سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

محوطه‌های تاریخی خوزستان دارای حریم شدند

میراث فرهنگی

معاونت میراث فرهنگی خوزستان گفت: پس از گذشت 80سال با تلاش فراوان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان تعدادی از محوطه‌های تاریخی خوزستان صاحب حریم شدند.

عاطه رشنویی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: توجه به میراث فرهنگی برای هر کشور از نظر هویت بسیار دارای اهمیت بوده و باید مسئولان به آن توجه کنند.

وی افزود: در راستای حفاظت از آثار باستانی و میراث فرهنگی خوزستان تا کنون اقدامات بسیار خوبی انجام شده و ثبت ملی 250اثر باستانی گواهایم موضوع است.

معاون میراث فرهنگی خوزستان گفت: همچنین ثبت موسیقی علوانیه عربی خوزستان و ثبت کتاب گردشگری روستای بردیه خوزستان در فهرست سازمان ملل از دیگر اقدامات پرافتخار اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان است.

وی عنوان کرد: توجه افشین حیدری، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان در به نمایش گذاشتن و نگهداری و حفاظت میراث فرهنگی خوزستان به وسیله نمایش این آثار در دید مردم و تبدیل آن‌ها به کافه و دیگر خدمات رفاهی و تفریحی قابل تقدیر است.

رشنویی اظهار داشت: محوطه‌های تاریخی ایوان کرخه، کلگه زرین و گلگیر مسجدسلیمان و تازنگ صوالی باغملک پس از گذشت 80سال صاحب عرصه و حریم مصوب شدند.

وی افزود: تلاش‌ها برای تعیین حریم سایر میراث فرهنگی و تاریخی خوزستان ادامه دارد و این امر با توجه جدی مسئولان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان دنبال می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد