سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

روحانی در نیویورک: با روسیه در سوریه ائتلافی نداریم 

  

مشکلات بین ایران و آمریکا با دست دادن حل نمی شود / توافق هسته ای آزمون بزرگی در روابط ایران و آمریکا است.حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتادمین نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد به نیویورک سفر گرده است ائتلاف ایران با روسیه در سوریه را رد کرد.
به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز روحانی در دیدار روز جمعه با جمعی از اصحاب رسانه آمریکایی در هتلی در نیویورک درباره تحولات اخیر جنگ داخلی در سوریه گفت هم اکنون ارتش سوریه با تروریست ها در حال درگیری است.
روحانی با رد وجود هر گونه ائتلاف خاص بین ایران و روسیه گفت هر دو کشور درباره بحران سوریه همکاری می کنند اما ائتلاف خاصی به این منظور ندارند.
در هفته های گذشته گزارش هایی مبنی بر انتقال تجهیزات و ادوات نظامی روسی به سوریه و تلاش مسکو برای مبارزه با داعش در سوریه از طریق تجهیز ارتش سوریه و انتقال واحدهایی نظامی به این کشور منتشر شده است.روحانی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره احتمال دست دادن یا دیدار با اوباما در حاشیه نشست مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک گفت: مشکلات بین ایران و آمریکا با دست دادن او و اوباما حل نمی شود.با این حال روحانی توافق اخیر هسته ای بین ایران و شش قدرت جهانی را مهم خواند و تاکید کرد در صورت برداشته شدن کامل تحریم ها ممکن است ایران و آمریکا درباره موضوعات دیگر (اختلافی) نیز وارد گفت و گو شوند.
روحانی گفت: وضعیت (پس از توافق هسته ای ) به کلی تغییر کرده است خیلی قدم ها باقی مانده است که باید برداشته شود و راه درازی تا عادی سازی روابط بین ایران و آمریکا وجود دارد. روحانی در این راستا توافق هسته ای را "آزمونی بزرگ" در روابط ایران و آمریکا دانست و تاکید کرد مساله مهم ایجاد جوی بر مبنای اعتماد است.
روحانی گفت: اگر با به این مسیر ادامه دهیم مسیر برای همکاری بیشتر (بین ایران و امریکا ) هموارتر خواهد شد. اراده خوبی در دو طرف برای ادامه این مسیر دیده می شود.

  هجوم پناهندگان، استفاده از "گوگل ترانسلیت آلمانی" را 5 برابر کرد/ درخواست گوگل: فارسی زبانان و عربی زبانان کمک کنند 
   قرار است آلمان تا پایان سال میلادی 800 هزار تا یک میلیون نفر پناهجو پذیرش کند که بخش اعظم آنها از کشورهای خاورمیانه هستند.حرکت شمار زیادی از پناهجویان اهل خاورمیانه به سمت آلمان و اتریش باعث شده میزان استفاده از بخش آلمانی "ترجمه گوگل" 5 برابر افزایش یابد.
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بخش آلمانی گوگل گفته است میزان استفاده از بخش آلمانی "ترجمه گوگل" در سال جاری میلادی شاهد افزایش 5 برابری است.در هفته ها و ماه های اخیر شمار زیادی از پناهجویان از کشورهای خاورمیانه به ویژه سوریه، عراق و افغانستان به سمت اروپا حرکت کرده اند و مقصد بخش اعظم آنها نیز آلمان است. پناهجویان همچنین از کشور آلمانی زبان اتریش نیز عبور می کنند.
در واکنش به این روند، گوگل از افرادی که عربی و فارسی صحبت می کنند خواست به ترجمه گوگل کمک کنند تا خدمات ترجمه اش را بهبود ببخشد.
قرار است آلمان تا پایان سال میلادی 800 هزار تا یک میلیون نفر پناهجو پذیرش کند که بخش اعظم آنها از کشورهای خاورمیانه هستند.
در بیانیه صادر شده از سوی شاخه آلمانی شرکت گوگل آمده است: بسیاری از امکانات ترجمه پیش فرض گوگل استفاده می کنند. در سال جاری در آلمان شاهد افزایش 5 برابری استفاده از بخش ترجمه عربی به آلمانی هستیم.
گوگل همچنین با اعتراف به اینکه "ترجمه پیش فرض در بخش ترجمه گوگل همیشه دقیق نیست" با انتشار فراخوانی از افرادی که به زبان های عربی و فارسی صحبت می کنند و آلمانی هم بلد هستند خواست به گوگل در تقویت خدمات ترجمه اش کمک کنند.
تصاویر هوایی دروغ سعودی ها درباره تعداد کشته شدگان را برملا می کنند 
عکس ها تکراری نیستند و فقط بخشی از اجساد را نشان می دهند و این در حالی است که بخشی از اجساد به سردخانه ها منتقل یا داخل کامیون های یخچال دار قرار داده شده اند.تعداد واقعی کشته شدگان واقعه منا چند نفر است؟ هیچ کس به درستی نمی داند. سعودی ها اصرار دارند که کشته شده ها 717 نفرند ولی منابع غیر سعودی ، این آمار را تا 2000 نفرهم تخمین زده اند. به گزارش عصر ایران، آنچه در زیر می بینید، تصاویر هوایی یک رسانه سعودی از بخشی از جنازه هایی است که بر زمین مانده اند.عکس های تکان دهنده زیر، می توانند دلیل متقنی باشد برای این که ثابت شود تعداد قربانیان، متأسفانه بسیار بیشتر از آمار رسمی سعودی هاست. مثلاً در همین دو  عکس اول ، بیش از 350 جنازه دیده می شود. در عکس های دیگر هم تعداد به مراتب بیشتری جنازه بر روی زمین مانده است. عکس ها تکراری نیستند و فقط بخشی از اجساد را نشان می دهند و این در حالی است که بخشی از اجساد به سردخانه ها منتقل یا داخل کامیون های یخچال دار قرار داده شده اند.

تصاویر هوایی یک رسانه سعودی از اجساد روی زمین مانده در منا (+عکس)

تصاویر هوایی یک رسانه سعودی از اجساد روی زمین مانده در منا (+عکس)

تصاویر هوایی یک رسانه سعودی از اجساد روی زمین مانده در منا (+عکس)
ترکیه؛ رهبر مخالفان: مقامات سعودی فکر می کنند حرمین شریفین ارث پدری آنهاست/ اردوغان: ا
ز سعودی ها انتقاد نکنید!
اردوغان با دفاع از حکام سعودی گفت:با توجه به تجربه شخصی خودم در حج معتقدم دولت سعودی با حساسیت بالایی مسایل حج را مدیریت می کند.
رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با دفاع از دولت عربستان سعودی کسانی را که به بهانه حادثه روز عیدقربان در منا به دولت سعودی حمله می کنند را به باد انتقاد گرفت.
به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک اردوغان در واکنش به انتقادها از نحوه سازماندهی و مدیریت دولت سعودی در مراسم حج تمتع گفت: من رویکرد تهاجمی موجود را نسبت به دولت عربستان سعودی درست نمی دانم. بسیاری از این انتقادات و حمله ها بی اساس است.
ترکیه؛ رهبر مخالفان: مقامات سعودی فکر می کنند حرمین شریفین ارث پدری آنهاست/ اردوغان: از سعودی ها انتقاد نکنید!

اردوغان در دفاع از حاکمان سعودی گفـت:"من انتقادهای موجود از دولت عربستان سعودی به بهانه حادثه منا را درست نمی دانم. بر عکس با توجه به تجربه شخصی خودم در حج واجب و عمره معتقدم دولت سعودی با حساسیت بالایی مسایل مرتبط با حج را مدیریت می کند. من در جایگاهی نیستم که از اینجا بنشینم و برای حاکمان سعودی دستور العمل صادر کنم و بگویم این کارتان اشتباه بوده یا نبوده است ولی معتقدم همان ظور که پس از حادثه ساخت و سازهای جدید در مکه،دولت عربستان تمهیداتی برای کاهش این قبیل حوادث در دستور کار قرار داد این بار نیز قطعا مقامات سعودی تمهیداتی را برای عدم تکرار چنین حوادثی در پیش خواهند گرفت.گفتنی است صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب کردی"دموکراتیک خلق ها" در صفحه توییتر خود با انتقاد از مدیریت سعودی ها بر مناسک حج نوشت: حوادث روی داده در منا فاجعه نیست بلکه قتل عام است. مقامات سعودی بر این گمان هستند که حرمین شریفین ارث پدری آنهاست و نگاه آنها به مساله حج به مثابه یک درآمد توریستی و گردشگری است." محمد گورمز" رییس سازمان دیانت دولت ترکیه نیز در اظهار نظری در واکشن به حادثه روز پنج شنبه منا اعلام کرد :مدیریت دولت عربستان درباره حج اشکال اساسی دارد و باید در سطح بین المللی مورد بررسی قرار گیرد.در حادثه منا 18 زائر ترکیه ای نیز جزء مفقود شدگان هستند.
سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی حادثه غم انگیز منا را قضا و قدر خواند و از تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی علت وقوع حادثه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی حادثه غم انگیز منا را قضا و قدر خواند و از تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی علت وقوع حادثه خبر داد.
به گزارش «انتخاب»، ژنرال منصور الترکی ، سخنگوی وزارت کشور عربستان در نشستی خبری به تشریح ابعاد حادثه منا پرداخت و از نقش قضا و قدر در بروز حوادثی از این دست سخن گفت.الترکی افزود: « امروز صبح (جمعه) زائران در مسیر رمی جمرات ازدحام کردند. ولیعهد در نشستی که با فرماندهان ارشد امنیتی و کارگزاران برگزار کرد به بررسی ابعاد حادثه و عملیات امدادرسانی و نجات پرداخت. وی دستور داد کمیته ای عالی برای بررسی علل بروز این حادثه تشکیل و نتیجه را به پادشاه عربستان سعودی گزارش دهد.»سخنگوی وزارت کشور عربستان اجتماع زیاد جمعیت ، ازدحام ، حرکت در مسیر مخالف ، گرمای شدید و نیز قضا و قدر را که به گفته وی بخشی از باورهای مذهبی است از جمله علت های بروز این حادثه برشمرد.الترکی گفت بررسی ها برای مشخص شدن همه ابعاد این حادثه همچنان ادامه خواهد داشت.
جوسازی وقیحانه آل سعود برای فرار از پاسخگویی در مورد فاجعه منا؛
با تبلیغات گسترده سعودی ها، هم اکنون این کمپین ضدایرانی در حال گسترشدر شبکه های اجتماعی است و جز 10 هشتگ مورد استفاده در عربستان و 5 هشتگ محبوب در امارات شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : برخی از کاربران عرب و وهابی توییتر در حرکتی فرار رو به جلو، سعی در مقصر معرفی کردن ایران در حادثه منا دارند.به گزارش «انتخاب»، وهابی ها در توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی با راه اندازی هشتگ #ایران_تقتل_حجاج   به معنای «ایران حجاج را می کشد» سعی در انحراف توجهات از مقصر اصلی حادثه منا که دولت عربستان است، دارند.
در همین راستا، وب سایت های عربی نزدیک به دولت سعودی از جمله اوطان نیوز مدعی شده اند که ایران نقشی ویژه در حادثه منا داشته است.
این وب سایت مدعی شد: حجاج ایران نقشی اصلی در اشوب  و بلوا در منا داشتند. آنها به جاده 204 رفتند و عمدا مسیر را برعکس طی کردند تا مشکل ایجاد کنند.این وب سایت عربی در ادامه ادعا کرد که این آشوب از ناحیه ایران و برای ضربه دولت عربستان طراحی شده است.
براساس این گزارش، با تبلیغات گسترده سعودی ها، هم اکنون این کمپین ضدایرانی در حال گسترش در شبکه های اجتماعی است و جز 10 هشتگ مورد استفاده در عربستان و 5 هشتگ محبوب در امارات شده است.
معاون رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت انتظار دارد حداکثر تا ژانویه ۲۰۱۶ بالغ بر ۲۹ میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران آزاد شود و به بانک مرکزی بازگردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
غلامعلی کامیاب که در حاشیه یک کنفرانس سرمایه گذاری در ژنو در مصاحبه بلومبرگ سخن می گفت افزود: زمان آزاد شدن این دارایی ها حدودا در همین زمان خواهد بود.کنفرانس سرمایه گذاری ژنو نخستین کنفرانس از نوع خود است که ایران پس از گذشتن توافق هسته ای از سد کنگره آمریکا برگزار کرده است.مخالفان توافق هسته ای در آمریکا مدعی اند ایران از منابع آزاد شدن برای فعالیت های ضد آمریکایی و تقویت نیروهای مقاومات در لبنان و فلسطین استفاده خواهد کرد. اما ایران اعلام کرده است از منابع آزاد شده برای سرمایه گذاری در زیرساخت ها از جمله صنایع پتروشیمی و گاز و معدن استفاده خواهد کرد.کامیاب در ادامه گفت پول های بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف قرار دارد و رقم آن می تواند از 29 میلیارد دلار بیشتر باشد.وی افزود: شاید رقم بیشتری باشد اما 29 میلیارد دلار بیشتر آن را شامل می شود.
به گفته وی از جمله دارایی های بلوکه شده ایران 23 میلیارد دلار مربوط به بانک مرکزی است و 6 میلیارد دلار نیز متعلق به دولت است.

کامیاب افزود ایران هیچ ذخایر طلایی در خارج ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد