سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نماینده اهواز انتقاد کرد

حجم بالای بیکاری در خوزستان/برنامه‌های حل مشکل گرد و غبار فقط روی کاغذ!

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه خوزستان امروز به دلیل مشکلات بسیار زیاد خسته است، گفت: شرایط موجود در خوزستان به دلیل کمبود آب، بیکاری و گرد و خاک حاد است که باید همگان برای رفع این مشکلات کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سید شریف حسینی در نطق میان دستور در صحن علنی امروز، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و تسلیت به خانواده‌های بازماندگان قربانیان حج امسال گفت که حادثه غمبار منا از سوء مدیریت و بی‌تدبیری حکومت آل سعود به ویژه در مناسک حج نشات گرفته است.

وی در ادامه با تاکید بر این که دفاع مقدس مقوله‌ای منحصر به فرد است که انقلاب زیباترین مقاومت‌های تاریخ را به نمایش گذاشت، افزود: تمام دفاع مقدس با خوزستان گره خورده است و نمی‌توان هفته دفاع مقدس را یاد کرد و خوزستان را فراموش کرد. استانی که آسمان و زمینش به هم گره خورده شده بود و طراوت و عشق و شادابی درخیابان‌هایش جاری شده بود اما امروز خوزستان خسته است.

حسینی با بیان این که به دلیل عدم توجه به اظهاراتش در نطق‌های قبلی بنایی به نطق سالیانه در صحن علنی نداشته است، تصریح کرد: بارها از پشت این تریبون در خصوص وضعیت خوزستان سخن گفته‌ام و مشکلاتش بخصوص در حوزه‌ بیکاری را فریاد زدم اما انگار صدای تریبون رسا نیست و یا گوش دولتیان به این پژواک‌ها عادت کرده است.

وی با انتقاد از انتقال آب از سرشاخه‌های کارون از شهرکرد و خوزستان به فلات مرکزی بیان کرد: تاکنون یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب آب منتقل شده است؛ آن هم به استان‌هایی که داعیه نداشتن شغل را دارند ولی سه هزار هکتار زمین کشاورزی برنج دارند، یا این که دو یا سه صنعت بالادستی‌شان از آب استفاده می‌کنند. در این شرایط تنها شاهد راه حل گرفتن آب از کشورهای همسایه هستیم و انگار نمی‌خواهیم مدیریت منابع آب داشته باشیم.

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی خوزستان به دلیل نداشتن آب با مشکلاتی مواجه است، گفت: شرایط موجود در خوزستان حاد است و باید این شرایط اصلاح شود، این موضوع منوط به داشتن نگاه ویژه‌ای به استان‌های همچون خوزستان است که کشاورزی یکی از شغل‌های مردمشان به شمار می‌آید.

حسینی با اشاره به مشکل گرد و غبار در استان خوزستان اظهار کرد: مسئولان یکی پس از دیگری عوض می‌شوند و تنها روی کاغذ برای حل مشکل گرد و غبار برنامه می‌دهند حال این که مالچ پاشی و پرآب کردن تالاب‌ها برنامه‌ای میان مدت است و برنامه بلند مدت به شمار نمی‌آید.

وی با بیان این که حضور مسئولان در زمان بروز گرد و غبار نمایشی است که به آن نیاز نداریم، افزود: دولت موظف به داشتن راهکاری برای حل مشکل گرد و غبار است کما این که در زمان گرد و غبار نوزادان و شیمیایی‌ها نمی‌توانند تنفس کنند و لازم است که همه به خوزستان کمک کنند.

نماینده مردم اهواز با انتقاد از حجم زیاد بیکاری در استان خوزستان، علی رغم وجود پتانسیل‌های نفت و گاز خاطرنشان کرد: تبعیض در استخدام‌ها موجب بروز این مشکل شده است به طوری که استخدام‌های غیر بومی در خوزستان بیداد می‌کند که این شرایط باید احساس شود.

حسینی در پایان با انتقاد از رقم بسیار زیاد قبوض برق در استان خوزستان گفت: عوارض برق در کل کشور  1200 تومان است و در استان خوزستان که به دلیل گرد و غبار مجبور به استفاده از سیستم‌های سرمایشی است، 18 هزار تومان است که باید این شرایط اصلاح شود و از نمایندگان می‌خواهیم به خوزستان کمک کنند و دولت نیز دست از لجاجت بردارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد