سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از هواشناسی استان

گرمای خوزستان با معیارهای هواشناسی قابل‌درک نیست 

                                                                                   

در منطقه‌ کاملاً صنعتی بندر امام با تراکم بالای صنایع پتروشیمی، حمل‌ونقل زمینی و دریایی، و ده‌ها شرکت جانبی دیگر، کارگران مانند روزهای عادی به کار گرفته می‌شوند بدون اینکه در ساعات کاری یا میزان دریافتی آنان تغییری داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، گرمای بی‌سابقه‌ای این روزها خوزستان را فراگرفته، آمارهای هواشناسی به‌هیچ‌وجه قادر به بیان واقعیت موجود نیست، و هیچ‌کس تا در معرض شرایط موجود قرار نگیرد، نمی‌تواند قضاوت درستی از شرایط سخت منطقه داشته باشد.

اما در این میان، قشری که بیشترین آسیب را متحمل می‌شود، کارگران هستند. مثلاً در منطقه‌ کاملاً صنعتی بندر امام خمینی با تراکم بالای صنایع پتروشیمی، حمل‌ونقل زمینی و دریایی، و ده‌ها شرکت جانبی دیگر، کارگران مانند روزهای عادی به کار گرفته می‌شوند بدون اینکه در ساعات کاری یا میزان دریافتی آنان تغییری داده شود.

یکی از کارشناسان مسئول در بندر امام در این مورد می‌گوید: اگر مسئولان در شرایط موجود حاضر به تعطیلی یا کم کردن ساعات کاری نیستند، حداقل با افزایش نیروی کار، شرایطی را فراهم کنند تا کارگران ساعات کمتری را در معرض گرما باشند.

آقایار حسینی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان نیز با ابراز نگرانی از شرایط موجود گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما پایین آمدن ضریب ایمنی در این شرایط است که می‌تواند علاوه بر به خطر انداختن سلامت کارگران، حوادث دیگری را نیز دنبال داشته باشد.

به‌هرحال آنچه انتظار می‌رود این است که باید تفاوتی در شرایط کار برای فصول مختلف وجود داشته باشد. و چه زیبا شاعری از خوزستان گرمای این خطه را بیان کرده است.

به تابستان کسی دیده که خورشید آید از بالا به بام او؟

ولی اینجا به هر بامش

یکی خورشید می‌سوزد

خوشا آنان که در جای دگر هستند.

 

خبرنگار: ذوالفقار شریعت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد