سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی استان

تیم فوتبال فولاد خوزستان یک مهاجم خارجی جذب کرد

اهواز- ایرنا- تیم فوتبال فولاد خوزستان برای رفع مشکل گلزنی خود یک مهاجم خارجی با ملیت کامرون جذب کرد .

مدیر روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان روزشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این بازیکن که 'دوژ کوه ماها' نام دارد و 32سال است امروز با حضور در دفترمدیرعامل این باشگاه برای حضور در تیم فوتبال باشگاه فولاد خوزستان تا پایان فصل لیگ برتر ایران قرار داد امضاء کرد.
محمد احرام باف افزود : این بازیکن پیش ازاین درلیگ های آلمان ، یونان ،بلژیک ،مجارستان وترکیه توپ زده است .
گفتنی است : این بازیکن که ساکن بلژیک است درحال حاضربازیکن آزاد محسوب می شود

برگزاری مسابقات مینی بسکتبال زیرگروه کشور در دزفول

دزفول - ایرنا - مرحله نیمه نهایی مسابقات مینی بسکتبال زیر گروه کشور با حضور چهار استان عصر شنبه در دزفول آغاز شد.

به گزارش ایرنا این مسابقات از عصر شنبه با حضور استانهای خوزستان ، اصفهان ، زنجان و هرمزگان در سالن سرپوشیده ورزشگاه شهید مجدیان دزفول آغاز شده و تا روز دوشنبه 30 شهریور ماه ادامه دارند.
امین صفربنا مسئول روابط عمومی هیات بسکتبال شهرستان دزفول به ایرنا گفت:در دیدار نخست این مسابقات اصفهان با نتیجه 48 بر 40 هرمزگاه را شکست داد.
وی افزود:در دیگر مسابقه تیم خوزستان توانست با نتیجه 67 بر 39 تیم زنجان را شکست دهد.
روز یکشنبه نیز دو دیدار بین تیم های اصفهان و زنجان و نیز خوزستان و هرمزگان برگزار می شود.
صفر بنا افزود:در پایان این مسابقات دو تیم به مرحله فینال مسابقات مینی بسکتبال کشور راه پیدا می کنند.

کسب چهار مقام ملی توسط تیم قایقرانی دزفول

دزفول - ایرنا - سرپرست اداره ورزش و جوانان دزفول گفت:تیم قایقرانی دزفول در مسابقات قهرمانی کشور به چهار مقام دست یافت.

ابراهیم نصیری یکشنبه به ایرنا گفت:تیم قایقرانی دزفول که به نمایندگی از استان خوزستان در مسابقات قهرمانی کشور یادوراه شهدای غواص شرکت کرده بود دو نشان نقره و دو نشان برنز کسب کرد.وی افزود:در این مسابقات که به میزبانی تهران برگزار گردید تیم دزفول نماینده استان خوزستان در رده سنی نوجوانان با درخشش قایقرانان دزفولی موفق به کسب مقام سوم کشور شد.نصیری همچنین از اعزام مهسا کهنسال قایقران ارزنده دزفولی به مسابقات انتخابی تیم ملی به میزبانی تهران خبر داد.

پرورش اندام ، ورزشی که با اقبال عمومی روبرو شده است

دزفول - ایرنا - پرورش اندام و بدنسازی همچنین پرس سینه از جمله رشته های ورزشی است که بسیاری از جوانان و نوجوانان به عشق داشتن اندامی متناسب و عضلاتی برجسته به این ورزش روی آورده اند.

به گزارش ایرنا بیش از 40 باشگاه ورزشی فعال در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پرس سینه در دزفول وجود دارد ضمن اینکه بالغ بر یکهزار نفر در رده های سنی مختلف به صورت حرفه ای و نیمه حرفه ای به این ورزش می پردازند.
کسب عناوین مختلف ملی ، آسیایی و جهانی در رشته پرس سینه قدرتی از سوی ورزشکاران دزفول بیانگر ظرفیت بالای این رشته ورزشی در این شهرستان می باشد.
شکرالله علی پور ساکت پیشسکوت مسابقات پرس سینه در وزن 74 کیلوگرم نیز که سابقه پنج سال فعالیت در این رشته را دارد و تاکنون مقام نخست مسابقات شهرستانی و مقام چهارم مسابقات کشوری را کسب کرده است خواستار برگزاری مسابقات بین باشگاههای شهرستان شد و گفت:برگزاری این مسابقات باید با حمایت بیشتری همراه باشد ضمن اینکه خرابی سامانه سرمایشی سالن مسابقات گواه کم توجهی مسوولان ذیربط نسبت به این رشته ورزشی است.
وی افزود:هیچ گونه توجهی به ورزش پرس سینه نمی شود لذا برای پیشبرد اهداف این رشته باید به بخش خصوصی واگذار شود تا ورزشکاران از نظر امکانات تامین شوند.
علی استقامت که سابقه 23 سال فعالیت در این رشته را دارد و تاکنون سه مقام جهانی کسب کرده گفت:در رده پیشکسوتان در مجازستان سوم شدم ضمن اینکه در رده بزرگسالان در کشور مکزیک نیز مقام ششم جهان را کسب کردم و در آمریکا در وزن 100 کیلوگرم پنجم شدم.
وی که در حال تمرین برای حضور در مسابقات حرفه ای کیش می باشد از مسوولان ذیربط به دلیل حمایت نکردن از ورزشکاران حرفه ای در این رشته انتقاد کرد و افزود:تاکنون در سه دوره از مسابقات جهانی با هزینه خود شرکت کرده ام به طوریکه هزینه رفت و آمد به مکزیک و آمریکا 300 میلیون ریال شد ضمن اینکه به رغم کسب مقام های جهانی استقبال و تشویقی از من صورت نگرفت.
مهدی محمدوند نژاد از ورزشکاران باشگاه ستارگان دزفول که هشت سال سابقه فعالیت در این رشته را دارد برگزاری مسابقات شهرستانی بین ورزشکاران رشته پرس سینه را خواستار شد.
به گفته رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام دزفول این هیات ورزشی با 9 سال سابقه، در رشته پرس سینه قدرتی تاکنون عناوین مختلف استانی ، کشوری و جهانی کسب کرده است.
عظیم منزویان با اشاره به اینکه 150 نفر در دزفول به صورت حرفه ای به ورزش پرورش اندام می پردازند افزود:در رشته پرس سینه نیز بیش از 300 نفر فعال هستند که بصورت و تخصصی فعالیت می کنند ضمن اینکه بیش از 100 نفر نیز بصورت حرفه ای به این رشته می پردازند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 300 نفر نیز بصورت نیمه حرفه ای در رشته پرس سینه دزفول فعالیت می کنند گفت:حدود 40 باشگاه در شهرستان دزفول وجود دارد که اکثر آنها در رشته پرس سینه فعال هستند.
رییس هیات بدنسازی دزفول اظهار کرد:با توجه به اینکه رشته پرس سینه موجب افزایش قدرت عضلات بدن می شود علاقه مندان در سنین مختلف از نوجوان تا بزرگسال و پیشکسوت نیز به این رشته روی آورده اند به گونه ای که در بخش پیشکسوتان در دزفول شاهد حضور ورزشکارانی با سن بالای 70 سال هستیم که بعضا سابقه قهرمانی آسیا را نیز دارند.
وی به مشکلات ورزشکاران بدنساز ، پرورش اندام و پرس سینه اشاره کرده و با بیان اینکه اکثر این مشکلات از طریق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام قابل حل است افزود: بیشترین مشکل این ورزش در دزفول کمبود اعتبار برای اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی است.
منزویان افزود:ورزشکارانی چون علی استقامت با پنج عنوان جهانی برای شرکت در مسابقات جهانی ناچار است با 300 میلیون ریال با هزینه شخصی در این مسابقات شرکت کند و هیات پرورش اندام خوزستان نیز کمک مالی به این قهرمانان صاحب نام نمی کند.
وی از مسوولان وزارت ورزش و هیات بدنسازی استان خوزستان خواست اعتباری برای این رشته تصویب کرده و با پرداخت جوایز نقدی ورزشکاران مدال آور آسیایی را تشویق کنند تا این ورزشکاران با انگیزه بیشتر در این مسابقات شرکت کنند.
مسابقات پرس سینه قدرتی با لوازم (IPF) و پرس سینه بدون وسایل (RAW) با حضور 134ورزشکار در دزفول برگزار شد.
نایب رییس هیات پرورش اندام دزفول گفت:این مسابقات با حضور 134 ورزشکار از 14 باشگاه ورزشی دزفول در رده های سنی نوجوانان ، جوانان ، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار شد ضمن اینکه کم سن ترین فرد شرکت کننده در این مسابقات 16 سال و مسن ترین آنها 73 سال سن داشت.
سامان پناهی منش افزود:در رده سنی نوجوانان در بخش مسابقات بدون لوازم (RAW) باشگاه داداشی صفی آباد با کسب 67 امتیاز موفق به کسب مقام نخست شد و باشگاه آشیل با کسب 57 امتیاز و باشگاه پوریای ولی با 45 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.
وی افزود:در رده سنی جوانان در بخش مسابقات بدنسازی پرس سینه بدون لوازم باشگاه داداشی صفی آباد با کسب 69 امتیاز اول،باشگاه پوریای ولی با کسب 41 امتیاز دوم و باشگاه ستارگان با کسب 32 امتیاز سوم شد.
پناهی گفت:در رده سنی بزرگسالان در بخش بدون لوازم نیز باشگاه پوریای ولی با کسب 61 امتیاز اول،باشگاه ستارگان با کسب 41 امتیاز دوم و باشگاه کیان با کسب 30 امتیاز سوم شد.
در رده سنی نوجوانان در بخش پرس سینه با لوازم (IPF) باشگاه انرژی با کسب 72 امتیاز اول ،باشگاه ناهیدی با کسب 54 امتیاز دوم و باشگاه رحیم با کسب 53 امتیاز سوم شد ضمن اینکه در رده سنی جوانان در بخش پرس سینه با لوازم ،باشگاه ناهیدی با کسب 64 امتیاز مقام نخست،باشگاه انرژی با کسب 59 امتیاز دوم و باشگاه سلطان با کسب 57 امتیاز عنوان سوم را کسب کرد.
در رده سنی بزرگسالان در بخش پرس سینه با لوازم نیز باشگاه سلطان با کسب 63 امتیاز اول و باشگاه ناهیدی با کسب 57 امتیاز دوم شد.
در رده سنی پیشکسوتان در بخش پرس سینه با لوازم نیز باشگاه ناهیدی با کسب 45 امتیاز موفق به کسب مقام اول و باشگاه سامان با کسب 21 امتیاز موفق به کسب مقام دوم شد.
/

رییس هیات جودو خوزستان :این استان فاقد تاتامی رسمی برای مسابقات است

اهواز- ایرنا - رییس هیات جودو خوزستان گفت : به رغم اینکه این استان درتمام رده های سنی تیمهای جودو دارای ملی پوش است ولی فاقد یک تاتامی (تشک ) برای مسابقات رسمی است.

به گزارش ایرنا عارف هاشمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی اظهارداشت : به همین علت این هیات نمی تواند برگزار کننده مسابقات درسطح کشوری وبین المللی باشد.
وی باشاره به اینکه وسایل ورزشهای رزمی ازجمله تاتامی گران است گفت : از استاندار ورزش دوست خوزستان انتظارداریم همانند دیگر ورزشها ازجودو حمایت کرده و اعتبار مورد نیاز را برای این منظور در اختیار هیات جودو قرار دهد.
هاشمی افزود : قیمت یک تاتامی آموزشی 150کیلویی 180 میلیون ریال ونمونه 200 کیلویی و مسابقه ای آن 200 میلیون ریال است.
رییس هیات جودو خوزستان با اشاره به اینکه طی امسال ازسوی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان مبلغ 40 میلیون ریال دراختیار این هیات قرارداده شده است گفت : برای حضور قوی در لیگ کشور حد اقل به 600 میلیون ریال دیگر اعتبار نیاز داریم.
وی بابیان اینکه درشش ماهه اول امسال ورزشکاران جودوکارخوزستان در مسابقات کشوری صاحب موفقیتهای خوبی در رده های سنی مختلف شدند اظهارداشت : این امر سبب شد تا 12 نفر از آنان به عضویت تیم ملی درآیند.
هاشمی درادامه گفت : از 17 ماه قبل که به عنوان رییس هیات انتخاب شده ام چند هیات را در استان از جمله در شهرستانهای باوی ،اهواز وشوشتر فعال کردیم که این برنامه تا فعال کردن دیگر شهرستانهای خوزستان ادامه خواهد داشت .
وی اظهارداشت : براساس برنامه ای که تدوین کرده ایم درشش ماهه دوم امسال علاوه بر انجام برنامه مسابقات ،کار درزمینه امور آموزشی از جمله کلاسهای داوری ومربیگری را جهت تقویت این ورزش انجام خواهیم داد.
وی همچنین گفت : دراین راستا نخستین مدرسه جودو با یاد بود شهید علی هاشمی از چندی قبل در زادگاه این شهید درشهرستان باوی شروع به کار کرد.
رییس هیات جودو خوزستان با اشاره به اینکه برای رشد ورزش جودو خوزستان نیازمند همکاری پیشکسوتان این ورزش درخوزستان هستیم گفت: تا کنون چندین بار از پیشکسوتان این ورزش دعوت به همکاری کرده ام .
مریم شیرآلی زاده نایب رییس هیات جودو خوزستان نیز در این نشست با تشریح برنامه های این هیات درامور بانوان گفت: به منظور موفقیت بانوان جودو کار استان در رده نونهالان وسایل رایگان برای تمرین جود به علاقمندان اعطا شد.
وی از بانوان فعال در ورزش جودو استان خواست در این زمینه همچون گذشته کوشا وفعال ظاهرشوند.
7160/6064

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد