سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تجمع کارگران اخراجی هفت‌تپه در مقابل فرمانداری شوشتر

تجمع کارگران اخراجی هفت‌تپه در مقابل فرمانداری شوشتر 

                                                                                   

صبح امروز ۱۰۵ کارگر فصلی میراب وآب رسان مجتمع کشت وصنعت هفت تپه در اعتراض به اخراج ناگهانی خود مقابل ساختمان فرمانداری شوشتر تجمع کردند.

منابع خبری ایلنا در مجتمع «کشت وصنعت هفت تپه» با اعلام این خبر افزودند که اخراج این کارگران پیش از اتمام مهلت قانونی قرادادهای کار آنها صورت گرفته است.

براین اساس کارگران مورد نظر در حالی از روز پنجشنبه (۱۵ مهر ماه) اخراج شده‌اند که که اعتبار قرادادکار همه آنها تا روز ۳۰ مهر ماه بوده است.

برپایه این اظهارت پرداخت نشدن نزدیک به سه ماه معوقات مزدی نیز از جمله دلایل دیگری بوده که باعث برپایی این تجمع صنفی شده است.

اخراج شدگان به نقل از کارفرمای خود می‌گویند که به دلیل ماهیت فصلی بودن کارشان تا اردیبهشت ماه سال آینده کار برایشان  وجود ندارد وبایدبه خانه‌هایشان برگردند این در حالیست که مزارع نیشکر به این تعداد نیروی کار میراب وآب رسان برای آبیاری نیاز  دارد.

با این حال کارگران معترض مدعی‌اند که کارفرما قصد دارد بعد از اخراج آنها برای تکمیل نیروی کار مورد نیاز خود در بخش آبیاری از کارگران غیر بومی استفاده کند.

به صورت مشخص کارگران نیشکر هفت تپه می‌گویند ما ۱۰۵ کارگر از شهرکهای اطراف مزارع نیشکر همانند شهرک فلاحی، عیبر، سردار آباد، شرافت و غیره هستیم به طوریکه مزارع نیشکر مقابل ساختمانهای مسکونیمان قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد