سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز استان

مدیرعامل آبفار:خوزستان در ایجاد تاسیسات آبرسانی روستایی رتبه سوم کشور را دارد

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: این استان در ایجاد و برخورداری از تاسیسات آبرسانی روستایی پس از استانهای فارس و سیستان و بلوچستان رتبه سوم کشور را دارد.

درویشعلی کریمی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع این تاسیسات شامل خطوط انتقال، تصفیه خانه ها و تاسیسات شبکه توزیع آب را 443 فقره عنوان کرد و افزود:در خوزستان یک هزار و 300کیلومتر خطوط انتقال آب روستایی احداث شده و در 150نقطه این استان تاسیسات آبرسانی استقرار دارد.
وی برنامه اصلی آبرسانی روستایی امسال در خوزستان و جهت گیری بیشتر اعتبارات اختصاصی را تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی عنوان کرد و گفت: بر اساس تصمیم شرکت مهندسی آبفار کشور و در قالب یک پیشنهاد استانی برای شهرستان های آبادان و خرمشهر امسال آبرسانی به یکصد روستا تعریف شده است.
کریمی گفت: سالانه آبرسانی به 100 روستا در استان خوزستان برنامه ریزی شده که با روند فعلی آبرسانی به تمام روستاهای خوزستان تا پنج سال آینده به اتمام رسیده و تمام روستاها زیر پوشش قرار خواهند گرفت.
وی افزود: عقب ماندگی زیادی در بخش آبرسانی روستایی در خوزستان وجود دارد که جبران این کمبودها مستلزم تامین به موقع اعتبارات است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان همچنین افزود: به موازات آبرسانی به روستاهای آبادان و خرمشهر احداث مجتمع های آبرسانی و سیستم های تصفیه فاضلاب هم برای این مناطق تعریف شده که در چارچوب مذاکرات به عمل آمده این اقدام در قالب یک تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان منطقه آزاد اروند و آب و فاضلاب روستایی خوزستان صورت می گیرد.
وی افزود:بناست در قالب این عقدنامه برای 101روستا به شکل مجتمع تاسیسات فاضلاب پیش بینی شود که هزینه آن را منطقه آزاد اروند و مطالعات آن را شرکت آبفار تقبل کرده است.در خوزستان از مجموع چهار هزار و 15روستای دارای سکنه به دو هزار و 927روستا آبرسانی شده است.
از این روستاها یک هزار و 864روستا دارای جمعیت افزون بر 20خانوار و مابقی روستاهای با جمعیت کمتر از 20خانوار است.
از مجموع یک هزار و 88روستای دیگر که شبکه آبرسانی ندارند 135روستا جمعیتی افزون بر 20خانوار دارند.
هم اینک به 606 روستا در این استان توسط تانکر آبرسانی می شود.163 هزار مشترک از خدمات آبفار خوزستان بهره مند هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد