سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

از تشدید درگیری در رامهرمز و باغملک جلوگیری می‌شود

رییس دادگستری رامهرمز از اجرای برنامه‌های پیشگیرانه به منظور جلوگیری از تشدید درگیری در روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، شهریار مقیمی‌مفرد اظهار کرد: به دنبال درگیری ماه گذشته در روستای "پتک جلالی" شهرستان باغملک، اقداماتی در خصوص جلوگیری از گسترش اختلاف و درگیری‌ها میان طوایف درگیر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پس از این درگیری بلافاصله اعضای شورای تامین شهرستان‌های باغملک و رامهرمز ضمن حضور در محل حادثه، به صورت مشترک در روستای میداوود تشکیل جلسه دادند و تصمیات قاطعی برای برخورد جدی و قانونی با منازعین و عوامل درگیری و تدابیر امنیتی و انتظامی برای پیشگیری از بروز حادثه مشابه، اتخاذ شدمقیمی‌مفرد گفت: همچنین برای کنترل ویژه جهت جلوگیری از هرگونه درگیری، ایست بازرسی ثابت و گشت سایر توسط ناحیه مقاموت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی در سطح شهرستان رامهرمز ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: با تعقیب و دستگیری منازعین که پس از درگیری وارد شهرستان رامهرمز شده بودند و همچنین محرکینی که ساکن این شهرستان هستند، تعدادی از آنان دستگیر و بازداشت شدند و با دعوت از معتمدین و بزرگان طوایف غیر درگیر و تشکیل جلسه با آنان، برای آرام کردن دو طایفه درگیر تلاش شد.رییس دادگستری رامهرمز اظهار کرد: برخی افرادی که مغرضانه و به قصد تشویش اذهان عمومی، در فضای مجازی اقدام به انتشار اخبار غیرواقعی در این خصوص می‌کردند، شناسایی شده و تحت تعقیب قانونی قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا؛ در درگیری مسلحانه روز 23 شهریورماه 94 میان دو طایفه م و م. م در روستای پتک شهرستان باغملک، 10 نفر کشته و تعدادی از ساکنان این روستا نیز زخمی شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد