سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آغاز سال آبی جدید در خوزستان با کمترین میزان آورد

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: سال آبی جدید در استان با کمترین میزان آورد آب یعنی به میزان 13 میلیارد و 348 میلیون مترمکعب آغاز شد.

هوشنگ حسونی زاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: این حجم آب 49 درصد سال‌های نرمال و 78 درصد میزان آب در سال گذشته ‌است.

وی افزود: با توجه به وسعت حوضه‌ها، کرخه با 751 میلیون متر مکعب کمترین میزان آورد آب را دارد که این حجم آب 13 درصد سال‌های نرمال است؛ در حوضه کارون بزرگ 12 میلیارد و 113 میلیون مترمکعب آورد داشتیم که معادل 60 درصد سال‌های نرمال است و در حوضه مارون نیز آورد آب 484 میلیون متر مکعب بوده که 30 درصد سال‌های نرمال می‌باشد. 

حسونی زاده عنوان کرد: همچنین آورد آب در حوضه دز که 62 درصد سال‌های نرمال برآورد شده، 4 میلیارد و 189 میلیون متر مکعب است؛ میزان بارندگی خوزستان در سال آبی منتهی به شهریورماه 198 میلیمتر بوده است که این میزان 55 درصد سال‌های نرمال و 60 درصد بارندگی سال گذشته بوده است.  وی با اشاره به ذخایره مخازن سدهای خوزستان اظهار کرد: ظرفیت تکمیل شده مخازن استان تا پایان سال آبی 47 درصد و با حجمی معادل 10 میلیارد و 518 میلیون مترمکعب است. 

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه سال آبی جدید را با کمترین میزان آورد آب آغاز کردیم، امیدواریم پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر مناسب بودن بارندگی در 6 ماهه دوم سال، محقق و حجمی معادل سال قبل وارد رودخانه‌های استان شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد