتیم.

دانا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد