سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آتش سوزی منطقه دشت گل شهرستان اندیکا مهار شد

آتش سوزی منطقه دشت گل شهرستان اندیکا مهار شد

اهواز- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان گفت: آتش سوزی در منطقه دشت گل شهرستان اندیکا مهار شد.

سرهنگ محمد عزیزی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آتش سوزی صبح روز دوشنبه دربخش کوهستانی منطقه دشت گل شهرستان اندیکا آغاز شد که تا عصر روز گذشته آتش مهار شد.
وی با بیان اینکه هنوز دلیل آتش سوزی مشخص نشده افزود: با توجه به سخت عبور بودن منطقه آتش گرفته امکان اینکه آتش سوزی به طور عمد اتفاق افتاده باشد نیست.
وی اظهار کرد: این اداره کل اقداماتی برای پیشگیری از آتش سوزی مناطق حفاظت شده خوزستان انجام داده که از آن جمله می توان به اجرای عملیات آتش بر نام برد.
وی گفت: با این کار هر 100 هکتار به پنج منطقه 20 هکتار با استفاده از سنگچین تقسم بندی می شود تا در مهار آتش احتمالی بهتر وارد عمل شد.
سرهنگ عزیزی در ادامه افزود: همچنین برای فرهنگ سازی مردمی که در در کنار مناطق جنگلی و حفاظت شده زندگی می کنند جزوه هایی توزیع و کلاس آموزشی برگزار می شود.
وی بیان کرد: همچنین با کمک اهالی مناطقی که در این نقاط زندگی می کنند گروه های گشت و مراقبت از جنگل و مراتع تشکیل می شود.
وی افزود: برای پیشگیری از آتش جنگل ها ومراتع، فعالیت های زیادی انجام می شود اما کافی نیست؛برای حفاظت از مراتع و جنگل های خوزستان نیاز به تبلیغات، فرهنگ سازی و اعتبار است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بیشتر آتش سوزی هایی که در این استان رخ می دهد در مناطق ملی آن است و با توجه به گستردگی مناطق حفاظت شده در استان هر محیط بان تنها برای حفاظت از 10 هزار هکتار در نظر گرفته شده، به همین منظور نظارت از سوی این افراد برای جلوگیری از آتش سوزی جنگل ها و مراتع بسیار سخت است.
احمد رضا لاهیجان زاده با اشاره به آتش سوزی که به طور عمد در منطقه الوار گرمسیری اندیمشک در کمتر از یک ماه گذشته رخ داد افزود: برای آموزش مردم آن منطقه در کاهش آتش سوزی جنگل ها و مراتع، این اداره کل 50 میلیون ریال برای فرهنگ سازی و آموزش اهالی آن منطقه درنظر گرفت.
وی گفت: همچنین مقرر شده از دهیاری ها برای حفاظت از این مناطق استفاده شود، ضمن اینکه دستگاه ها و تجهیزات لازم برای مهار آتش در مراتع و جنگل ها نیز تهیه و در اختیار فرمانداری و دهیاری ها قرار گرفته است.
شهرستان اندیکا در شمال خوزستان واقع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد