سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

داعش: «مشهد» را با خاک یکسان می‌کنیم

گروهک تکفیری «داعش» در صفحات توئیتر خطاب به تمامی شیعیان نوشت: بدانید که بعد از تخریب این نمادها در عراق به ایران خواهیم آمد و مشهد ایران را با خاک یکسان خواهیم کرد.
به گزارش مشرق، گروهک تکفیری «داعش» در صفحات توئیتر خطاب به تمامی شیعیان نوشت: «رافضی»ها بدانند که هدف ما تخریب نجف، کربلاء و سامرا است.
این گروه تکفیری نوشت: بدانید که بعد از تخریب این نمادها در عراق به ایران خواهیم آمد و مشهد ایران را با خاک یکسان خواهیم کرد.
صبح توس نوشت؛ «داعش» از تمامی مسلمانان درخواست کرد که برای تطهیر زمین از «رافضی»ها بسیج شوند، تا هر چه سریعتر اسلام اصیل در جهان جریان یابد.
گروه تکفیری داعش ضمن تهدید ایران اعلام کرد: مشهد ایران را با خاک یکسان می کنیم.
منبع: تابناک
تاگس آنسایگر منتشر کرد:
یک روزنامه سوئیسی جزئیات جدیدی از جاسوسی صهیونیست ها از هتل های محل مذاکرات تیم های هسته ای ایران و قدرت های جهانی در سوئیس منتشر کرده است.به گزارش مشرق، شرکت امنیتی کسپر‌ اسکای، یکی از بزرگترین شرکت‌های نرم‌افزاری در حوزه امنیت سایبری، اعلام کرد سه هتل میزبان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ هدف ویروسی قرار گرفته‌ اند که به نظر می‌ رسد توسط جاسوسان اسرائیلی استفاده می ‌شدند.
وال‌استریت ژورنال در آن زمان گزارش داد شرکت امنیتی، سال گذشته میلادی وقتی متوجه شد توسط ویروسی که اعتقاد بر این است جاسوسان اسرائیلی آن را مورد استفاده قرار می‌دهند، هک شده است، سعی کرد اماکن دیگری را که هدف قرار گرفته ‌اند شناسایی کند.
بر این اساس هتل‌ هایی که میزبان برگزاری مذاکرات هسته ‌ای بودند شامل هتل بوریواژ پالایس در لوزان، هتل اینترکانتیننتال در ژنو، هتل پاله کوبورگ در وین، هتل پرزیدنت ویلسون در ژنو، هتل بای‌ریشرهوف در مونیخ، و هتل رویال پلازای مونترو در مونتروی سوئیس بودند.
بعد از گذشت چند ماه از انتشار این خبر یک روزنامه سوئیسی خبری با جزئیات بیشتری درباره جاسوسی شرکت های اسرائیلی از هتل پرزیدنت ویلسون شهر ژنو منتشر کرده است.روزنامه «تاگس آنسایگر» چاپ ژنو نتایج تحقیقات منابع امنیتی سوئیس را منتشر کرده که نشان می دهد اسرائیل در چارچوب پروژه ای با هزینه ۵۰ میلیون دلار سعی داشته از هتل مذکور جاسوسی کند که تا هم اکنون نیز این قضیه ادامه داشته است.
به نوشته این روزنامه در تحقیقات منابع امنیتی سوئیس مشخص شده است اسرائیل ماهها پیش روی پروژه جاسوسی خود کار می کرده است و حتی تعدادی از پرسنل هتل نیز ماموران جاسوسی صهیونیستها بوده اند.
علاوه بر سه هتلی که طبق این گزارش تجهیزات آن هک شده‌ اند، این ویروس روی رایانه‌ های یک مرکز بزرگداشت هفتادمین سالگرد آزادسازی اردوگاه مرگ آشویتس نیز یافت شده است. برخی از رهبران جهان در این مراسم شرکت کرده بودند.
روسیه در آستانه حمله به مواضع مخالفان اسد 
   
یک رسانه آمریکایی در گزارشی نوشت: تماشای به دست گرفتن ابتکار عمل توسط روسیه در امور سوریه نشانه کامل انزوای راهبردی و کاهش اعتماد به آمریکا در منطقه است.به گزارش مشرق، وبگاه آمریکایی «دیلی بیست» در گزارشی با اشاره به آمادگی روسیه برای مداخله نظامی در سوریه در حمایت از دولت فعلی این کشور نوشت: جت‌های روسیه اینک در سوریه به زمین نشسته و  پهپادهای آن‌ها نیز در حال پرواز هستند. اینک نیروهای رزمی روسیه در آستانه نبرد و حفظ حکومت فعلی سوریه از دست داعش می‌باشند.
3 مقام آمریکایی در گفت‌وگو با دیلی بیست عنوان داشتند، عملیات نظامی روسیه به نفع «بشار اسد» رییس جمهور سوریه احتمالا به زودی آغاز می‌شود و پهپادهای روسی کار شناسایی هدف‌های احتمالی را برای حملات هوایی آغاز کرده‌اند.
بر این اساس، تغییر سخنان سابق مقام‌های آمریکایی مبنی بر این که نسبت به مداخله نظامی مسکو در سوریه مطمئن نبودند، حال به نشانه پذیرش نفوذ رو به رشد روسیه می‌باشد. مقام‌های آمریکایی  اینک نشانه‌هایی از نقشه‌های مسکو را برای هدف قرار دادن عناصر میانه روی سوری که حکومت بشار اسد را تهدید می‌کنند، شاهد هستند.
به نوشته این نشریه آمریکایی، بر اساس فیلم‌های منتشره شده در یو تیوب، نیروهای نظامی روسیه سوار بر تانک در لاذقیه، منطقه‌ای زیر حملات نیروهای معترض حکومتی، مشاهده شده‌اند. روسیه از جمعه گذشته نیز چندین جنگنده خود را (28 فروند) به سوریه فرستاده است.
اینک کارشناسان و مقام‌های آمریکایی بر این باورند که وضعیت سیاسی و نظامی در سوریه به نقطه حیاتی رسیده است.

«مارتین دمپسی» رییس سابق نیروهای مسلح آمریکا در این زمینه  نیز معتقد است، تلاش‌های آمریکا در سوریه به نقطه بن‌بست رسیده است.
در بخش دیگر این گزارش آمده است: در حالی‌که آمریکا نیز در تلاش برای یافتن متحدین و کم اثر کردن گسترش داعش است، تجمع نیروهای روسی در سوریه عامل جدیدی پر رنگی را به جنگ پر هرج و مرج این کشور بخشیده است. هرچند که تحلیلگران آمریکایی مقام‌های ارشد نظامی این کشور را متهم به تحریف اطلاعات از وضعیت نظامی نیروهای ائتلاف در سوریه می‌نمایند.
دیلی بیست در خاتمه نوشت: مقام‌های آمریکایی در حالی که آشکارا از این مسئله (حضور روسیه در فعل و انفعالات سوریه) نگران هستند، اما با این وجود از باز بودن مسیرهای گفت‌و‌گو با مسکو در این زمینه صحبت نموده‌اند. بسیاری نیز در خفا از مداخله روسیه خشنود هستند زیرا آن‌را عاملی برای کاسته شدن بار نبرد با داعش بر دوش آمریکا دانسته حتی اگر این امر موجب کاهش نفوذ این کشور برای نحوه خاتمه  نبرد شود.
«کریستوفر هامر» تحلیلگر امور دریایی اندیشکده مطالعات جنگ در واشنگتن در این زمینه گفت: «تماشای ابتکار عمل به دست گرفتن روسیه در امور سوریه نشانه کامل انزوای راهبری و اعتماد به آمریکا در منطقه
«ان بی سی نیوز» مدعی شد؛
یک پایگاه خبری آمریکایی مدعی است، آژانس امنیت ملی آمریکا در سال 2007 به دستور جورج بوش، از هیأت ایرانی حاضر در نیویورک که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به این شهر رفته بودند، جاسوسی کرده است. گفته می شود، این احتمال وجود دارد که اتفاقی مشابه در جریان حضور رئیس جمهور ایران در اجلاس امسال این سازمان نیز رخ دهد.
کد خبر: ۵۳۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ - 23 September 2015
جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از احمدی‌نژاد در سال 2007یک پایگاه خبری آمریکایی مدعی است، آژانس امنیت ملی آمریکا در سال 2007 به دستور جورج بوش، از هیأت ایرانی حاضر در نیویورک که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به این شهر رفته بودند، جاسوسی کرده است. گفته می شود، این احتمال وجود دارد که اتفاقی مشابه در جریان حضور رئیس جمهور ایران در اجلاس امسال این سازمان نیز رخ دهد.

به گزارش «تابناک»، سایت شبکه خبری «ان بی سی نیوز» مدعی شده، این احتمال وجود دارد که آژانس امنیت ملی آمریکا از مقامات ارشد خارجی شرکت کننده در اجلاس امسال مجمع عمومی سازمان ملل، از جمله حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، جاسوسی کند. این جاسوسی شامل رهگیری مکالمات تلفنی و شنود از اتاق های هتل محل اقامت این افراد خواهد بود. این اطلاعات را تحلیلگران سابق اطلاعاتی در اختیار ان بی بی سی قرار داده اند.

در همین حال، یک سند فوق سری مربوط به عملیات های پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا (ان اس اِی) نشان می دهد که انجام این گونه فعالیت های جاسوسی به چه صورت است. این سند نشان می دهد، در سال 2007، ان اس ای مکالمات صورت گرفته در اتاق های هتل و همچنین تماس های تلفنی محمود احمدی نژاد و همه 143 نفر عضو هیئت همراه وی را شنود کرده است.

در این سند سه صفحه ای اشاره شده که در آن زمان، جورج بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا، به ان اس ای دستور داده در جریان سفر ماه سپتامبر احمدی نژاد به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، اقدام به جاسوسی از وی و هیأت ایرانی کند. در پی این درخواست، هیأت یازده نفره قضات مربوط به این گونه عملیات ها، اجازه انجام اقدامات لازم را صادر کرده است.

هرچند در این سند اشاره مشخصی به اینکه اتاق های هتل محل اقامت هیأت ایرانی نیز مورد شنود قرار گرفته نشده است، یک مقام ارشد سابق دولت آمریکا تأیید کرده که این شنود انجام گرفته است. هدف از انجام این عملیات، نه فقط مطلع شدن از مکالمات احمدی نژاد و هیأت همراه وی، بلکه همچنین کشف شبکه های ارتباطی مقامات ایرانی بوده است.

بر اساس این گزارش، تیمی متشکل از پنج یا شش تحلیلگر، از ساعت 4 بامداد تا 11 شب مشغول ضبط و پیاده سازی مکالمات بوده اند. به جز تماس های تلفنی، این افراد با استفاده از یک فناوری خاص، تماس های تصویری که از طریق «اسکایپ» و ویدئو کنفرانس انجام گرفته را نیز رهگیری و شنود کرده اند.

این تیم، روزانه حدود 2000 مکالمه ضبط شده را تحلیل کرده اند. از جمله تحلیل های انجام شده، بررسی نوع ارتباطات مقامات ارشد ایرانی با یکدیگر و شبکه های موجود میان آن ها بوده است. هدف از این اقدام، دریافتن این موضوع بوده که به عنوان مثال، احمدی نژاد بیشتر به کدام یک از دستیاران و مشاوران خود تکیه دارد و قدرت کدام یک از آن ها بیشتر است.
سخنگوی پنتاگون می‌گوید که ابوبکر الترکمانی یکی از فرماندهان ارشد داعش در حمله جنگنده‌های ائتلاف در تل‌عفر عراق کشته شده است.
کد خبر: ۵۳۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱ - 22 September 2015
سخنگوی پنتاگون می‌گوید که ابوبکر الترکمانی یکی از فرماندهان ارشد داعش در حمله جنگنده‌های ائتلاف در تل‌عفر عراق کشته شده است.

به گزارش فارس، «پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا امروز در خصوص همکاری احتمالی با روسیه در جنگ با داعش و آمار کشته‌های داعش در اثر بمباران مقرهای این گروه در عراق و سوریه با خبرتگاران سخن گفت.

کوک گفت که ابوبکر الترکمانی از اعضای رده بالای داعش در حمله روز 10 سپتامبر (19 شهریور) جنگنده‌های ائتلاف به منطقه‌ای در شهر تل‌عفر عراق کشته شده است.

سخنگو از کشته شدن یک داعشی دیگر هم خبر داد. کوک گفت که «دیوید دروژئون» داعشی دارای تابعیت فرانسه که در ساخت بمب و آموزش این کار به دیگر اعضای داعش و حمله به نیروهای ائتلاف در عراق دخالت داشته، روز 5 جولای در حمله جنگنده‌های ائتلاف در شهر حلب کشته شده است.

در ادامه بحث به گفت‌وگوی تلفنی این هفته وزرای دفاع آمریکا و روسیه کشید؛ گفت‌وگویی با محوریت سوریه.

سخنگو گفت که اولاً این گفت‌وگو به درخواست طرف روس انجام شده و ثانیاً اینکه به مسکو خاطرنشان شده که تنها در صورت همگام بودن مبارزه با داعش با تلاش برای حل دیپلماتیک و سیاسی بحران سوریه، از اقدامات روسیه در این کشور استقبال می‌شود.

پیتر کوک گفت: « در پی آن هستیم که فرصتی برای پیوستن روسیه به ائتلاف ضدداعش ایجاد کنیم.»

روسیه بارها گفته که در پی ایجاد ائتلافی جدید از کشورهای منطقه برای مبارزه جدی با داعش است و مبارزه هوایی کشورهای فرامنطقه‌ای با این گروه تروریستی راه به جایی نمی‌برد.

سخنگوی پنتاگون منظور خود از پایبند بودن مسکو به راهکار سیاسی بحران سوریه را واضح‌ بیان کرد و گفت: «حمایت روسیه از بشار اسد، آتش‌ درگیری‌ها را شعله‌ورتر می‌کند.»

یکی از خبرنگاران از کوک پرسید که آیا احتمال همکاری با روسیه در بحران سوریه را می‌توان به معنای همکاری با ایران هم تفسیر کرد؟

سخنگو پاسخ داد: «تاکنون در این خصوص مشورتی با ایران نداشته‌ایم ولی اگر نیاز به همکاری با دیگر کشورها احساس شود، این کار را خواهیم کرد.»

در ادامه یکی از خبرنگاران به سرنوشت ناخوشایند اولین گروه از جنگجویان سوری آموزش‌دیده پنتاگون اشاره کرد، جنگجویانی که به محض ورود به نزدیکی میدان نبرد، توسط تروریست‌های سوری دستگیر شدند.

خبرنگار پرسید که آیا پنتاگون از این قضیه درس گرفته است و آیا برای اینکه گروه دوم به سرنوشت گروه اول دچار نشود، چاره‌ای اندیشیده شده است؟

پیتر کوک گفت: «قصد ندارم در خصوص اطلاعات نظامی صحبت کنم و آنها را در معرض خطر بزرگ‌تری قرار بدهم ... البته که ما درس‌هایی گرفته‌ایم و البته که اشتباهاتی رخ داده است.»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد