سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

واکنش شهرداری اهواز به یک خبر ایرنا

اهواز- ایرنا- در پی انتشار خبر تجمع کارگران شهرداری منطقه هفت اهواز در مقابل ساختمان شرکت مناطق نفتخیز جنوب در تاریخ یکم مهر با عنوان 'هیچ بدهی به شهرداری اهواز نداریم' شهرداری این منطقه توضیحاتی ارایه کرده است.

در این توضیحات شهرداری منطقه هفت اهواز که از طریق نمابر برای ایرنا ارسال شد خطاب به مدیر روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب است، آمده:
1-در این مورد که 'اولین بار است که یک سازمان ، پرسنل تحت پیمان خود را برای اعتراض به سازمان دیگر هدایت می نماید '، به اطلاع می رساند در مورد حضور تعداد کمی از کارگران این منطقه (حدود 3 درصد و آن هم برای چند دقیقه) هیچ گونه هدایتی از جانب این شهرداری در مورد کارگران معترض صورت نگرفته و این موضوع کاملا تکذیب می شود و اگرچه دارای ظرفیت پیگیری حقوقی است لیکن به جهت احترام فراوان به مجموع مناطق نفتخیز علی الخصوص مدیر عامل محترم آن، شهرداری این منطقه علاقه ای به پیگیری و ادامه موضوعات به صورت حقوقی ندارد.
2-در مورد بدهی 300 میلیارد ریالی معلوم نیست این عدد بر چه اساسی ذکر شده است اصولا این شهرداری در هیچ کجا ذکری از عدد مطالبات خود نکرده است لیکن به جهت پاسخ به اطلاع می رساند مبلغ طلب این منطقه بابت عوارض نوسازی و بهای خدمات حدود 180 میلیارد ریال بوده که حدود 75 میلیارد ریال آن مربوط به سال 1393 می باشد و طبق قانون باید حداکثر در پایان سال گذشته پرداخت می شد.
در کل از 180 میلیارد ریال فوق نزدیک به 20 میلیارد پرداخت شده و مابقی علی رغم پیگیری های مکرر و مستمر این شهرداری تا کنون پرداخت نشده است.
بدیهی است وقتی که بزرگترین تولید کننده نفت ایران مطالبات سال 1393 کارگران ضعیف مناطق منبع آب، زیتون کارگری ، چهارصد دستگاه و ... را هنوز نتوانسته پرداخت نماید قطعا این کنایه که شهرداری دچار بحران مالی است بیشتر از آنکه به نهادی خدماتی چون شهرداری برگردد به مجموعه های قدرتمند و ثروتمندی بازمی گردد که متناسب با بهره برداری خود از منابع شهر اهواز و استان خوزستان در سال های گذشته ارائه خدمت و مسئولیت اجتماعی نکرده اند.
3-بهای خدمات بر اساس قانون جزو اختیارات شورای شهر و مصوب شورای اسلامی شهر اهواز و مورد تایید فرمانداری محترم به عنوان نماینده دولت بوده است، بنابراین، این شهرداری صرفا مجری قانون بوده و خود را در جایگاه رد و تایید قانون نمی داند.
ذکر این نکته ضروری است که شکل گیری بسیاری از محلات شهری صرفا به دلیل وجود نفت و حضور شرکت های مربوطه در شهر اهواز است و قطعا و یقینا نمی شود نسبت به سرنوشت این مردم و مناطق کم برخوردار بی تفاوت بود و ایجاد و گسترش شکاف های اجتماعی را نادیده انگاشت و نسبت به عواقب آن بی توجه بود که بحمد الله مدیر عامل خوشنام شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در گذشته نشان داده اند نسبت به توسعه شهری علاقمند و پیگیر هستند.
4-اما اصل طلب این شهرداری از مجموعه معظم مناطق نفتخیز جنوب و شرکت های تابعه بر اساس ممیزی ساختمان ها، ده ها هزار متر اضافه بنا و مازاد تراکم بوده که مراحل اداری آن در حال پیگیری و رای اولیه نیمی از پرونده آن در کمیسیون ماده صد صادر شده و انشا الله در صورت ادامه بررسی پرونده - و تایید حتی نیمی از این اضافه متراژها- بالغ بر ده ها میلیارد تومان خواهد شد که در بستر مناسب و فضای آرام با حسن نظر دوستان در شرکت نفت بررسی خواهد شد تا انشا الله کارگران محروم شهرداری اهواز بتوانند همراه همشهری های خود در شرکت نفت به موقع دریافت حقوق کرده و نسبت به خرید کیف و کتاب و کفش و روپوش برای کودکان دبستانی خود اقدام کنند.
جوابیه شهرداری منطقه هفت اهواز در حالی صادر شد که پیش از انتشار خبر قبلی ایرنا در مورد تجمع کارکنان شهرداری منطقه هفت با وجود پیگیری خبرنگار ما در زمان تهیه خبر، شهنی شهردار این منطقه و حاتمی کاکش مدیر روابط عمومی شهرداری اهواز حاضر به پاسخگویی و توضیح درباره تجمع کارگران شهرداری نشدند و تنها شهنی شهردار ناحیه هفت تنها میزان مطالبات شهرداری از مناطق نفت خیز را تایید و از بیان جزییات خودداری کرد.
7151/6064

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد