سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

لزوم فرهنگ‌سازی اصولی برای به حداقل رساندن مسائل قومی در خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان تاکید کرد
لزوم فرهنگ‌سازی اصولی برای به حداقل رساندن مسائل قومی در خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: به منظور به حداقل رساندن مسائل قومی باید فرهنگ‌سازی اصولی و جدی را برنامه‌ریزی کرد و تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم در این زمینه مسئول هستند.

خبرگزاری فارس: لزوم فرهنگ‌سازی اصولی برای به حداقل رساندن مسائل قومی در خوزستان                

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ظهر امروز نشست خبری فرمانده انتظامی استان خوزستان به مناسبت هفته نیروی انتظامی در ساختمان سابق راهنمایی و رانندگی با حضور سردار اسحاقی انجام شد.

در این نشست سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده انتظامی خوزستان از امنیت به‌عنوان مهمترین نیاز بشری و از اولویت‌های مهم زندگی عنوان کرد و اظهار داشت: فقدان امنیت در اجتماع تبعات و پیامدهای جبران ناپذیری بر زندگی عمومی افراد می‌گذارد.

وی افزود: کشورهایی که از عدم امنیت رنج می‌برند تمام جنبه‌های زندگی آنها اعم از اقتصادی، فرهنگی و سیاسی از نبود امنیت متاثر می‌شود.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: مشارکت جدی مردم همراه با تمام دستگاه‌های اجرایی در فراهم کردن امنیت اجتماعی بسیار مهم و نتایج مثبتی در جامعه خواهد داشت.

اسحاقی با اشاره به موقعیت و جایگاه جمهوری اسلامی در دنیا گفت: دشمنان ما تمام توان و عزم خود را به کار گرفته تا به امنیت داخلی کشور ضربه وارد کنند اما آگاهی دشمن از اتحاد و همدلی مردم کشورمان همیشه برای آنان نقش بازدارندگی داشته و از اقدامات جدی‌شان جلوگیری کرده است.

وی بیان کرد: مقاومت و ایستادگی مردم ما در طول هشت سال دفاع مقدس برگ سبزی برای آشکار کردن قدرت، مقاومت و ایستادگی مردم است.

اسحاقی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع مقدس و قدرت جمهوری اسلامی درس عبرتی برای دنیا شد و دشمن نتوانست بین ملت ما دوگانگی و فتنه ایجاد کند افزود: تمام توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی با درایت و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب و اتحاد مردم خنثی و دشمن را نامید کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعامل مطلوب مردم و نیروی انتظامی اشاره کرد و ادامه داد: شهروندان همیشه در حد اعلا با حوزه نیروی انتظامی و پلیس همکاری داشته‌اند چرا که نیروی انتظامی را امین خود در حل مسائل اجتماعی می‌دانند.

اسحاقی اضافه کرد: استمرار همکاری با پلیس نتایجی همچون همدلی و همزبانی را برای جامعه به همراه خواهد داشت و سبب می‌شود مردم این همکاری را به مانند یک تکلیف در زندگی روزمره خود داشته باشند.

* 73 درصد از شکایات منجر به آشتی شده است

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: در بررسی 12 سال گذشته فعالیت نیروی انتظامی، محور و شعار این نهاد «مردم و مشارکت عمومی مردم» است.

وی بیان کرد: فراهم کردن آرامش افراد، حمایت از سرمایه‌های اجتماعی، به‌ وجود آوردن حس اعتماد در جامعه و افزایش امنیت اجتماعی و روانی افراد تنها از طریق مشارکت و همدلی مردم با نیروی انتظامی تحقق می‌یابد.

اسحاقی با اشاره به فعالیت سامانه 197 و میزان استقبال از آن توسط شهروندان گفت: از شکایات، پیشنهادات و اظهارنظرهای مردم در مورد موضوعات مختلف حتی در مورد کارکنان نیروی انتظامی در برنامه‌های خود استفاده کرده‌ایم.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: در سال 93 حدود 9 هزار و 500 مراجعه به مراکز مشاوره نیروی انتظامی به صورت مستقیم و غیرمستقیم داشته‌ایم که از این مراجعات 73 درصد از مشکلات به صلح و آشتی منتهی شده است.

وی همچنین به اختلافات اخیر روستای پتک جلالی اشاره کرد و افزود: اختلافات قومی همیشه انرژی زیادی را از نیروی انتظامی صرف خود کرده و هزینه زیاد جانی و مالی را تحمیل می‌کند.

اسحاقی با بیان اینکه به منظور به حداقل رساندن مسائل قومی باید فرهنگ سازی اصولی و جدی را برنامه ریزی کرد افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم در حل این قبیل پدیده‌های اجتماعی مسئول هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد