سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول

وقوع 178 حادثه آتش سوزی عمدی در شش ماهه امسال در دزفول

دزفول - ایرنا - مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 178 حادثه آتش سوزی عمدی در دزفول رخ داده است گفت:آتش سوزی های عمدی شامل آتش زدن جنگل ، بیشه ، خانه ، مغازه و خودرو بوده که به دلایل مختلف از سوی افراد صورت گرفته است.

عبدالحسین معظم فر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی تعداد حوادث آتش سوزی ، امداد و نجات صورت گرفته توسط این سازمان در شش ماه نخست امسال در دزفول را 727 مورد عنوان کرد افزود:آمار حوادث در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه پارسال 21 درصد کاهش داشته است.
وی کاهش حوادث در شش ماهه نخست امسال را حاصل فعالیت های گسترده آموزشی و اطلاع رسانی از سوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دانست و گفت: در این راستا آموزش های ایمنی به مهدکودک ها و نیز دانش اموزان مدارس ابتدایی تا متوسطه ارایه شد ضمن اینکه 900 نفر از نیروهای نظامی ، انتظامی و سپاه نیز تحت آموزش قرار گرفتند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی دزفول میزان خسارت وارده ناشی از 727 مورد حادثه شش ماهه نخست امسال را افزون بر 38 میلیارد ریال عنوان کرد و با اشاره به خسارت وارده به خودروها و تجهیزات اطفای حریق سازمان آتش نشانی دزفول در حوادث آتش سوزی اردیبهشت و خرداد ماه اظهار کرد:در حوادث آتش سوزی امسال خسارت زیادی نیز به بیشه زارهای دزفول وارد شد.
معظم فر تلفات ناشی از حوادث امسال در دزفول را که به 125 آتش نشانی اطلاع رسانی شده سه مورد فوتی و 58 مورد مصدوم آتش سوزی ، حوادث رانندگی و سایر حوادث عنوان کرد و گفت:از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه نیز 10 حادثه غریق در رودخانه دز به این سازمان اطلاع رسانی شد.
وی مدت زمان حضور ماموران آتش نشانی دزفول در محل حادثه را از زمان تماس تلفنی صورت گرفته کمی بیش از چهار دقیقه در محدوده شهری دزفول عنوان کرد و گفت: استاندارد این زمان در جهان سه دقیقه می باشد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی دزفول تعداد خودروهای این سازمان را 12 دستگاه خودرو عنوان کرد و گفت:سازمان آتش نشانی دزفول فاقد خودروی مخصوص نردبان هیدرولیکی بوده و این کمبود امداد رسانی به حادثه دیدگان در مجتمع های طبقاتی را مشکل کرده است.
وی با بیان اینکه با تجهیزات فعلی تنها امکان امداد رسانی و اطفای حریق به حادثه دیدگان تا 2 طبقه امکانپذیر می باشد افزود:با توجه به ساخت مجتمع های مسکونی بعضا تا 10 طبقه تامین یکدستگاه خودروی نردبان هیدرولیکی برای سازمان آتش نشانی دزفول ضروری است.
وی همچنین مزاحمت های تلفنی را یکی از مشکلات سازمان آتش نشانی و سایر دستگاههای امدادی در سطح شهرستان دزفول برشمرد و گفت:متاسفانه آمار مزاحمت های تلفنی برای سامانه 125 آتش نشانی دزفول بالاست به طوریکه در یک مورد فردی در مدت زمان یک ماه بیش از هزار بار با فوریت های 125 آتش نشانی تماس گرفته و ایجاد مزاحمت کرد.
معظم فر در آستانه فصل سرما به شهروندان توصیه کرد وسایل گاز سوز را با رعایت نکات ایمنی به صورت استاندارد نصب کنند.
به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی به دستگاه خودروی پیشروی آتش نشانی به تجهیزات خودرویی سازمان آتش نشانی دزفول اضافه شد.
تماس با سازمان آتش نشانی دزفول علاوه بر شماره تلفن 125 از طریق تلفن های 42222100 و 42221112 نیز امکانپذیر می باشد.
دزفول دارای چهار ایستگاه آتش نشانی است.
هفتم مهرماه در تقویم کشور به نام روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.
به مناسبت هفتم مهر رژه مشترک خودرویی سازمان آتش نشانی شهرهای دزفول و اندیمشک دوشنبه برگزار شد.
همچنین عملیات نمادین امدادی فرود از پل توسط امدادگران سازمان آتش نشانی دزفول انجام شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد