سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک مسئول:روزانه هفت هزار مین از مناطق آلوده کشور خنثی می شود

یک مسئول:روزانه هفت هزار مین از مناطق آلوده کشور خنثی می شود

دزفول - ایرنا - مسئول پاکسازی مناطق آلوده به مین محورهای جنوب و غرب کشور گفت:روزانه هفت هزار، مین جنگی از مناطق مرزی چهار استان ایلام ، خوزستان ،کرمانشاه و کردستان جمع آوری و خنثی می شود.

سردار غلامرضا ماندنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مین های کار گذاشته شده از سوی دشمن در جنگ هشت ساله با رعایت اصول دقیق مهندسی جنگی و به ترتیب خاصی کار گذاشته شده اند افزود:با گذشت بیش از 30 سال از کار گذاشتن این مین ها همچنان شاهد حوادث خونبار ناشی از انفجار مین در چهار استان مرزی کشور هستیم.
فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: این مین ها که از انواع مختلف جنگی می باشند با گذشت بیش از 30 سال فعال تر و حساس تر شده اند و با کمترین حرکتی منفجر می شوند.
وی همچنین گفت:تاکنون دو سوم مناطق آلوده به مین در چهار استان کشور پاکسازی شده و روند پاکسازی سایر مناطق آلوده همچنان توسط چندین تیم ادامه دارد.
سردار ماندنی که مدت سه سال عملیات پاکسازی مناطق آلوده به مین در کشور عراق را مدیریت کرده است اشاره ای به مساحت مناطق پاکسازی شده مرزی ایران با عراق نکرد اما گفت:بخش وسیعی از مناطق آلوده به مین در کشور عراق نیز توسط نیروهای ایرانی پاکسازی شد.
سردار ماندنی اظهار کرد:دشمن در هشت سال جنگ با تمام ظرفیت نظامی و کمک 42 کشور علیه ایران وارد جنگ شد اما در مقابل اراده و همت رزمندگان اسلام قد خم کرد و شکست خورد.
7278/6068/6065/6064

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد